Klocki raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Od miesiąca prześladują mnie piszczące klocki hamulcowe, co ciekawe nie dają znać o sobie podczas hamowania czy ruszania tylko podczas jazdy nagle zaczynają piszczeć i zgrzytać, i dość mocno nagrzewa się felga, jeśli je wyjmę i przeczyszczę to mam spokój na kilkaset kilometrów potem znowu się zaczyna. Dodam tylko że klocki są jeszcze mało zużyte. I moje pytanie do klubowiczów: co da się i co można z tym zrobić? Czy wymienić klocki na nowe?
Dzięki i pozdrawiam,



[ wiadomość edytowana przez: artur2 dnia 2007-08-13 14:21:53 ]
  
 
Przeczyścić i nasmarować tłoczki hamulcowe
  
 
Czym smarujecie tłoczki hamulcowe?
  
 
Albo cały czas źle wymieniasz klocki hamulcowe.
Albo masz zużyte cylinderki-tłoczki - luknij na mitsu on mowi jakie są tam objawy ich zużycia.

Mitsumaniak
  
 
Cytat:
2007-08-13 20:34:10, Marek-B pisze:
Przeczyścić i nasmarować tłoczki hamulcowe


Silikonem do tłoczków . Cena ok. 5 zł za mała tubeczkę . W sklepach motoryzacyjnych.
Smaruje tak przynajmniej raz w roku. Tłoczki się nie zapiekaja i wracaja w połozenie wyjściowe.
  
 
Dodam, od siebie, że Atos ma wadę fabryczną, o tym się nic nie mówi, a taka jest prawda. W ogole hamulce, są za małe do samochodu, co objawia się, szybkim zapieczeniem klocków, odpadają okładziny, kontrola hamulców powinna sie odbywać CO NAJMNIEJ! co 10 000 km, bo później może to stworzyć niebezpieczną sytuacje. Od pewnego momentu, zawsze mam ze soba zapasowe klocki, bo nigdy nie wiadomo co się stanie (miałem przygode, gdzie odpadły okładziny i ratowałem się ręcznym). Jak piszczą klocki, to trzeba przeczyścić, ale spojrzeć także, czy nie odpadają okładziny cierne (pęknięcie), bo to kwalifikuje do natychmiastowej wymiany! Gdy w trakcie ruszania usłyszysz taki charakterystyczny strzał w przednich kołach, to sprawdź hamulce. Moj Atos odiedził kilku mechanikow i nikt nie wie dlaczego tak jest, co jest powodem tego. Ostatecznie ktoś mi powiedział, że hamulce są nie dostosowane do tego modelu (za małe klocki, do tarcz).
  
 
Mialem ten sam obiaw w ACC na nowych klockach , ale felga sie nie grzala , a raczej nie powinna sie nagrzewac chyba ze kolo jest hamowane caly czas. U mnie pomoglo scieranie klocka , kilkanascie ostrzejszych hamowan , a głowna przyczna okazala sie zle montowana blaszka podtrzymujaca klocek , która obcierala o zużyta tarcze ,(pordzewiala krawędz) . Zrob test na luzie czy ci kolo nie chamuje jak zauwazysz obiawy j/w. I sie odezwij. PZDR
  
 
Witam,
Wczoraj zabrałem się w końcu za robotę, na lewarku po zakręceniu kołem słychać było szorowanie, po rozkręceniu zobaczyłem że oba klocki są oczywiście zapieczone na amen ale w końcu jakoś wyszły, okładziny wygladały ok, więc przeczysciłem wszystko papierem i poczęstowałem WD40 i na razie felga się nie grzeje i tak do następnego razu...
Dziękuję wszystkim za opinie i pozdrawiam,