MotoNews.pl
  

Problem z gazownią we Fiacie 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem gazowni w fiacie nie zdążyłem sie nacieszyć a tu juz problemy, 2 razy wymieniany zawór wlotu, regulacja itp. Pytanie czy w butli jest jakiś zaworek co automatycznie odcina wyciekanie paliwa spowrotem na węża od wlewu?? I dlaczego mi nie działa pomiar gazu w butli??
Jak to naprawić ?? ten mały plasticzek co pod nim jest wskaźnik jest odklejony i są tam dwa kable z czego jeden podpięty do butli a drógi nie. Kolejne pytanko jak sie reguluje gaz zeby mniej palił ( pali 12-13 na 100 w mieście dobrze czy źle??) I co jeszcze sprawdzic zeby pozniej nie było problemów?
  
 
Cytat:
2007-09-08 00:23:43, faownik81 pisze:
Witam Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem gazowni w fiacie nie zdążyłem sie nacieszyć a tu juz problemy, 2 razy wymieniany zawór wlotu, regulacja itp.



jak się kupuje jakieś tanie instalacje niesprawdzone to są takie problemy

Cytat:
Pytanie czy w butli jest jakiś zaworek co automatycznie odcina wyciekanie paliwa spowrotem na węża od wlewu??



przy butli, w wielozaworze powinien być drugi elektrozawór, instalacje od ok chyba 2000 roku takie mają

Cytat:
I dlaczego mi nie działa pomiar gazu w butli??



chyba nie uważasz że na tym forum mamy jasnowidzów

Cytat:
Jak to naprawić ?? ten mały plasticzek co pod nim jest wskaźnik jest odklejony i są tam dwa kable z czego jeden podpięty do butli a drógi nie.



Zrób zdjęcie, trudno coś zrozumieć z Twojego opisu...

Cytat:
Kolejne pytanko jak sie reguluje gaz zeby mniej palił ( pali 12-13 na 100 w mieście dobrze czy źle??)



spalanie jak najbardziej w normie, nie ma sensu go bardziej dusić bo to nie jest zdrowe dla silnika.

Cytat:
I co jeszcze sprawdzic zeby pozniej nie było problemów?



co jakiś czas na przegląd do gazownika
  
 
mam jakąś butle z dwoma zaworkami do odcinania gazu. nie mam aparatu chwilowo żeby zrobić foto. Da sie wymienić na nowy ten wskaźnik gazu w butli ?? jeśli jest nie drogi to wymienię. Najgorsze jest to ze nie wiem ile mam gazu bo nie mam rezerwy przy tym włączniku a mechanik mnie denerwuje ten co zakładał i mówiąc krótko ma w pupie, wole samemu to ogarnąć niż codziennie do niego jeździć. Pomóżcie panowie.
  
 
Wskaźnik i tak jest do niczego na ogół. U mnie np lampka rezerwy zapalała się pierwszy raz między 15 a 7 litrów, a gazu wchodziło 36, z czego do wykorzystania ok 30. Zatankuj do pełna, wyjeździj do momentu aż zacznie szarpać, sprawdź ile wyszło kilometrów i jeździj na licznik zerując go przy tankowaniu.
  
 
Z całym szacunkiem, ale chyba szanownemu koledze odbiło - gdzie to kupiłeś - na szrocie? Będziesz jeździł bez wpisu w dowód? Albo co gorsza chcesz wylecieć w powietrze? Nie dość, że sobie z tego co zrozumiałem montujesz sam instalację to jeszcze nie masz o tym zielonego pojęcia (ja też nie mam, ale nie biorę się za takie rzeczy), czy 1000zł za legalną instalację to jest cena astronomiczna?
  
 
w powietrze to może nie wyleci, więcej przypadków z rozszczelnieniem instalacji gazowej to takie gdzie pół samochodu w szronie było, ot taka refleksja

a tak na poważnie, nie ma uniwersalnych wskaźników, każdy wielozawór danej firmy ma indywidualną budowę wskaźnika, wszystkie opierają się na pływaku i magnesie, ale różnią się budową...

Już pisałem nikt tu nie będzie wróżył i na ślepo opowiadał
  
 
Nie no , zle zrozumiales , kolega zalozyl normalnie legalna instalacje , tylko trafil na kiepski zaklad montujacy i ma problemy.

Co do wskazania to w tanich instalacjach nie ma pelnego wskazania stanu , jest tylko kontrolka rezerwy. Przy wielozaworze masz trzy , no cztery kabelki. Jeden idzie od cewki zaworu do masy i jest on takiego koloru jaki akurat montujacy mial pod reka. Drugi idzie od plusa cewki zaworu do centralki instalacji i jest on koloru niebieskiego. Trzeci idzie od wskaznika do masy i jest czarny, a czwarty od wskaznika do centralki gazu i ze wskaznika wychodzi bodajze czerwony (tutaj glowy nie daje) i jest polaczony z bialym idacym od centralki. Z bialym i niebieskim kable sa laczon dopiero pod maska , wiec ogolnie mowiac , to z zewnatrz do wielozaworu dochodza dwa przewody , zazwyczaj kabel dwuzylowy. Jedna zyla jest podlaczana do cewki zaworu i ta Cie nie interesuje , a druga do wskaznika i ta jest wlasnie dla Ciebie istotna.

A tak wogole to zalozyles nowa instalacje , zaplaciles za to duzo pieniedzy wiec teraz wymagaj od tych partaczy ktorzy to zakladali , zeby chodzilo tak jak trzeba. Bo ma dzialac i tyle.
  
 
No to sprostowanie walne... Gaz jest używany papiery są. 2 razy wymieniałem zawór 2 razy mi go ustawiał i nie ustawił, jak kolega wspomniał firma tez do dupy, podjadę czekam i czekam zeby coś powiedział, pytam sie czy mi to zrobi on na to ze sie nie da i ze gaz jest używany. dopiero po założeniu wszyscy mi mówią ze on nie ma pojęcia, na dodatek kolo mi dziś wyjechał wymusił i rozjebał mi bok po lewej K**** a miało być tak pięknie, znowu robota...
  
 
tyle kasy za używke?? ja tyle dałem za nową 3 lata temu i wszystko działa do dzisiaj.
  
 
zapłaciłem 600 i przed terminem mi zrobił ale teraz żałuje mogłem nowy założyć... w sobotę fura do klepania kolo wgiął mi nadkole nie dużo lakier nie odpadł ile to może kosztować ?? przez tą stłuczke przeszła mi ochota przynajmniej narazie na robienie czegokolwiek, zawsze sie trafi taki baran i łup!
  
 
600 to nie jest tak calkiem duzo , zalezy jak stara instalacja i w jakim stanie . Ja jak sie w 500 z wlasnym montazem zmieszcze to bede zadowolony.Ale ja mam wtrysk. I tak wogole to raczej nie sa tematy do dyskusji na forum publicznym

A co do nadkola , to zalezy gdzie robisz, no i przedewszystkim czy bedzie koniecznosc malowania (jak ma byc ladnie to niestety musi byc).
  
 
Przeszło mi wyregulowałem sobie zaworki wymieniłem odległościowke miedzy kolektorem i gaźnikiem, zostało ustawić zapłon i wymienić ten od buli żeby pokazywało ile gazu jest mam nadzieje ze to nie jest drogie, pytanie takie trochi na boku: jak zamknę ręką dopływ powietrza przy filtrze powietrza a silnik dalej elegandzko chodzi to znaczy ze dopływa lewe powietrze?? silnik trochi gwiżdże, uszczelki wymienione, i wszystko ustawione i poodkręcane co sprawdzić??