MotoNews.pl
  

Montaż klimatyzacji- Lantra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy bardzo skomplikowana operacja był by montaż klimatyzacji do Lantry z 91r.? Jaki był by koszt kompletnego zestawu? A moze ktoś ma do sprzedania taki zestaw?
  
 
Da się zamontować klimę bez większego problemu. Zwłaszcza jeśli masz bogatą wersję bazową (GLS). Wtedy położona jest wszędzie elektryka. Ja w moim ponym zamontowałem klimę i działało. Klimę kupiłem z rozbitka za 100 zł. W tym było wszystko czyli: sprężarka, chłodnica klimy, przewody, opornica, przekaźniki, parownik, obudowa parownika, główny przekaźnik sprężarki, podpora sprężarki i przełącznik. Niestety zanim klima ruszyła musiałem ponaprawiać końcówki przewodów ciśnieniowych bo ktoś kto to zdejmował uszkodził je. 70 zł od każdej końcówki. Nabicie 220-250 zł. Razem wszystko wyniosło mnie 480 zł. Montowałem wszystko sam i nikomu nic nie dawałem do roboty. Za montaż w serwisie chcą 1000 zł.

Podziałaj bo warto. Jest pewne ryzyko zakupu uszkodzonej sprężarki. Ale sprężarkę też da się naprawić.
  
 
a będzie pasowała klima od mitsubishi colta z 92r?
  
 
Polecam klime z takiego samego auta -najlepiej zeby jeszcze roczniki były podobne ale to już niekoniecznie
Pzodrawiam.
Misio
  
 
Tak więc powracam do tematu... Zakupiłem klimatyzacje. Z tego co się zorientowałem... Nie widzę żadnej podpory klimatyzacji, nie ma przekaźnika, nie ma włącznika i nie ma paska napędowego... Jak mniej więcej wyglada ta podpora? Jakieś wskazówki jeśli chodzi o montaż?
  
 
D3s0l4t0r ile zaołaciłes za klime i z jakiego autka wziąłeś? też z lantry? tez bym był zainteresowany
  
 
klimatyzacja pochodzi z lantry. zapłaciłem 500 zł. tylko brak mi właśnie niektorych części jeszcze... jade własnie poszukać gdzieś tego
  
 
Pioter2647 - Niedawno na allegro była taka klima za 500zł - do LANTRY 92-94 ROK miał ją nijaki kingkong20061
Sam sie zastanawiałem nad nią ale jakoś mi przeszło (niestety mialem inne i to dosyc spore wydatki związane z silnikiem i dlatego zrezygnowalem)
  
 
czy na chłodnicy klimatyzacji jest jakis dodatkowy wentylator?
  
 
z tego co widzialem to jest jakiś, ale montuje się go obok wentylatora na chłodnicy silnika, zgadza się?
  
 
Tak więc jeśli chodzi o klimatyzację, właśnie ukończyłem montaż wszystkich elementów... Oczywiście nie obeszło się bez problemówm, ale jak narazie juz z górki. Pozostała mi tylko do podłączenia sprężarka (sama elektryka). I tu właśnie nie wiem i stąd moje pytanie. Od sprężarki odchodza 3 kable. Pierwszy jest czarny (ziemia), i dwa koloru czerwonego. Na podpięcie do wiązki jest jedno miejsce... wystarczy jak podłącze jeden kabel z czerwonych, czy jest może jakieś inne jeszcze połączenie... ?
  
 
Nie wiem jak to wygląda ale jak wychodzą dwa to dwa muszą być podłączone podjerzewam że te czerwone to dwa ++ a czarny minus, czyli trzeba spleść kable - ale lepiej nich to potwierdzi jakiś użytkownik tej klimy.
  
 
w manualu wygląda to tak, jakby jeden czerwony szedł do tego czarnego, a drugi czerwony do wiązki... no ale co wtedy z 'minusem'? bez minusa chyba się nie załączy... no i też nie chciał bym zrobić zwarcia i czegoś uszkodzić...

Jeszcze jedno pytanie. Czy nie nabita klima też będzie chodzić? Zadziała sprzegło, czy termosensor nie pozwoli na włączenie? Wiatrak od klimy chodzi przez cały czas po włączeniu klimy, czy też ma jakiś czujnik?

[ wiadomość edytowana przez: D3s0l4t0r dnia 2007-08-21 20:19:24 ]
  
 
Nienabita klima nie będzie chodzić bo czujnik nie załączy sprzęgła. Niektóre sprężarki masę biorą z bloku silnika. Tak jest w ponym. Wiatrak będzie chodził. Zamontowałeś opornicę i przekaźnik dla głównego wentylatora???

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-08-23 10:33:50 ]
  
 
Cytat:
2007-08-23 10:32:22, akurnik pisze:
Nienabita klima nie będzie chodzić bo czujnik nie załączy sprzęgła.



Tu sie nie do konca zgodze - w sonatach sprezarka sie wlacza nawet przy pustym obiegu.
  
 
Przekaźnik zamontowałem... Tylko tu nie jestem pewien, bo są jakieś 3 przekaźniki jeśli chodzi o klme, 1 chyba do sprężarki, drugi do wentylatora klimatyzacji.. a trzeci nie wiem do czego...

Cytat:
Zamontowałeś opornicę



Tego nie rozumiem... :| gdzie to jest i jak wygląda?
  
 
Przyszło mi jeszcze na myśl pytanie jedno... Przekaźnik od sprężarki i od wentylatora chlodnicy klimy ma jakiś konkrretny przekaźnik? Różni się czymś od innych przekaźników? Oznaczeniem, kształtem, itd? bo może gość mi zły dał... :/
  
 
Nie wiem jak jest w lantrze ale w ponym od sprężarki był całkowicie osobny przekaźnik montowany po drugiej stronie samochodu. Dochodziła do niego taka kwadratowa kostka z czterema przewodami. W skrzynce przekaźników powinny być o ile pamiętam jeszcze dwa. CON FAN, który załącza wentylator klimy i RAD FAN LO który załącza główny wentylator ale poprzez opornicę i wtedy chodzą 2 wentylatory jednocześnie z tym, że główny chodzi oczywiśnie na wolniejszym biegu.

Kolego Laokon, nie wiem jak jest w sonatach ale w większości samochodów z klimą jest tak, że olej smarujący sprężarkę jest podawany razem z czynnikiem. Jeśli czynnika nie ma a zarazem oleju smarującego to sprężarka padnie bardzo szybko. Po prostu się zatrze.

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-08-28 17:44:21 ]
  
 
pojawił się kolejny problem. dziś byłem u kilku specjalistów od klimatyzacji i sie okazało, że nikt nie chce się podjąć napełnienia.. i każą sobie przerabiać instalacje pod jakiś zamiennik, ale koszt takiej przeróbki jest dość spory. Znacie może jakiś zakład w Warszawie lub okolicach gdzie posiadają czynnik r12, lub zamiennik który nie potrzebuje przeróbki?
  
 
AUTOKLIMA Milanówek, ul Gorspodarska 47a tel 227558040. Ja tam nabijałem Pony'ego. Bardzo dobry zakład. Mają maszyny do starych klimatyzacji (z jednym zaworem do nabijania) i do nowych (z dwoma zaworami). Sprawdzają szczelność azotem zawsze przed nabiciem. Bardzo dokładni i stosunkowo niedrodzy. Dobrze doradzą jak coś.

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-08-28 22:45:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2007-08-28 22:46:21 ]