MotoNews.pl
  

Świece??? 2.5TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! mam pytanie ... czy zużyte swiece żarowe jedna lub więcej mogą być przyczyną mrugania kontrolki silniczka podczas jazdy na ciepłym silniku??? dodam że na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu silnik tak jak by motor się dusił i niepracawał na jeden lub dwa, po chwili obiaw ustępuje i juz pracuje ładnie równo, czy to oznacza że świece dokonczyły swoją prace??? aaaaaaa jak zagrzeje swiece dwa razy problemu w ogóle niema i jakie świece są najlepsze do 2.5TD ??
  
 
Cytat:
czy zużyte swiece żarowe jedna lub więcej mogą być przyczyną mrugania kontrolki silniczka podczas jazdy na ciepłym silniku?



chyba raczej uwalony przekaźnik świec..

Cytat:
dodam że na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu silnik tak jak by motor się dusił i niepracawał na jeden lub dwa, po chwili obiaw ustępuje i juz pracuje ładnie równo, czy to oznacza że świece dokonczyły swoją prace???


uwalona świeca utrudnia rozruch zimnego silnika, niechce wtedy odpalić wcale albo po dobrej chwili kręcenia..
ty piszeż że zaraz po odpaleniu, pływają obroty, czyli jak odpala normalnie..?? i dopiero się dławi?? czy musisz się nakręcić żeby go odpalić..??



Cytat:
aaaaaaa jak zagrzeje swiece dwa razy problemu w ogóle niema i jakie świece są najlepsze do 2.5TD ??


w orginale montowali beru, najlepsze..
było o tym sporo na forum... poszukaj sobie

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: magila_one dnia 2007-10-09 00:05:46 ]
  
 
nie ! odpale zimny motor i przez 10sek oma pracuje równo i ładnie nagle zaczynają spadac obroty auto zaczyna sie telepać słychac taką arytmiczną prace silnika, duszenie się i po chwili wraca znowu do normalnej pracy, jak dwa razy zagrzeje świece niemam takiego problemu.
  
 
PALI NA DOTYK CZY ZIMNA CZY CIEPŁA !
  
 
Cytat:
2007-10-09 00:45:44, zpetz pisze:
PALI NA DOTYK CZY ZIMNA CZY CIEPŁA !



No dobra, a co tak wystrzeliłeś nagle...?
Napisz co zrobiłeś/wymieniłeś, bo inaczej wątek do d...
  
 
dodałem tylko ze "PALI NA DOTYK CZY ZIMNA CZY CIEPŁA !" ale własnie problem jest tak jak pisałem
  
 
Rozumiem
Sprawdź szczelność instalacji paliwowej, ponieważ wychodzi na to, że Ci się gdzieś zapowietrza jak dłużej stoi.
Taka moja diagnoza.
  
 
hm... zapowietrzenie bym wykluczył no bo sam zobacz jak zagrzeje swiece dwa razy obiaw ustępuje no i mam to przy niskich temperaturach jak jest ciepło to jest ok a jak zimsko sie zrobi z rana jadąc do pracy to klops ... chyba najprościej bedzie zmienic świec ale czy to konieczne to zobaczymy i jeszcze do tego ten kolektor sciągac ehhhh
  
 
Gdyby to był problem świec, to raczej miałbyś problem z odpaleniem, a Tobie pali dobrze i jeszcze w dodatku chodzi poprawnie przez 10sek., więc nasuwa mi się tylko jedno, właśnie zapowietrzenie układu gdzieś blisko silnika, że pochodzi te 10sek. poprawnie, a później zaciąga to powietrze i ma problem...

Przy podwójnym grzaniu świec problem może Ci ustępować, bo weź pod uwagę, że również pompa wtedy dwukrotnie tłoczy paliwo, a tym samym masz większe ciśnienie wtedy wytworzone i problem zapowietrzenia może dzięki temu znikać.

Zdejmowanie kolektora to pestka, chyba że to Twój pierwszy raz to tylko więcej czasu Ci zejdzie... jak nie masz kanału, to lepiej kup sobie łapę magnesową, żeby łapać śruby
  
 
Ja bym tego nie wiazal z mruganiem kontrolki podczas jazdy - to pewnie to co i u innych z pompa bedzie, ae najlatwiej dowiedziec sie tego ze spinacza.
  
 
jeżeli pali na dotyk to świece masz wdobrym stanie, pisałeś o migającej kontrolce od silnika, więć najlepiej było by zczytać wtedy błąd..
twoje problemy mogą być z różnych przyczyn, postawił bym na elektronike silnika może pompy wtryskowej, napisz ile twoj motor ma wyjechane kilometrów..??
Cytat:
jak zagrzeje swiece dwa razy obiaw ustępuje no i mam to przy niskich temperaturach jak jest ciepło to jest ok a jak zimsko sie zrobi z rana jadąc do pracy to klops ...


w niskich temp. olej jest gesty bardzo i grzejąc go dwa lub więcej razy znacznie ma ułatwiony rozruch..

  
 
motor ma nabite 229 tyś niby! ale ktogo tam wie ile niemiec nabił 300tys 420tyś 600tyś... wiem jedno silnik pracuje jak igła jest na 5w40 shellu tylko te problemy po odpaleniu na mrozach!... nic jade o 16.00 na komputer to napisze co wyszło
  
 
Cytat:
motor ma nabite 229 tyś niby


niby...
czyli pewnie troche więcej, możesz mieć już wyciągnięty łańcuch, i przydała by się korekta w ustawieniach pompy, a i czyszczenie nastawnika też by się przydało..
jedz na kompa zobacz może coś bedzie...

pozdro
  
 
Cytat:
2007-10-09 12:08:35, zpetz pisze:
motor ma nabite 229 tyś niby! ale ktogo tam wie ile niemiec nabił 300tys 420tyś 600tyś... wiem jedno silnik pracuje jak igła jest na 5w40 shellu tylko te problemy po odpaleniu na mrozach!... nic jade o 16.00 na komputer to napisze co wyszło



e tam... sam sprawdz bledy spinaczem, bo te spece czasem nie mowia ze jest blad jak nie umieja powiedziec czym jest spowodowany... kilka razy tak bylo

jak nie wiesz jak sprawdzic to poszukaj w wyszukiwarce
  
 
metoda na spinacz jest ok. ale mam zaufanie do speca a on ma naprawde dobry sprzęt pod TD no i po drodze z pracy.
  
 
NO ! i jestem po badania były dwa błędy

1. Przekroczona ilość podawanego paliwa

2. Kontrola trakcji/przerwa wysokie napiencie

co do drugiego błędu to jest to błąd stały i niemogą go wykasować z kompa. a pierwszego nie są w stanie wyjśnic i w czwartek mam wizyte u elektronika od pompy wtryskowej...
  
 
hey
więc przypuszczenia były trafne pompa, pewnie łańcuch już też przeszedł swoje.. jak już bedziesz coś wiedział więcej to napisz tu jake było zakończenie histori, może to się komuś przyda poźniej..


pozdrawiam
Michał
  
 
jak mieszkasz w Oławie, to się nawet nie zastanawiaj, tylko jedź do tych ludzi:
Andrzej Strama "Diesel Service", Michał Strama "Auto- Elektro"
Grodków, ul. Dąbrowskiej 7, tel. 077 4155082

Goście są super i ceny bardzo OK. Ja Ci ich polecam. Mój samochód działa jak burza. Robią też tuning naszych silników, ale tutaj cena już trochę zaporowa, bo 800pln, tyle że Ci poprawią mapy zgodnie ze stanem silnika, no i najwyżej z Twoimi życzeniami odnośnie stylu jazdy.
  
 
hm... ktoś już mi grodków polecał a pozatym czesto tam jestem ale nigdy nie wcześniej nic o nich niesłyszałem hm zobacze co jutro mi powie miejscowy spec jak by mnie jutro załamał to podjade do grodkowa co dwie głowy to nie jedna
  
 
Nie słyszałeś...
Ja np. o wielu słyszałem, ale nikt sobie z moim samochodem nie poradził właśnie z tych "słyszałem", tylko często pierdol... niestworzone głupoty, więc nawet im samochodu nie zostawiałem (co się okazało bardzo dobrą deyzją). Eksperymenty, to niech sobie robią na swoich brykach...

Ja Ci podaję gotowe danie na talerzu... odebrałem swój samochód i do tej pory mam wrażenie, że mi dali inny...tak dobrze pali i jeździ... ja złego słowa nie mogę powiedzieć o tych ludziach.