MotoNews.pl
5 Drgania kierownicy (46451/0) - PT
  

Drgania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Juz wymiekam powoli... PO zmianie opon na letnie zaczaly sie problemy i najgorsze, ze nie wiem, co jest grane.
Niby banalna sprawa. Wymiana opon, oczywiscie wywazenie i klops. Prz 90 pojawiaja sie drgania, a powyzej 100km/h szarpie, ze nie da sie jechac. . Dzis pojechalem ponownie wywazyc przednie kola i rzeczywiscie jedno bylo troche niewywazone. No i ku mojemu zakoczeniu objawy nie znikly, jedynie przesunely sie jakies 20km/h w gore. No coz, widac bede musial sie rozejrzec za nowymi oponami, pomyslalem.
Do tej pory to typowa historia. Zauwazylem jednak nastepujace zjawisko. Jade 100km/h, droga niby rowna, nie czuje bicia na kierownicy. Nastepnie wciskam sprzeglo i od razu pojawiaja sie spore drgania, ktore czuje zarowno na kierownicy, jak i na pedale sprzegla... Nigdy wczesniej sie z czyms takim nie spotkalem i juz teraz nie wiem, co jest grane. Czy to jest wina opon, czy moze cos z zawieszeniem sie jeszcze dzieje


[ wiadomość edytowana przez: zych dnia 2004-04-21 18:46:30 ]
  
 
Ja tez zauważam inne zachowanie auta przy zmianie zimówki - letnie (drgań na szczęście nie ma) ale odpowiednie felgi i opony w twoim wypadku rozwiążą pewnie problem. A propo jakie masz opony a jakie felgi?
  
 
Być może to poduszka silnika...
  
 
Cytat:
2004-04-21 20:47:36, rjsunset pisze:
Ja tez zauważam inne zachowanie auta przy zmianie zimówki - letnie (drgań na szczęście nie ma) ale odpowiednie felgi i opony w twoim wypadku rozwiążą pewnie problem. A propo jakie masz opony a jakie felgi?



ZApewne jest tak jak piszesz i jest to wina opon. Zastanawiaja mnie tylko te drgania po wcisnieciu sprzegla
  
 
Masz wspomaganie kierownicy i pewnie to jest powodem, ze na wolnych obrotach (bo takie są jak wciskasz sprzęgło) wspomaganie pewnie mniej przyjmuje drgania. Nie wiem tak mi się wydaje. Ja w każdym bądź razie miałem na zimówkach tak i wyważałem i zmieniałem i gumiś nic nie mówił, że coś jest nie tak. Dopiero jak sam się zapytałem to oglądnął gumę i stwierdził, ze mam kort pęknięty i bicie będzie zawsze!!! Widać, ze jest pęknięty jak się patrzy na gumę z przodu to jest w srodku wklęsła albo poprostu jest jakoś inaczej nierówna.
Bicie miałem takie, że tragedia. Założyłęm letnie i jak ręką odjął Kierownicę mogę trzymać jednym paluszkiem
  
 
ja w tamtym roku mialem podobne problemy z letnimi oponami (nowymi ) i fele tez byly w porzadku a teraz ostatnio po zimie zalozylem te same i chodzi bez zarzutu, pewnie to przez to , ze bylem na ustawianiu zbierznosci. a tak troche z innej beczki to u kumpla w starym taunusie bylo cos podobnego jak u ciebie, co sie okazalo to nie byla wina kola tylko walek w skrzyni byl wyrobiony i wywolywal takie wibracje