Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
proxonic HF MEMBER Hyundai Sonata Y3 Krakow | 2007-08-06 15:15:06 przepelniona klima?? nie bardzo rozumiem... za duzo nabite freonu??? zbyt duze cisnienie???
jakis rok temu mialem nabijana klime... |
![]() maspex HF MEMBER Hyundai Scoupe Mazury | 2007-08-06 17:10:59 Hej,ale obroty rosna,ale niedorazu.po chwilce
Mam jeszcze pytanie: Na desce widze ,ze mam ikonke Check Engine,ale ona sie nigdy niezapala. Czy niepowinna sie na chwile zapalac i gasnac ?? Bylem na darmowym przegladzie w Hyundaiu ,ale nic niemowili o bledach. Pozdrawiam |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-08-06 17:16:25
jeśli nie przerywasz kręcenia kierownicą to powinno być małe wahnięcie obrotów (max. 1 sekunda) i potem krokowy powinien je podnieść i trzymać ile u ciebie trwa ta chwila? staraj sie pisać dokładnie, bo się nie dogadamy |
![]() maspex HF MEMBER Hyundai Scoupe Mazury | 2007-08-07 15:13:04
aha,jest male wachniecie,kolo sekundy,myslalem tylko,ze wogole zadnych wachan niepowinno byc. Jarek_2 czy moglbys mi powiedziec,czy to normalne,ze jak odkrece wlew oleju na wlaczonym silniku,to pokrywa zaworow w kropelkach oleju i dmucha buch,buch,buch,ze czuc na reku,a jak sie wylaczy silnik to dymeczek ulatuje powolutku.Koncowka wydechu czarna w srodku i troche wody sie zbiera,ale jak jezdze i dodaje mocno gazu to nie dymi z rury. Czy jak samochod pali olej,to mozna to zbagatelizowac i poprostu dolewac olej ? Czy konieczna jest naprawa? |
Maciek1980 HF MEMBER Hyundai Pony Warszawa | 2007-08-08 08:55:23 mój pali sporo oleju (ze 2 dolewki na miesiąc), dolewam już siódmy rok i jeździ jak marzenie... boje się że wydam kasę na remont, mechanicy rozgrzebią silnik i będzie tak samo albo i gorzej jak teraz... moze to trochę nierozsądne, ale sprawdza się w praktyce |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2007-08-08 09:57:12
po odkręceniu korka zawsze coś dmucha, kwestia tylko ILE!? zwiększone świadczy o przedmuchach wewnątrz silnika, generalnie o jego zużyciu, na tej podstawie doświadczeni kierowcy są w stanie wstępnie zdiagnozować silnik, należy jednak tu zaznaczyć że w silnikach nowszej konstrukcji (wyposażonych w EGR, TPS i inne ekologiczne duperele) często na oko nic nie widać, silnik odpala i jeździ a równocześnie żre olej, dlatego podstawą do rozważań powinno być zmierzone zużycie oleju (parkowanie na równym podłożu i sprawdzanie po ostygnięciu silnika); Czy jak samochod pali olej,to mozna to zbagatelizowac i poprostu dolewac olej ? Czy konieczna jest naprawa? każdy silnik 4-suwowy bierze olej (zwyczajnie go spala, część odparowuje), kwestia tylko ile, w naszych warunkach i autach kilkunastoletnich można przyjąć że dolewki litr na 2kkm można jeszcze wytrzymać, naprawa zależy od użytkownika: ile km jeździ rocznie, po jakich drogach itp, generalnie powinno sią takie silniki naprawiać bo wskutek spalania oleju pogarsza się jego jakość (olej traci własności smarne z uwagi na przedmuchy w silniku), do Maciek1980: napisałeś: "mój pali sporo oleju (ze 2 dolewki na miesiąc), dolewam już siódmy rok i jeździ jak marzenie..." należy pogratulować dobrego samopoczucia ![]() [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2007-08-08 10:00:34 ] |
Maciek1980 HF MEMBER Hyundai Pony Warszawa | 2007-08-08 10:09:35 cóż wole wydać kasę na nowe opony, dobre tarcze i klocki, zmienic przewody hamulcowe... wyznaje zasadę ze bezpieczeństwo ponad wszystko... a że spala olej, to raczej duzego wpływu na bezpieczeństwo podrózujących nie ma, tyle że dodatkowy wydatek na olej... jeżdząc 4-5 tys rocznie koszta oleju nie są olbrzymie, pewnie gdybym jeździł 30 czy 40 tys to inaczej bym podszedł do tego problemu |
![]() BartBartez HF MEMBER Coupe/Accent Gryfino | 2007-08-08 10:49:59
"mój pali sporo oleju (ze 2 dolewki na miesiąc), dolewam już siódmy rok i jeździ jak marzenie..." Jeśli jeżdzisz tak mało to te 2 dolewki na miesiąc muszą być minimalne. Pewnie dolewasz 100 ml to tyle co nic przy takim przebiegu rocznym |
Maciek1980 HF MEMBER Hyundai Pony Warszawa | 2007-08-08 11:05:22 no małe 100-200 ml, czasami raz na miesiąc, bardzo różnie, zależnie od częstotliwości używania poniaka
ogólnie dużo pali przy częstych startach na zimno.... przy dłuzszych trasach oleju w zasadzie wogóle nie ubywa |
![]() accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2007-08-09 10:19:09 Co do palenia oleju to podstawowym czynnikiem jest lokalizajca (trasa miasto) prędkość jazdy i dynamika (do ilu kręcisz obrotów).
