Zmiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy można wymienić w Espero silnik z 1,5 na 1,8 lub 2,0?
  
 
zapewne tak wkoncu jak kiedys ktos pisal wszystkie sa takie same

ale pytanie po co
  
 
mozna
z tym ze jest z tym troche roboty
potrzebne ci beda
silnik,wszystkie wiazki elektryczne przednie(ta co jest pod konsola, od kompa do silnika,od skrzynki bezp p[od maska do swiatel)
komputer, immobilaiser z cewka przy stacyjce i kluczykami a co za tym idzie reszta zamkow lub przeprogramowanie immo.
poduszka silnika
i mase innych rzeczy ktore wyjda w praniu
jesli masz dawce na czesci i robisz przekladke z jednego do drugiego da sie jeszcze to zrobic
jesli nie daj sobie spokoj

no chyba ze wywlilo ci glowice w 1,5 wtedy warto sie zastanowic
  
 
Cytat:
2007-09-06 15:51:18, Jabuszko pisze:
zapewne tak wkoncu jak kiedys ktos pisal wszystkie sa takie same ale pytanie po co



Ponieważ niepokoi mnie coraz bardziej stukot przy zimnym - cyba popychacz(e)...
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:09:38, kabe00 pisze:
Ponieważ niepokoi mnie coraz bardziej stukot przy zimnym - cyba popychacz(e)...



Jak żona/kobieta/kolega przetnie sobie palec też wymianiasz ją na nową?
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:11:04, piotr_ek pisze:
Jak żona/kobieta/kolega przetnie sobie palec też wymianiasz ją na nową?



Wymieniałbyś na moim miejscu popychacze i całą resztę przy okazji?
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:18:20, kabe00 pisze:
Wymieniałbyś na moim miejscu popychacze i całą resztę przy okazji?



Całą resztę to co? Cylindry, pierścienie, wał, rozrząd, głowicę...?
  
 
spróbuj zalać dobry olej. Może ten jest za rzadki albo dawno nie zmioeniałeś?
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:18:20, kabe00 pisze:
Wymieniałbyś na moim miejscu popychacze i całą resztę przy okazji?


Tak jak było napisane wcześniej - jak masz dawce możesz sie zastanowić nad wymiana jeśli masz pewnośc ,ze ten drugi silnik jest w lepszym stanie. Jesli nie masz dawcy to policz sobie jaki bedzie koszt naprawy tych popychaczy i ewentulanie całej reszty w stosunku do kosztów przekładki silnika......... Decyzja należy do ciebie , ale ja bym robił to co mam , oczywiście zalezy jak długo masz zamiar jeździć tym autem , zreszta dwa lata temu robiłem remont generalny silnika czyli tłoki,głowiće , wał itp i nie żałuje , chociaż mogłem miec wtedy drugi silnik za 1/3 ceny remontu. Oczywiscie wiedziałem,ze Espero będę jeździł jeszcze kilka ,lat........
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:37:43, adamus0 pisze:
spróbuj zalać dobry olej. Może ten jest za rzadki albo dawno nie zmioeniałeś?


Raczej za gęsty

Jesteś pewny, że to popychacze?
  
 
Cytat:
2007-09-06 17:54:51, kisztan pisze:
Raczej za gęsty Jesteś pewny, że to popychacze?



A co mogłoby tak stukać przy zimnym, czasem i przy ciepłym, ale słabo...?
  
 
Cytat:
2007-09-06 17:54:51, kisztan pisze:
Raczej za gęsty Jesteś pewny, że to popychacze?




Wlewam Mobil super S...czy dobry?
  
 
10W-40
Oki
  
 
Ja jestem wierny Quaker State lub Castrol Magnatec od poloneza po espero. Ostatnio mechanik mi wlewał pierwszy raz - bo zawsze sam zmieniam i wlał texaco.Jak odpaliłem silnik to aż zamarłem - jedna szklanka tak waliła że hej. Zmieniłem na Castrola i spokój.

Pozdrówka.
  
 
Cytat:
2007-09-06 21:03:14, adamus0 pisze:
Jak odpaliłem silnik to aż zamarłem - jedna szklanka tak waliła że hej. Zmieniłem na Castrola i spokój. Pozdrówka.



Ja pierdzielę... Ty jakiś magik jesteś, jak po odgłosach silnika potrafisz ocenić, że olej jest niewłaściwy, tym bardziej, że marka oleju nie oznacza nic poza nazwą nalepioną na opakowaniu, bo jakość jest praktycznie niezauważalna dla silnika.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2007-09-06 21:10:02 ]
  
 
Cytat:
2007-09-06 20:40:22, kabe00 pisze:
A co mogłoby tak stukać przy zimnym, czasem i przy ciepłym, ale słabo...?


Raczej chyba tak, bo jak silnik jest zimny to olej jest gęsty, a gdy silnik jest ciepły, olej staje się rzadszy.
  
 
Cytat:
2007-09-06 16:18:20, kabe00 pisze:
Wymieniałbyś na moim miejscu popychacze i całą resztę przy okazji?




Ostatnio zdarzyło mi się robić dość duży remoncik silnika 1,5.Powodem jak pisałem w innym poście było nadmierne zużycie oleju ,ok 1litr na 1000km.W pierwszym podejściu wymieniłem uszczelniacze zaworów ,oczywiście bez ściągania głowicy z silnika a przy okazji zweryfikowałem popychacze,jest się w stanie zaraz po wyjęciu stwierdzić czy trzymają olej.Ponieważ nie pomogło w drugim podejściu wymieniłem pierścienie ,włożyłem polskiej produkcji z Primy Łódź..Przy okazji wyszło na jaw ,że po przebiegu 112,7kkm cylindry są w stanie idealnym.Reasumując ,warto było silnik chodzi jak zegarek,szwajcarski.Odpalił za drugim przekręceniem kluczyka.Robocizna własna ,koszt mat niewielki,pierścienie 90zł plus przesyłka 30 reszta dodatków standard.
  
 
Cytat:
2007-09-06 20:40:22, kabe00 pisze:
A co mogłoby tak stukać przy zimnym, czasem i przy ciepłym, ale słabo...?


Czy na LPG też występują owe stuki?
Jeśłi nie to winne są wtryskiwacze.
  
 
Cytat:
2007-09-07 06:41:37, BRom pisze:
Ostatnio zdarzyło mi się robić dość duży remoncik silnika 1,5.Powodem jak pisałem w innym poście było nadmierne zużycie oleju ,ok 1litr na 1000km.W pierwszym podejściu wymieniłem uszczelniacze zaworów ,oczywiście bez ściągania głowicy z silnika a przy okazji zweryfikowałem popychacze,jest się w stanie zaraz po wyjęciu stwierdzić czy trzymają olej.Ponieważ nie pomogło w drugim podejściu wymieniłem pierścienie ,włożyłem polskiej produkcji z Primy Łódź..Przy okazji wyszło na jaw ,że po przebiegu 112,7kkm cylindry są w stanie idealnym.Reasumując ,warto było silnik chodzi jak zegarek,szwajcarski.Odpalił za drugim przekręceniem kluczyka.Robocizna własna ,koszt mat niewielki,pierścienie 90zł plus przesyłka 30 reszta dodatków standard.



Ten przebieg to pewny jest (był)?
  
 
Cytat:
2007-09-07 08:09:44, pyrekcb pisze:
Ten przebieg to pewny jest (był)?


Z tego co się orientuje, to Roman kupił to autko od zięcia.
Ja nie zaryzykował bym oszukać teścia