125p Skrzynia problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc a tak serio mam problem ze szkrzynia w kancie (4biegowa), jedynka wyskakuje a trojka w ogole nie wchodzi.. zastanawiam sie co moze byc przyczyna, nie wiem, moze to tylko kwestia choinki? Pozdrawiam
  
 
U mnie w 4 biegowej skrzynie w kancie pierwszy bieg nie wchodził bo synchronizator się posypał ale trójka wchodziła bez problemu.
  
 
Hm, jeszcze jutro odwiedze garaz, bo co dopiero go kupilem, wymienie aku. i sie przejade moze ta 3 wejdzie, bo na sucho wchodzi.. a jezeli okazaloby sie ze synchro. jaki jest mniej wiecej koszt naprawy (wymiany)?
  
 
Moim zdaniem lepiej poszukac innej skrzyni,moze pieciobiegowej Cena drugiej skrzyni moze sie rownac z cena tej naprawionej.
  
 
Cytat:
2007-08-12 20:07:11, Marcell pisze:
Moim zdaniem lepiej poszukac innej skrzyni,moze pieciobiegowej Cena drugiej skrzyni moze sie rownac z cena tej naprawionej.



myslalem o wymianie calej skrzyni, i teraz pytanie czy pasowalaby skrzynia od poldka 4/5bieg. bo na szrocie mowili ze niby tak, ale przeciez poldek ma galke w innym miejscu..
  
 
Bedzie pasowac
  
 
Cytat:
2007-08-12 21:50:00, Marcell pisze:
Bedzie pasowac


nie będzie pasować

Pr0f1t wg. profilu ma fiata z 82 roku więc ma pionowy lewarek i bez cięcia tunelu nie włoży skrzyni do poldka albo późniejszego fiata.
  
 
Przepraszam moj blad....
  
 
Ok, dzieki za wskazowki, nie obedzie sie bez kupna nowej skrzyni, mam tylko nadzieje ze znajde gdzies taka. Pozdr
  
 
przy pionowej skrzyni jest regulacja polozenia zawnetyrznego mechanizmu zmiany biegow, moze wystarczy to przeregulowac
  
 
Jak koleszka wymieniał jakiś czas temu skrzynię to zapłacił koło pięciu dych. Jeżeli chodzi o skrzynię pięciobiegową to mocowania przy silniku pasują. jedyny problem to wspomniany lewarek. Jeżeli masz lewarek ustawiony pod kątem to nie ma problemu. Jeżli jest na wprost musisz podcinać tunel. proste lewarki były najczęściej niklowane a pochylone malowane na czarno. Jak nie będziesz miał pewności to zdejmij mieszek i ewentualnie gumową osłonę. Jeżeli lewarek jest włożony na drążek od skrzyni(montowany na plastiki) to pasuje. Jeżeli jest przykręcony śrubą wtedy już nie. I jak już będziesz wymieniał to najlepiej zakup sobię od razu taśmę masową( moja przy zdejmowaniu skrzyni się porwała) i linkę sprzęgła (cięcie). Ponadto bądź gotowy na ewentualną wymianę sprzęgła i ewentualnie łożyska wałka sprzęgłowego. Jeżeli te częsci są już zużyte to lepiej je wymień bo robora jest dosyć podła a koszt znośny ( za nową tarczę i docisk zapłaciłem niecałe 100zł). I zignoruj książkowe porady o podnoszeniu miski olejowej. Lepiej znajdź silnego chłopa który z tyłu dociśnie silnik a przód podniesie za koło pasowe. wtedy masz największy luz i najmniej kombinacji przy ustawianiu silnika. Robiłem to więc jak coś to wal śmiało. Powodzenia
  
 
Cytat:
2007-08-13 00:13:13, baryla60564 pisze:
Jak koleszka wymieniał jakiś czas temu skrzynię to zapłacił koło pięciu dych. Jeżeli chodzi o skrzynię pięciobiegową to mocowania przy silniku pasują. jedyny problem to wspomniany lewarek. Jeżeli masz lewarek ustawiony pod kątem to nie ma problemu. Jeżli jest na wprost musisz podcinać tunel. proste lewarki były najczęściej niklowane a pochylone malowane na czarno. Jak nie będziesz miał pewności to zdejmij mieszek i ewentualnie gumową osłonę. Jeżeli lewarek jest włożony na drążek od skrzyni(montowany na plastiki) to pasuje. Jeżeli jest przykręcony śrubą wtedy już nie. I jak już będziesz wymieniał to najlepiej zakup sobię od razu taśmę masową( moja przy zdejmowaniu skrzyni się porwała) i linkę sprzęgła (cięcie). Ponadto bądź gotowy na ewentualną wymianę sprzęgła i ewentualnie łożyska wałka sprzęgłowego. Jeżeli te częsci są już zużyte to lepiej je wymień bo robora jest dosyć podła a koszt znośny ( za nową tarczę i docisk zapłaciłem niecałe 100zł). I zignoruj książkowe porady o podnoszeniu miski olejowej. Lepiej znajdź silnego chłopa który z tyłu dociśnie silnik a przód podniesie za koło pasowe. wtedy masz największy luz i najmniej kombinacji przy ustawianiu silnika. Robiłem to więc jak coś to wal śmiało. Powodzenia



50zł za wymiane skrzyni to smieszna cena. Przy montazu skrzyni ze skosnym lewrakiem w miejsce takiej z pionowym jest wiejecj problemów - naped predkosciomierza jest z boku skrzyni i tlucze o wąski tunel, wiec trzeba tunel poszerzeć w tym miejscu, pozatym sprzegło przy pionowych skrzyniach sterowane było hydraulicznie (wiec albo zmiana kolnierza sprzegla na stary, albo przerobka sterowania na linke). Innt moze też byc zabierak wału napedowego ze wzgledu na dwa rodzaje sprzegiel elastycznych dtosowanych w fiatach.
  
 
Dokladnie tak jak kosa pisze, najlepszym rozwiazeniem dla siebie bylo by znalezienie takiej skrzyni jaka masz...co nie powinno byc takie trudne
  
 
TO na pewno wina synchronizatorów
Nie dawno robiłem podmianę skrzyni w moim Bandziorze...
Kupiłem nie sprawdziłem z dwóch chciałem zrobić jedną :|
Skłądałem dwa dni a okazało sie ze ma wyje... Synchronizatory
Cała zabawa od nowa
Jeżeli CI sie chce majsterkować to mam teraz cała skrzynie 4 na części, jedyne co to synchronizator 2 biegu jest do bani, ale jak pożenisz ta co masz z tymi częściami co ja mam to będzie hulać
Pracy wcale nie ma ta dużo a masz pewność, przy rozbieraniu skrzyni, że każdą ewentualną usterkę usuniesz(mam na myśli zazwyczaj wyjechane łożyska)

Pozdrawiam