Zmiana silnika w 125p. na co?? za ile?? itp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w tytule, chciałbym zamienić silnik w fiacie 125p 88r. Chce zeby ten samochodzik normalnie jeździł, nie zalezy mi na jakiś wygórowanych osiągach. czekam na propozycje, wraz z kosztorysem i ewentualnymi uwagami. pzdr
  
 
jeżeli specjalnie nie zależy Tobie na osiągach, to wpakuj we fiata zdrowy silnik polonezowski 1.6 CB. Silnik w serii ma 87 kucy, więc najgorzej nie jest. Części tanie, tak samo jak sam silnik. Myślę, że dobry silnik za max 300 zł kupisz =) Z przekładką nie ma większego problemu, jednak jeżeli wcześniej miałeś silnik fiatowski 115c, to musisz się jeszcze zaopatrzyć w:
- rozrusznik polonezowski (albo samą główkę z automatem)
- alternator polonezowski (inne mocowanie niż fiatowskiego)
- wydech polonezowski, tj kolektor wydechowy, portki i rura.
Reszta bez problemów pasuje.
PS. W sumie się zastanowiłem przez chwilę, i doszedłem do wniosku, że możesz użyć "fiatowskiego" wydechu. W takim przypadku nie będziesz też musiał zmieniać rozrusznika.
Czyli masz dwie opcje:
- zmiana silnika + zmiana wydechu + zmiana rozrusznika + zmiana alternatora
- zmiana silnika + oryginalny wydech "fiatowski" + fiatowski rozrusznik + zmiana alternatora.

Jeżeli chcesz taniej, to oczywiście wybierz opcję II


[ wiadomość edytowana przez: czeczun dnia 2007-08-07 09:35:47 ]
  
 
rownie dobrze mozesz uzyc wyszukiwarki temat byl poruszany niejednokrotnie na tym forum...
  
 
Cytat:
PS. W sumie się zastanowiłem przez chwilę, i doszedłem do wniosku, że możesz użyć "fiatowskiego" wydechu. W takim przypadku nie będziesz też musiał zmieniać rozrusznika.



jezeli jakims cudem upchniesz fiatowski wydech z polonezowkim filtrem oleju to bedziesz mial pogdrzewanie oleju spalinami. Odradzam
  
 
ano widzisz, wyszło na to, że masz jedną opcję =))
rzeczywiście, zapomniałem, że tam jest filtr oleju, sorki
  
 
a może jakiś egzotyczny swap? ford V6? BMW M10? Opel OHC od rekorda/omegi?

a tak apropo to ma ktoś fotki fiatów z innymi niż OHV i DOHC silnikami? chodzi mi o komorę silnika - fotki
  
 
Cytat:
2007-08-08 16:22:15, waco pisze:
a może jakiś egzotyczny swap? ford V6? BMW M10? Opel OHC od rekorda/omegi? a tak apropo to ma ktoś fotki fiatów z innymi niż OHV i DOHC silnikami? chodzi mi o komorę silnika - fotki



mam zdjecia fiata kolegi z 2,0 ohc forda(pinto) na gazniku poloneza, DF z silnikiem 2,3 V6 z forda granady i chyba z M40 albo M10 z BMW e30, oraz z silnikiem z golfa 2
  
 
Michal wiec czekamy na ciekawe fotki!!!moze kogos zainspiruja!!!
  
 
michal davaj davaj fotki
  
 
jeśli ktoś już upchał 2.4 V6 z forda to nadmienie tylko że 2.8 (granada) też wejdzie bo ma ten sam blok, występuje w wersji gaźnikowej, na K-jecie i na wtrysku

konsekwentnie można pokusić się o 2.4 V6 ze Scorpio no i rzecz jasna flagowy 2.9 V6 EFI (choć były też na K-jecie) ze 150 KM fajnie znoszący gaz, piec ma w sobie troche potencjału, warto sie zainteresowac egzemplarzem nawet z przebiegiem rzędu 500 K km, nie ma specjalnie szerokiego pola do przeróbek ale samo podłubanie dolotu i wydechu sporo daje, zresztą jednostka seryjnie ma 150 KM więc chyba na kanta wystarczy? z ciekawostek to hydraulika na zaworach i przy rozrządzie. jednym słowem doby piec i dość odporny na katunek zwłaszcza jeśli pokusić się o przeróbke z 2 przepływomierzy na sterowanie MAPem - najbardziej niezawodne.


w wersji dla ubogich swap na 2.0 DOHC ze sierki ew. 1.6 łohac
  
 
jak by weszlo 2,9 to u jankesow ( ford usa ) byla wersja tego silnika powiekszona do bodajze 4,0
trzeba by bylo na www.capri.pl poszukac wiecej szczegolow z czego to

a info 100% pewne bo mam kumpla ktory taki motor w capriku zalozyl i roznice podobno sa minimalne a blok na 100% identyczny wymiarowo
  
 
zgadza sie, piecyk można znależć w europejskim fordzie explorer
  
 
Wszystko ladnie pieknie, tylko po co?? Ten silnik wazy tone, do tego im wiecej zezby tym wieksze problemy, kolejnym aspektem jest to ze buda moze tego nie wytrzymac.

