MotoNews.pl
  

Daewoo Espero - jaki reduktor?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Szukałem w wyszukiwarce i podobne tematy juz były , ale w sumie jednoznacznej odpowiedzi nie udąło mi sie znaleźć.
Jaki reduktor bedzie najlepszy do daewoo Espero z silnikiem 1,5 (90KM) , instalacja II generacji z Bingo S. Chodzi mi o firme - dobra opinię podobno maja landi i lovato , BRC tez , chociaż niektórzy nie polecja.......
No i jeszcze jedno: czy lepiej kupic taki reduktor z jedną śruba regulacyjna( Tomasetto chyba tak ma) czy z dwoma?

Jesli cos podobnego było na forum to chyba przeoczyłem.....
  
 
Tomasetto w zupełności wystarczy do tego autka (ma dwie śruby regulacyjne). Moim zdaniem lepiej jak reduktor ma dwie śruby (w większości przypadków nie jest to potrzebne, ale lepiej mieć niż nie mieć w razie problemów).
Ja u siebie mam ten reduktor i jak dotąd spisuje się idealnie.
  
 
Dzięki Danekza odzew , jak zwykle można liczyć na Ciebie...
Czy to czy reduktor ma 2 czy 1 srubę regulacujna ma wpływ na spalanie? czy jest jakaś zależność?
Co do tomasetto..... sa to z tego co widze jedne z tańszych reduktorów na allegro , stąd nasuwa mi się pytanie czy nie jest to spowodowane ich słabsza jakością w porównaniu z konkurencją?
Jesli już bede wymieniał reduktor to nie bedę się kierował ceną (oczywiście w granicach rozsądku) , wiec nie musi on być najtańszy byle był trwały i bezawaryjny i w miare możliwości stabilnie trzymał ustawienia.....
  
 
Jeśli chodzi o stabilność to nie mam najmniejszych zastrzeżeń, jak na razie idealnie trzyma nastawy, bez konieczności regulacji (przejechałem już 40 kkm). Trwałość z tego co słyszałem to ok. 60-80 kkm, ale to zasłyszana opinia więc na pewno będę wiedział jak dobiję do tego dystansu. Jedne z najtrwalszych ale i najdroższych są Lovato. Druga śruba w niektórych przypadkach ułatwia (a właściwie umożliwia) poprawną regulację.
  
 
A jaka jest Twoja opinia o BRC? Szczerze mówiac jakoś mnie te Tomasetto nie przekonuja...... gdzieś kiedys coś złego na ich temat słyszałem i chyba taki uraz mi pozostał......
a może wiesz jak wypadają inne marki , np. Emmegas , landi ? W tej chwili na allegro wybór duży i moze dlatego mam problem co wziać?
A ten tomasetto to jaki model ewentualnie by sie nadał?
  
 
BRC osobiście nie znam, ale opinie o tych reduktorach są podzielone. Szczególnie złą sławą cieszą się reduktory z serii "BRC techno". Emmegas to z zasłyszanych opinii niezłe reduktory, ale mało popularne i w związku z tym dostępność oryginalnych części zamiennych jest słaba. Landi moim zdaniem są bardzo zbliżone typem i niezawodnością do Tomasetto, ale znowu dostęp do oryginalnych części nie jest najlepszy. Wyborem na allegro raczej bym się nie sugerował, a raczej istnieniem w Polsce oficjalnych dystrybutorów, bo to pozwala mieć nadzieję, że oryginalne części zamienne też są dostępne.
Wracając do tomasetto to ja mam Tomasetto AT-07 z zintegrowanym filtrem gazu o wydajności do 100KM i myślę, że u Ciebie też spokojnie da radę (Masz silnik 90KM). Ja na Twoim miejscu brałbym albo tomasetto albo lovato, jednak różnica w cenie jest dość znacząca (tomasetto ok. 200, a lovato ok. 350-400).
  
 
Myślę, że trwałość parownika jest ściśle powiązana ze zużyciem paliwka LPG na 100 km, w mojej limuzynce tomasetto na długo nie wystarcza, he he he..........
  
 
Cytat:
2007-06-24 12:43:42, Danek pisze:
Ja na Twoim miejscu brałbym albo tomasetto albo lovato, jednak różnica w cenie jest dość znacząca (tomasetto ok. 200, a lovato ok. 350-400).


Z tą ceną to chyba coś nie tak. LOVATO

TOMASETTO

TOMASETTO 2
Chyba , że masz jakieś inne na mysli.


[ wiadomość edytowana przez: Buba030 dnia 2007-06-24 21:14:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: Buba030 dnia 2007-06-24 21:17:00 ]
  
 
Ja podawałem orientacyjne ceny ze sklepu LPG np. Tu lovato A tu tomasetto. Ten drugi tomasetto podany przez Ciebie to obawiam się składany gdzieś poza macierzystą fabryką. Ale skoro znalazłeś jakieś tańsze to ok. uważaj tylko na podróbki, bo sporo ich na rynku.
  
