[125p] Nie odpala... od czego zaczac sprawdzanie?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I trafilo na mnie... Jako ze jestem amatorem-mechanikiem, z gory przepraszam na niefachowe okreslenia tego i owego.
Problem w moim fiacie wyglada tak:
Coraz czesciej (a dzisiaj to juz w ogole) zaczal sie pojawiac problem z rozrusznikiem, tzn. przekrecam kluczyk, rozrusznik milczy. Kompletna cisza, zero, nul... Myslalem ze to problemy z akumulatorem, ktory niestety ostatnio troszke sie zagotowal podczas ladowania prostownikiem, niestety wszelkie proby odpalenia na przewodach od innego auta tez spelzly na niczym. Odpalenie "na pych" tez jest malo prawdopodobne - testowalem z gorek wszelkiego rodzaju, a odpalenie bylo malo prawdopodobne. Rozrusznik wymieniony na uzywany, ale sprawny w 100% (myslalem ze to on, jednak po jakims czasie zaczal sie zachowywac jak stary). I jeszcze jedno: Podczas przekrecania kluczyka, stacyjka (wskazniki oleju i akumulatora) lekko przygasaja, a miernik przylaczony do akumulatora pokazuje lekki spadek napiecia (0,5-0,75V)...

A przewód plusowy i masowe masz dobre?

Słychać jak włącza się automat rozrusznika? Może automat rozrusznika lub kostka przy stacyjce się zepsuły

Przewody dobre. Automat rozrusznika - nie slysze, ale raczej nie - z tym ze jest to nowy - stary rozrusznik, wymieniony miesiac temu...

Przyczyna tkwi chyba dalej w rozruszniku, automat cyka, ale nie wiem czy dostaje odpowiedni prad aby zaskoczyl do konca. Takie pytanie dodatkowe: po prawej stronie w komorze silnika znajduja sie przekazniki. Ja mam ich 5, ale niestety tylko 4 sa opisane w ksiazce... Za co on jest odpowiedzialny?

Spróbuj zewrzeć wystające z automatu śruby np grubym śrubokrętem - jak zakręci tzn że wypaliły się styki w automacie - można go rozebrać i je wyczyścić. Jeśli to nie pomogło sprawdź czy między przewodem dodatnim a automatem jest dobry kontakt. Dlasze przyczyny awarii mogą już tkwić w samym rozruszniku.