Czujnik położenia wałka rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Byłem podłączyć samochód pod komputer i wyszedł nastepujący kod: 214 czujnik połozenia wałka rozrządu (usterka sporadyczna).

I teraz mam pytanie czy to że samochód przerywa gdy jest ciepły, i gaśnie na wolnych obrotach (nie zawsze) czy to napewno jest przyczyna tego czujnika?

I czy wymieniał go toś i ile to może kosztować?

dzięki za odpoewiedzi.
  
 
a w jakim to warsztacie mechanicy doslzi do wniosku,ze kod 214 to blad czujnika walka rozrzadu? ob obawiam sie,ze takie czujniki montowane sa tylko w silnikach toyoty VVTi ze zmiennymi fazami rozrzadu hehe
  
 
dokladnie, nie dosc ze 214 oznacza co innego, i w escorcie raczej nie wystapi, to w essim nie ma czujnika polorzenia walka rozrzadu, bo i po co, jak juz to moze czujnik polorzenia walu, ale to inny kod bledu. zmien mechanikow.

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
aha, co by nie bylo, to tu masz znaczenie kodu 214 dla EEC IV:


-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Czujnik faz rozrządu znajduje sie 1.6 i 1.8 16v w głowicy na wysokosci 4 cylindra,


  
 
dziwna sprawa. Zajrzalem przed chwila do mojego WKŁ i nie ma nic o takim czujniku. moze niech wypowiedza sie osoby posiadajace takie silniki
  
 
Cytat:
2007-03-02 14:01:49, maciek701 pisze:
a w jakim to warsztacie mechanicy doslzi do wniosku,ze kod 214 to blad czujnika walka rozrzadu? ob obawiam sie,ze takie czujniki montowane sa tylko w silnikach toyoty VVTi ze zmiennymi fazami rozrzadu hehe



Ja się tam nieznam zabardzo ale wtakim razie co to jest?
http://www.karwat.aplus.pl/product_info.php?cPath=2757&products_id=1489
  
 
To jest w końcu taki czujnik w escorcie czy niema? bo już naprawde sam niewiem.
  
 
jest i kropka .
prawy róg głowicy
  
 
Miło się obserwuje taką debatę Prawie jak w tanim państwie
  
 
Cytat:
2007-03-03 08:35:54, WilK pisze:
Miło się obserwuje taką debatę Prawie jak w tanim państwie




Tanie państwo to swoją drogą Ale interesuje mnie bardziej czy ten czujnik może być przyczyną problemów o których wspomniałem wcześniej?

Jak przystało na tanie państwo to też ten czujnik do najdroższych nie należy
  
 
No niewieże że nikt niema podobnego problemu, może jednak przerywanie na zagrzanym i gaśnięcie na wolnych obrotach ma coś jednak wspólnego z tym czujnikiem.

Sory ale jestem już tak zdesperowny, że niewiem czego się chwycić
  
 
Cytat:
2007-03-03 08:35:54, WilK pisze:
Miło się obserwuje taką debatę Prawie jak w tanim państwie


identycznie


Wracajac do tematu, to poszukaj na forum, a nie zadajesz .... pytania.


A czy ma znaczenie, to ( i tu niestety musze odpowiedzieć na jedno z pytań ) odłącz go i zobacz czy cos sie zmieni. Mozesz tez to zrobic u znajomego, kolegi itp. i sprawdzić.

  
 
Witam
odświeże temat ponieważ na diagnostyce też pokazał mi sie kod 214(czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód), a
problem mam z przerywającym silnikiem jak się zagrzeje i dodatkowo jeszcze cyka przekaźnik od sprzęgełka klimy. W poście tym nie wyjaśniło się czy chodzi o czujnik wałka rozrządu czy o inny, może ktoś już wie???
  
 
Zawsze można rozpiąść wtyczkę i ją przeczyścić, wtyczki te lubią czasami szwankować
  
 
Cytat:
2007-08-24 21:49:34, zeberko pisze:
Zawsze można rozpiąść wtyczkę i ją przeczyścić, wtyczki te lubią czasami szwankować


to już robiłem chyba z 50 razy, ale chodzi mi o to na który czujnik wskazuje kod 214
  
 
Wystarczy zjechać w dół posta, tam jest wstawiona fotka gdzie ów czujnik sie znajduje.