Prędkościomierz nie działa ! Kod 24

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy może mi ktoś poradzić od czego zacząć aby odnaleźć przyczynę nie działającego prędkościomierza, nie działają również dwa liczniki kilometrów. Posiadam Omegę B 2.0 16v automat. Z góry dziękuję.

[ wiadomość edytowana przez: tofik dnia 2006-12-29 12:10:04 ]
  
 
Jesli poprawnie dziala ABS to przyczyna tkwi w przerwie obwodu pomiedzy kompem ABS a Licznikiem
  
 
Po sprawdzeniu spinaczem wyskakuje kod 24 vehicle speed signal - no signal ( czujnik przebytej drogi) gdzie on jest???
  
 
w asb
  
 
No i nadal nie wiem gdzie ten czujnik , może ktoś to już przerabiał i wie co i jak. W postach jeszcze znalazłem że prędkościomierz dostaje sygnał z czujnika ABS u mnie ABS działa i nie sygnalizuje błędu. Natomiast na Aut. skrzyni nic nie mogę znaleźć tego czujnika już ręce mi padają.
  
 
No to tak: x20xev Simtec 56/56.1 jest z czujnikiem prędkości pojazdu. Wygląda to na HALLA , 3 piny 1+;2 sygnał (na ecu pin 29);3-;
widzę w moim kompie taki czuj p. p. ale nie wiem czy to w wersji skrzyni man czy aut. Napędzany jest ślimacznicą i kostka elektryczna na części wystającej za skrzyni
Więcej z moich materiałów nie wycisnę
w innych systemach sterowania nie widzę czujnika prędkości, pewnie biorą sygnał z abs-u
  
 
Odświeżam wątek.
Wczoraj w czasie jazdy wskazówka prędkościomierza spadła mi do zera i zapaliła się kontrolka TC. Po kilku minutach wróciło wszystko do normy. Myślę sobie pewnie jednorazowy problemik, ale za godzinę znowu to samo. Dzisiaj rano było ok, ale na jak długo? Może jakieś sugestie szanownego grona LOB? Moje auto to Omega 2.5 V6 rok 99.
Pozdrawiam i czekam.
  
 
Pompa ABS, a właściwie jej sterowanie elektroniczne, padło więc nie działa TC, ABS i prędkościomierz, będzie tak przez jakiś czas działa-niedziała aż padnie całkiem. Szukaj nowej pompy - dzwoń do Mariosa.
  
 
A samo sterowanie da radę wymienić? Myślę, że będzie mniej rozkręcania.
  
 
Padaka pompy powoduje zanik funkcji prędkościomoerza???
  
 
Cytat:
A samo sterowanie da radę wymienić? Myślę, że będzie mniej rozkręcania.


Najpierw sprawdź wszystkie sygnały wejściowe, sterowniki podmieniaj w kolejności ostatniej.
  
 
Może jeszcze dopowiem, że to manual. A w skrzyni biegów też jest jakiś czujnik?
  
 
W tym nie ma. Sprawdż czy czujniki prędkości koła (abs) są ok.

ps. Jest jeszcze aso na rogu Poznańskiej i Górniczej?
  
 
Jest ale byłem tam tylko raz zapytać o cenę rozrządu z wymianą i do dzisiaj nie mogę dojść do siebie.
Jeżeli chodzi o te czujniki, to jakieś pomiary rezystancji, czy tylko kostki?
  
 
Może jaszcze jedno pytanie : zrozumiałem,że świeci kontrolka TC, a czy ABS działa, czy też świeci?
  
 
Stało się to wczoraj w czasie jazdy dwa razy na kilka minut. Zaświeciła się kontrolka TC i opadła wskazówka prędkościomierza. Nie wiem czy ABS w tym momencie działał, ale dzisiaj jest wszystko ok.
  
 
Rozumiem, usterki występujące sporadycznie są ciężkie do wykrycia. Poobserwuj czy może zapalenie się TC ma związek z np. wpadnięciem koła w "dziurę" w jezdni.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-08-20 19:46:20 ]
  
 
Ok.
  
 
Cytat:
2007-08-20 18:32:28, pablo730 pisze:
A samo sterowanie da radę wymienić? Myślę, że będzie mniej rozkręcania.



Nie da, jest to niewymienialne, nienaprawialne a przynajmniej nieopłacalne (cała elektronika jest zalana jakimś siuwaksem - żywicą czy czymś podobnym).

Sygnał na prędkościomierz jest z czujnika abs poprzez wspomniane sterowanie pompą.

Temat już przerabiany nie tylko przeze mnie ale między innymi przez Res-a i jeszcze chyba ze dwie osoby w ostatnim czasie (był już wątek o tej przypadłości).

Początkowo dzieje się to co jakiś czas, potem coraz częściej, moja rada to wymiana, nic jeszcze się samo nie naprawiło, a skoro juz 2 razy padło to padnie ponownie to tylko kwestia czasu, myślę że u Mariusza dostaniesz taką pompę (musisz sprawdzić tylko oznaczenie na górze pompy - literki) chyba że wolisz ryzykować ponowne pojawienie się usterki w chwili najmniej oczekiwanej np. podczas gwałtownego hamowania czy wchodzenia w zakręt na śliskiej nawierzchni, a wiadomo że to nie jest przyjemne jak w połowie zakrętu niespodziewanie przestanie działać TC.

O cenę w ASO lepiej nie pytaj bo z pewnością dłużej nie dojdziesz do siebie niż po informacji o cenie rozrządu

Pozdrawiam
Sagittario

p.s. U mnie awaria występowała w różnych okolicznościach, różne prędkości, różna nawierzchnia, bez żadnych specjalnych uwarunkowań typu woda czy dziura w jezdni, po prostu zawodziła elektronika w różnych momentach.
  
 
Witam
da sie naprawić. Ja u siebie odkręciłem ten cały modulik z pompy i zawiozłem znajomemu elektronikowi, ktry naprawił bez żadnego problemu. Pokazał mi pod mikroskopem, że w tym całym ustrojstwie są takie cieniusienkie złote druciki i u mnie dwa się zetknęły ze sobą. Cos tam przelutował coś poprawiłi powiedział, że nie ma szans żeby padło. Gościu jest generalnie niezłym wymiataczem i pare razy pomógł w trudnych sytuacjach, natomiast jest to rzeczywiście chyba nieopłacalne. Bierze za to około 400 pln, ode mnie wziął mniej po starym układzie dlatego sie zdecydowałem. A za jakies trzy i pół stówki mozna mieć podobno pompe z modułem, tyle, ze nie wiadomo ile pociągnie...