Wiadomo że jak jedziesz 140 to spali wiecej niż jak jedziesz 100. Moj tak ma ze jak jeżdze w miescie czy w trasie do 105 to ubytek oleju jest niezauważalny (może góra 100ml na 1000). Ale jak jeżdze szybko to zużycie już jest wieksze nawet 0,5-1/ 2000km. Nie bede mówił ze VW audi uznaje za normalne zużycie do 1l/1000km, jako nie kwalifikujące się do naprawy (art. autoświat) Swoją drogą co do przedmuchów - są tam odowietrzniki na dekielku zamontowane(wiec to fabrycznie przewidziano) wiec nie przejmowałbym się na zapas przedmuchami, bo zawsze można znaleźć dziurę w całym. Jak jarek napisał doświadczony mechanik rozpozna przedmuchy od standardu. miałem w hondzie dwa silniki jeden żar olej co nie miara - jeździł tak samo(o ile nie lepiej) jak praktycznie nowy co nie palił oleju wcale (10k przebiegu). |
![]() nonam HF MEMBER Ford Escort RS2000 MkV Kalisz | 2007-08-09 22:41:18 Powiem tak, mój skup wpieprzał ok. litra oleju na pełny zbiornika paliwa przy dość dynamicznej jeździe po mieście, zrobiłem sobie remoncik, wymieniłem uszczelniacze trzonka zaworów (stare miały mega dziury i były strasznie twarde), zmieniłem pierścienie na tłokach mimo iż nie było raczej takiej potrzeby, bo kompresje miał dobrą a cylindry były idealnie gładkie, splanowałem głowiczke profilaktycznie itp. Ubytku oleju od tygodnia nie zauważyłem, poza tylko lekkim okopceniem wydechu, ale to raczej normalne bo w całym układzie wydechowym jest jeszcze sporo oleju którym pluł i musi to przepalić... Zauważyłem za to znaczącą poprawę osiągów (przykładowo BMW E36 coupe 2.0 150hp kumpla mialo niezłą zagryche żeby dać rade dzielnemu 1.5). Także jeśli macie w miare tanich, zaufanych mechaników to polecam zrobić, ja to zrobiłem sobie sam (mam ojca mechanika) i koszt części zmieścił się w okolicach 500zł. Nie żałuję że wziąłem się za Hultaja ;> |
![]() karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-08-09 23:14:11 Dobra mieszanka 1:50 jak w syrence 105L ![]() |
Maciek1980 HF MEMBER Hyundai Pony Warszawa | 2007-08-10 09:16:20 No mając mechanika w rodzinie to warto brac sie za remonty, jednak malo kto ma takie szczescie ![]() ![]() A te BMW E36 to 150 koni mialo w katalogu i w chwili wyjazdu z salonu.... dzis pewnie ma ze 120-130... nieskatowane i niezniszczone E36 z prawdziwym przebiegiem znalezc dzis w Polsce to jak szukac igły w stogu siana - wiem, szukałem, chciałem kupic, zostałem przy poniaku... nawet za granica E36 w idealnym stanie rzadko sie zdaza, i kosztuje duuuzo wiecej niz przecietna cena giełdowa w Polsce |