Ta koszmarna wentylacja i przy okazji pytanie o zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Historia problemów:
1) nie działa pierwszy bieg
2) na trzecim czuć zapach spalenizny
3) na drugim również zaczyna śmierdzieć
4) żaden bieg nie działa!

Podejrzenie poszło w stronę opornika termicznego i rzeczywiście cała płytka i jej styki była tak przerdzewiała ze prąd nie miał szans się przedostać. Oczyściłem wszystko i wentylacja wróciła ale dlaej ze smrodem i dalej bez pierwszego biegu.

Opornik przewodzi prąd więc gdzie może leżeć problem tego pierwszego biegu? Jaka powinna być rezystencja?

Skąd ten smród? Czy moje domysły co do przepalonego silnika mogę być trafne?

Jak się dostać do tego silnika? Czy ktoś dysponuje opisem krok po kroku (najlepiej z foto)?

Przy okazji czy ktoś ma foto żeby pokazać mi gdzie dokładnie jest termostat i czujnik temperatury dla wentylatora chłodnicy. Mam silnik diesla i 96 rocznik.

Przy okazji dwa
Nie mam w samochodzie zbieżności kół ale przed tym zabiegiem postanowiłem wymienić zużyte elementy. Tymi elementami były oba sworznie i tulejki wahaczy, postanowiłem więc wymienić całe wahacze. Wymieniam również łącznik stabilizatora.
Czy przy okazji warto byłoby wymienić jeszcze jakieś elementy? myślałem np. o końcówkach drążków kierowniczych.

Pozdrawiam
Paweł
  
 
1 mala moc by ruszyc - cos stanowi opor (np liscie)
3 wiekszamoc wiec rusza.ale wolno...uze obciazenie, duzy prad i w efekcie cos sie topi
2. wieksza moc, wentylator rusza i przy okazji wydmuchuje zapach spalenizny
4. cos sie spalilo.......np ww sytuacja i dlugi czas na 1 biego


imho w takich sprawach powinien zadzialac bezpiecznik
  
 
Bezpiecznik jakoś nie reaguje na ten większy prąd.

W takim przypadku po rozpędzeniu na wyższym biegu powinna załapać jedynka a nie łapie.
  
 
Może jestem mało domyślny - czy chodzi może o wentylator nawiewu??
Jeśli tak, to masz chyba 2 oporniki - jeden za 1 bieg, drugi za 2 bieg - trzeci idzie bezpośrednio. Jak nie masz pierwszego a masz pozostałe, to masz walnięty opornik na 1 bieg. Na forum była poza tym fotorelacja jak wyciągnąć silnik i zrobić osłonę z siatki na dolotach powietrza.
  
 
Tak chodzi o wentylator nawiewu!

Cała ciekawostka polega na tym że wszystkie oporniki są sprawne!

Próbowałem się dostać do silnika dmuchawy korzystając z dostępnej fotorelacji. Ale mam klimę i u mnie wygląda to zupełnie inaczej niż na zdjęciach.
Jak się dostać do tego silniczka?!
  
 
niestety, ale nie mam klimy - więc nie wiem jak tam się można dostać w iny sposób.
  
 
Cytat:
2007-08-08 07:10:45, przemkowal pisze:
niestety, ale nie mam klimy - więc nie wiem jak tam się można dostać w iny sposób.



Mam podobny problem. Od tygodnia jeżdżę z konieczności bez włączonej klimy. Najprawdopodobniej padły szczotki w silniku dmuchawy. Kilku mechaników podpytywałem, jeden się pochwalił, że wymieniał już kilka razy dmuchawę w wersji z klimą. Powiedział, że dojście do niej jest od środka kabiny, a nie od przedziału silnika. Za usługę wymiany wentylatora chciał 300 zł.
Na pewno w autach z klimą dmuchawa jest bardziej narażona na awarie/zużycie. Pracuje praktycznie cały rok.
Chciałem kupić nową dmuchawę i trafiłem do sklepu, gdzie mogli ją ściągnąć - sam silnik z "wiatrakami" miał kosztować 920 zł - koszmar!

Może ma ktoś doświadczednie z tą wersją dmuchawy i wie jak do tego się zabrać? Od której strony łatwiej wymontować?

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów!