Sonda lambda !!! POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

w moim punto 1.2'96r. z reduktorem tomasetto i al700 sonda lambda pokazuje na gazie cały czas wartość około 0,4v i utrzymuje sie cały czas mieszanka uboga; nawrt jak wejde na 3000-5000 tyś/min to też cały czas takie same wskazania ?!
Czy to prawda, że powinna naprzemiennie wskazywać mieszankę ubogą/bogatą/ubogą/bogatą itd ???
Dodam, że na benzynie jest mieszanka bogata, troche powyżej 1 V !

pozdro !

  
 
Hmm , cos nie tak z tymi wskazaniani , bo lambda w fiacie pracuje z zakresie 0-1V , Wiec wskazanie powyzej 1V jest bledne. Natomiast 0,4V jest dobrym wskazaniem , idealna mieszanka to wskazanie sondy kolo 0,45V, niepokojace jest jedynie to ze sie nie zmienia , tylko jest caly czas stale. Napisz czy dobrze to mierzysz , czy nie mierzysz przypadkiem za emulatorem sondy.
  
 
Anthony, sonda do sprawdzenia, ewentualnej wymiany. Napięcie na sondzie przy II generacji ma cały czas oscylować góra-dół-góra-dół itd. podobnie zresztą na benzynie, ale takie zachowanie sondy na benie może też być spowodowane modyfikacją mapy benzynowej przez złe ustawienie emulacji sondy. Jednakże napięcie na benie rzeczywiście jest trochę za wysokie. Sprawdź "masy". Zanim zaczniesz sprawdzać sondę zrób reset ECU i adaptację na benzynie, do czasu testowania sondy nie przełączaj na LPG.
  
 
Pytania do Danek !

1. Jakie konkretnie "masy" mam sprawdzić ? Prosze o praktyczną informację, gdzie, co i jak ?

2. Parę dni temu pojechałem do gaziarza z reklamacją, bo rano samochodzik nie palił. Dłubał 40 minut i na ile sie znam zainstalował jakiś przekażnik ( sześcian, cztery piny). Od tamtej pory lepiej pali rano, ale za to niegaśnie mi żółty kluczyk IMMO fiat Code. Normalnie zawsze gasł 1-2 sek po włączeniu zapłonu, a teraz pali sie cały czas ! Auto zapala normalnie i jeździ mimo palenia sie tego zółtego kluczyka !

2a. Czemu lampka nie gaśnie ?

2b. Czy gaziarz coś skopał, montując tą kostkę ?

2c. Czy można tak jeździć i zapomnieć, czy walczyć z gaziarzem ?

2d. Czy z biegiem czasu nie wywali mi jakichś błędów w
konsekwencji grubszego bałaganu w elektronice auta ?

Pomocy
  
 
1. Chodzi o wszystkie połączenia do "masy", czyli blok silnika-minus akumulatora, karoseria-minus akumulatora, minus zasilania kompa LPG-minus akumulatora, minus cewek elektrozaworów gazowych-minus akumulatora itd. Generalnie wszystkie połączenia doprowadzające minus akumulatora, sprawdź czy nie są poluzowane, zaśniedziałe itp.
2. Pewnie założył Ci przekaźnik resetujący ECU (komp benzynowy), moim zdaniem to półśrodek.
2a. Niestety nie znam na tyle Twojego autka i jego elektryki oraz nie wiem gdzie wpiął ten przekaźnik, żeby Ci odpowiedzieć czemu nie gaśnie lampka .
2b. Mógł się wpiąć w niewłaściwy obwód. Generalnie instalacja LPG ma być tak zamontowana, żeby nie powodowała żadnych anomalii w czasie pracy na benzynie ani ogólnie w działaniu auta.
2c. Ja bym go dusił, żeby to poprawił, a jak nie potrafi, to niech demontuje na swój koszt i oddaje kasę. Na moje oko coś jest skopane.
2d. Nie wiem .
Robiłeś reset i adaptację jak pisałem? Jeśli tak, to czy po tym zabiegu sytuacja się poprawiła? Jeśli przyniosło to poprawę to na 99% wina leży po stronie złej emulacji. Najpierw sprawdź "masy"