 
Poczytałem sobie troche ostatnio i chyba jak bede kupował to poszukam albo landi albo zavoli. generalnie większość uzytkowników je chwali , mniej jest osób co na nie narzekaja , no chyba ,ze nie wszystko znalazłem....
  
 
Gdzieś widziałem taką rymowankę "Kup Zavoli, to zaboli" . Mniejsza ilość narzekających jest prawdopodobnie spowodowana tym, że reduktorów tej marki jest zdecydowanie mniej na rynku.
Co do landi to rzeczywicie są chwalone. Zrobisz jak zechcesz. Osobiście uważam, że im mniej skomplikowana budowa reduktora tym lepiej dla jego niezawodności. Niestety Landi ma dość złożoną budowę, dużo przekładni, sprężynek, dźwigni itp. Najprostsze pod tym względem są chyba właśnie lovato i tomasetto.
  
 
Wiadomo ,ze zrobię jak zechce , chciałem tylko zasięgnac opinii.
Z tym Zavoli byc może masz i racje , może byc ciezko później z naprawa , ale z Landi nie powinno byc chyba problemów , a na ich temat mowia raczej dobrze.......
tak jak napisałem poprzednio na temat Tomasetto to chyba mam jakies uprzedzenia.......byc moze bezpodstawne , no i napewno Tomasetto wyszłoby najtaniej....
Moze do dyskusji włączyłby sie ktos kto montuje instalacje z podzespołami róznych producentów i wyraził swoja opinie , w miare mozliwości obiektywna. W sumie mozna kupic kazdy reduktor i bedzie on działał , nie jest to cud techniki , ale być może są jakies niuanse , o ktorych więdza te osoby , ktore zajmują sie tym zawodowo.
  
 
BRC tecno złe? rewelacyjnie proste i robisz do 80tys na membranach. koszt orgianlnego zestawu naprawczego to 90-100 pln. Ja lece juz trzeci komplet u siebie. Unikajza to BRC eco cos tam lub ATE90. Trudne do regulacji po regeneracji. W tecno nic nie reguluszesz wewnątrz reduktora
  
 
No to po kilku dniach szukania opinii na ten temat zdecydowałem sie na zakup Tomasetto ale zdecydowałem sie na wersje 140HP. Czy dobrze? okaze sie.
Teraz Danek powiedz mi która sruba jest do regulacji bypasu , a która membrany? Ta wyżej , bliżej zaworu jest od bypasu?
  
 
Tak, ta na obwodzie, na śrubokręt, przy zaworze to bypas, a ta na pokrywie bocznej, na klucz to czułość. Do 140 HP to trochę sporo jak na 90 konny silnik, może być problem z czułością (mocniejsza sprężyna).
  
 
Zobaczymy niedługo czy był to trafny wybór.Mam nadzieje, ze nie będzie problemów
dzieki za informacje.
  
 
Podepne sie pod temat, zeby nie zakladac nowego. Planuje zalozyc sobie instalacje gazowa do autka , szukam obecnie instalacji i trafilem na zlomie blisko mnie na oko malo uzywana instalke z Espero DOHC wlasnie. Czy moze mi ktos powiedziec jakiej srednicy jest tam mikser , bo nie wiem czy podejdzie mi do mojego ?

I drugie pytanie , reduktor od tego 1,5 90KM bedzie odpowiedni do silnika 1,4 103KM , tylko pytanie o to czy nie bedzie pozniej problemu z regulacja , montujac instalacje do innego silnika ?

z gory dzieki za odpowiedz
  
 
Rozumiem, że chcesz Roverka zagazować zwykłą instalacją . Reduktor ciut za mały, mikser już nie pamiętam, ale możesz sobie porównać wymiary na stronie u Rybackiego. Poza tym jeśli to I generacja to naprawdę daruj sobie jak nie chcesz mieć kłopotów. Załóż ostatecznie II generację, ale nową w dobrym warsztacie.
  
 
Tak chce. W kazdym aucie z wtryskiem powinna byc II gen i taka tez chce zalozyc. Nowej w dobrym warsztacie nie chce bo koszt takiej instalki przewyzsza wartosc calego samochodu , pracowalem jakis czas w gazowni i wiem jak to sobie samemu zrobic. Chodzi mi tylko o dane techniczne , bo nie mialem nic do mierzenia przy sobie.
  
 
Do roverka to zdaje się 32 mm idzie, ewentualnie 30, a do esperaka 32-34 o ile dobrze pamiętam co miał kumpel u siebie w 1,5.