MotoNews.pl
  

Jaki Akumulator w 1.4 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

W moim Essim "pada" powoli akumulator...
Poprzedni właściciel pozostawił mi 12v 45Ah 360A.
Z tego co czytałem w innych wątkach raczej nie jest to dobrze dobrane aku... Może sie mylę?
Jaki był orginalnie akumulator w escorcie z 1993r z silnikiem 1.4?
Jeżeli macie taki sam silnik jaki macie akumulator w swoim aucie?

Pozdrawiam
Szym
  
 
Oryginalnie przychodził 43Ah/370A i taki jest zalecany przez Ford'a.
  
 
Cytat:
2007-08-08 15:48:37, Szczechu pisze:
Oryginalnie przychodził 43Ah/370A i taki jest zalecany przez Ford'a.



GUZIK PRAWDA!

Sorki za krzyk, ale przerabiałem to już. Jak kupiłem swojego 1,4 to miałem aku 60Ah... Też się zdziwiłem ale posówałem na nim 2 lata i wszystko było OK. Minus 18 i zapalał od kopa. Nadeszły złe dni bo padł mi alternator, nic związanego z elektryką, poprostu pękła mi przednia obudowa i napinacz dociągnął wirnik do stojana skutecznie wycinając uzwojenie. W skutek błędnej diagnozy, a taka padła na uszkodzony akumulator. Pojechałem do sklepu i poprosiłem o dobranie akumulatora i właśnie dobrali mi 43Ah, trochę się zdziwiłem bo z 60 na 43, ale były pozytywne strony bo przynajmniej był nieco tańszy. I to na tyle jeśli chodzi o pozytywne strony tego zakupu! Jak przyszły mrozy to była istna porażka, doszło do tego że oddałem aku na gwarancje. Po prawie miesiącu testów i badań wrócił z serwisu producenta jako sprawny z wydrukami z badań kontrolnych. Nie wierzyłem więc wykonałem badanie na własną ręke i rzeczywiście aku był OK, ale dopiero wtedy się dowiedziałem że mam dobrany ŹLE !!! Wróciłęm d o sklepu i poprosiłem o dobranie mi aku do 1,4 i o dziwo tym razem poradzili mi założyć 50Ah. Oj dostało im się za ten pierwszy zakup. Ostatecznie tego 43Ah sprzedałem za 50% ceny i kupiłem 50Ah z podwyższonym prądem rozruchu (EXIDE - 50Ah 510A). Alternator świetnie go doładowuje, jakiś czas miałem na przodku 100/90W a i audio ma apetyt samochód bez problemu odpalał minionej zimy.

Podsumowując 1,4 - ma alternator 70A tak więc może bez problemu współpracować z akumulatorem o pojemności 50Ah. Polecam EXIDA, normalny zwykły obsługowy (190PLN), wersja z podwyższonym prądem rozruchu - 510A.


Ufff
  
 
Popieram ROY'a. W orginale motorcrafta miałem wsadzony 65 Ah z płaskimi klemami. Teraz mam bosha 45 Ah i jest on zdecydowanie za słaby. Nawet rozrusznik czasem o tym informuje... Pozxa tym jak masz jakies audio to większa pojemność jest zalecana. Wiedzą o tym ci którzy ostatnio mnie pchali...
  
 
Panowie...
Odpowiedziałem na pytanie jaki oryginalnie przychodzi akumulator do tego modelu Forda.
Moja odpowiedź jest prawidłowa - Ford zaleca 43Ah/370A na płaskie klemy. I takie były montowane fabrycznie.

Zatem koledze R_O_Y za pierwszym razem dobrze dobrano.
A co komu się działo i czy chodzi na takim czy innym aku to już inna historia...


[ wiadomość edytowana przez: Szczechu dnia 2007-08-09 12:55:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szczechu dnia 2007-08-09 12:55:45 ]
  
 
No dobra Szczechu, może masz racje że fabryka wkładała 43Ah, ale jak byś zauważył to pytanie było dwuczłonowe, a myślę że ten kto pytał bardziej się ucieszy z odpowiedzi jaki kto ma w 1,4 a nie jaki powinien mieć. Jak założy 43Ah to zimą będzie dzwonił po serwis Forda bo założył taki jak zalecali, a nie jak nakazuje logika i praktyka.
Można i tak - wybór należy do pytającego. Tylko nie wiem czy serwis mu coś na to poradzi, wiem bo znam to z autopsji.

siekier to musiałeś nieźle dawać że ci padła elektrownia, a dziwiliście się że ryby nie brały.

Powodzenia.
  
 
Poprostu producent nie przewidział, że jakiś oszołom będzie dawał 50A w impulsie naraz . Poza tym teraz mam aku posha 45 Ah. Nawet rozrusznik sie na nim dławi. Dochodzi jeszcze aspekt, że jeździmy cały rok na światłach i aku dostają w "dupę" że hej. Lepiej zainwestować w max pojemności
  
 
Cytat:
2007-08-09 20:16:54, R_O_Y pisze:
No dobra Szczechu, może masz racje że fabryka wkładała 43Ah, ale jak byś zauważył to pytanie było dwuczłonowe, a myślę że ten kto pytał bardziej się ucieszy z odpowiedzi jaki kto ma w 1,4 a nie jaki powinien mieć. Jak założy 43Ah to zimą będzie dzwonił po serwis Forda bo założył taki jak zalecali, a nie jak nakazuje logika i praktyka. Można i tak - wybór należy do pytającego. Tylko nie wiem czy serwis mu coś na to poradzi, wiem bo znam to z autopsji. siekier to musiałeś nieźle dawać że ci padła elektrownia, a dziwiliście się że ryby nie brały. Powodzenia.



Może i tak, ale ja odpowiedziałem na pierwszy człon...
A ripostowałem Twój krzyk: "GUZIK PRAWDA"

A i siekier82 ma rację - nikt z producentów nie przewidywał na początku lat 90-tych, że auta będą jeździć cały rok na światłach...

[ wiadomość edytowana przez: Szczechu dnia 2007-08-09 22:24:22 ]
  
 
dobrze wieć mówicie ze do 1.4 skumulator 50 ah jest akurat a czy do silnika 1.3 też by pasował i czy akumulator który ma 4 lata i ostatni rok stał w piwnicy czy nadal bedzie sprawny??
  
 
nie będzie sprawny, a poza tym wsać tam taki który będzie działał i nie kombinuj tyle bo nic z tego nie wyjdzie, pamietaj żeby było dużo "ampero godzin" czyli pojemności.