MotoNews.pl
  

[Accent 1,5 99"] Problemy z obrotami silnika (przerywanie).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
dawnu tu nie bylem bo i accent jezdzil bez wiekszych problemow
wiec problem jest nastepujacy
jest to Hyundai Accent 1 wydanie 1999r silnik 1.5 5 drzwiowy

Jakies 2 miesiace temu gdy auto stalo dluzej np po nocy jak je zapalilem i ruszalem to na 2 biegu dostawalo minimalnej czkawki - tzn jak dodawalem gazu a silnik byl zimny to tylko na 2 biegu to sie dzialo - jak auto sie nagrzalo (silnik) wszystko ustepowalo

- kolega doradzil wymien swiece bo przejechalem na nich 40tys. km
- wymienilem na swiece NGK (byly Bosche)
- pomoglo czkawka przestala sie pojawiac taka mocniejsza na 2 biegu podczas przyspieszania na zimnym silniku

ale jest jeszcze 1 maly ale strasznie irytujacy problem
auto jak sie nagrzeje to sluchajac w ciszy obrotow silnika (na postoju) co jakies (nie ma reguly) 20 - 30 sekund slychac ze zgubi obrot tzn delikatnie szarpnie (np tak jakby wlaczyl sie wentylator bo wtedy pojawia sie jak wiemy dodatkowe obciazenie instalacji) ale tu nie o wentylator chodzi - podaje tylko dla przykladu zachowanie

jesli np stoje, auto pracuje na wolnych obrotach - nagrzane i gwaltowni wcisne gaz tak do 4000 tys. obr silnik oczywiscie wejdzie na obroty ale przy gwaltownym wcisnieciu najpierw pojawi sie czkawka na ulamek sekundy i potem przyspieszy

podczas jazdy objawia sie to tym, ze gdy np jedziemy spokojnie np na 1 lub 2 i chcemy gwaltownie przyspieszyc by cos ominac-wlaczyc sie do ruchu to wtedy najpier szarpniecie-czkawka na ulamek sekundy i auto potem pzyspiesza

kolega mowi zebym wymienil jeszcze przewody ale moim zdaniem cos dzieje sie z doprowadzeniem paliwa bo gdy silnik zimny i jest jak wiemy zapodawane automatyczne ssanie to to objawy nie wystepuja badz wystepuja minimalnie

pomyslalem ze moze jakies trefne paliwo zatankowalem wiec - juz 3 razy na BP Pb-95 i za ostatnim razem dolalem specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy STP
STP

Niestety przejechalem 100km i nadal to samo
juz sam nie wiem co moze byc przyczyna
brudne wtryski, silnik krokowy, brudna przepustnica, sonda lambda - bo to znalzlem na forum

moze ktos mial podobny problem i moze wlasnie w accencie 1.5
auto ma 71 000 km przebiegu od nowosci w rodzinie i do tej pory nie mialo jakichkolwiek probleow z silnikiem

Bede bardzo wdzieczny za pomoc i wszelkie rady

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-26 11:02:48 ]
  
 
Problem z układem paliwowym.
Możliwości:
-zapchany filtr paliwa
-nieszczelność przewodów paliwowych znajdujących się w zbiorniku paliwa
-coś nie tak z pompom paliwa

Czy pali za pierwszym razem?
Jaka jest kultura pracy pompy paliwa, czy głośno pracuje, czy się grzeje (na zewnątrz baku)?
  
 
Jak masz mozliwosc podepnij pod "komputer", moze odrazy wyjdzie. Moj rocznik to rowniez 1999, tylko przebieg 2x wiekszy, ale kable WN byly w oplakanym stanie, wymienilem na NGK (koszt 60zl brutto) napewno nie zaszkodzi, moze jakies przebicie.
  
 
filtr paliwa wymienialem w zeszlym roku
mysle ze to nie on jest przyczyna

czy pompa paliwa - tego nie wiem ale moze w tym tygodniu podjade do ASO podpiac sie pod kompa sprawdzic co jest

  
 
wszystko jasne
bylem w ASO Hyundaia
podlaczyli mnie pod tester - nic nie wykazal

okazalo sie ze przewody (oryginalne od nowosci) do wymiany
po wymianie wszystko ustalo i jest ok
takze dziekuje wszystkim za pomoc i rady


troche szkoda tylko kaski za przewody bo oryginaly kosztowaly mnie 200zł ale podobno sa duzo lepsze od zamiennikow - trwalsze
  
 
No i super

Oryginaly to Bosch ? Takie u mnie byly stare. Wiek robi swoje, zdejmujac kable niektore potrafily sie rozpasc na 3 czesci skladowe: blaszka, gumowa nasadka i reszta kabla
  
 
wiesz wiem tylko tyle ze to oryginaly

ale nigdzie nie widzialem ze to Bosch
al podobno oryginaly wytrzymuja najdluzej

choc gdybym wczesniej wiedzial ze to przewody to bym chyba raczej sam kupil w jakims sklepie z czesciami za okolo 100zł (jakies zamienniki) ale ciesze sie przede wszystkim ze wszystko sie wyjasnilo