Najlepszym rozwiazaniem jest fiatowski DOHC, dla mnie jest to jedyne logiczne rozwiazanie, silnik z potencjalem, w miare dostepny i do tego pasujacy pod maske

Kolejnym aspektem jest to, ze wiekszosc ludzi buduje swapy do rajdowania, a zeby rajdowac to rzeba sie miec z kim scigac, majac pod maska forda 2,5L ladujemy w klasie z subarynami i lancerami, a w tej sytuacji sciganie nie ma sensu. W tym przypadku jedynym logicznym rozwiazaniem jest 1,6 DOHC (130km osiagnie przy modach na srednim poziomie) lub ewentualnie K16 1,4).

  
 
CarvMachine a Ty co tam masz pod maska???Pewnie jakas bestia siedzi 2.3 V6 brzmi zachecajaco Duzo momentu obrotowego nigdy nie zawiele....
  
 
http://img520.imageshack.us/img520/8931/23v6wdffordsierrax

http://img510.imageshack.us/img510/4321/dscn13710nitp7.jpg

http://img399.imageshack.us/img399/8529/fiatmu3.jpg

http://img116.imageshack.us/img116/9153/aafs2.jpg

Próbowalem wrzucic ale cos mi nie wychodzi :/- kazdy bedzie sobie musial otworzyc.

Fiatoford kolegi
ford

Wiadomo ze jak ktos pakuje 2,3 V6 to nie bedzie jechal sie scigac na KJS Ten silnik jest ponad 50 kilo cięzszy od normalnego R4- zeliwny blok i zeliwne głowice. Ostatnio jechałem takim 2,3 w automacie i musze mi powiedziec ze spodobal mi sie ten silnik Uciag ma naprawde nieziemski i podczas jazdy w ogóle nie przekracza sie 3 tys bo nie ma takiej potrzeby -tak jak 2,0 dohc tylko lepiej ciagnie Mocy to nie ma duzo - raptem 108Km ale momentu od cholery . Do KJS to tylko 1,6/1,8 dohc fiata albo rover 1,4 /1,6. Na bloku 1,8 dohc fiata mozna zbudowac jednostke o pojemnosci 2100- potrzebujesz blok od 1,8, wal od 2,0, korbowody od 1,8 i odpowiednio nizsze tłoki o srednicy 85-85,5mm. Sporo tłoków o srednicy 85 mm produkuje honda, srednica sworznia w wiekszosci jest taka jak w dohc




[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-08-12 13:18:05 ]
  
 
Cytat:
2007-08-11 20:04:11, Marcell pisze:
CarvMachine a Ty co tam masz pod maska???Pewnie jakas bestia siedzi 2.3 V6 brzmi zachecajaco Duzo momentu obrotowego nigdy nie zawiele....



jasne ze potwor , 115c
  
 
podoba mi sie ten silniczek sierry 2.0 DOHC, powiedzcie cos wiecej... rozumiesz ze gdybym go włozył to reszta bebechów tez do wymiany?? jak cenowo stoja te silniczki?? z czym moge mieć kłopoty?? pozdro
  
 
Cytat:
2007-08-17 21:24:57, rocky2 pisze:
2.0 DOHC


Widze ze nie bardzo wiesz czym sie rózni glowica dohc od ohc...
Cytat:
2007-08-17 21:24:57, rocky2 pisze:
podoba mi sie ten silniczek sierry


Nie tylko Tobie


Cytat:
2007-08-17 21:24:57, rocky2 pisze:
z czym moge mieć kłopoty??



Ze wszystkim Dysponowalismy odpowiednio przerobionymi elementami z orginalnego poloneza 2,0 OHC ford-a co bardzo ułatwiło wszelkie prace, ale i tak nie było to na zasadzie "wyjąc ohv i przykrecic pinto" Nawet majac czesci roboty jest od cholery. Jak masz sam silnik od sierry to zapomnij.