MotoNews.pl
  

Szarpanie i dziwna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dłuższego czasu nie mogę dojść co się dzieje w moim esperalu, objaw jest taki że jak jade na 3 albo 4 równą prędkością lub są bardzo małe wahnięcia pedału gazu to szarpie tak jak by nagle brakowało prądu, a na każdy ruch pedału gazu silnik reaguje raptownie.Może ktoś z was miał podobny przypadek.Odezwe się ok.13.00 bo będe spał po nocnej zmianie.nara
  
 
Miałem podobny przypadek po godzinnym odlączeniu akumulatora.
Na LPG było ok a na PB po rozgrzaniu podobny objaw i zapalała diagnostyka silnika. Jeżdziłem tak tydzień. Co pomogło , zrobiłem reset kompa wyjmując na kilka minut bezpiecznik chyba nr 14 potem zrobiłem adaptację jeżdząc spokojnie po mieście do temp 90 stopni C potem za miasto i pogonłem 120-140 km/h i jest OK.
Adaptację robiłem w pażdzierniku i do tej pory jest dobrze, kodów błedów nie odzczytywałem
  
 
Dzięki za odpowiedź, próbowałem rozłączać akumulator już nie raz ale nie na tak długo, a ten bezpiecznik to koło lewej nogi kierowcy? w sobotę spróbuje zamontować zworę na tej lużnej kostce koło komputera, podobno czasami pomaga.
  
 
odnosnie selektora
  
 
Do soboty nie wytrzymam chyba założe taką samoróbkę jeszcze dzisiaj, a komputera nie trzeba resetować po założeniu?
  
 
ja nie resetowalem
  
 
Cytat:
2007-05-10 14:12:56, adaw1976 pisze:
Do soboty nie wytrzymam chyba założe taką samoróbkę jeszcze dzisiaj, a komputera nie trzeba resetować po założeniu?


jak ci szarpie i cos masz nie tak z samochodem to ja bym zresetował mimo wszystko. w sumie starcisz tylko troche czasu i paliwa a moze to pomóc. Reset kompa jest gdzieś w poradach na początku strony chyba. Ja najpierw rozgrzewam samochód na postoju tak jak jest tam napisane i potem dopiero dodatkowo krótka przejażdżaka na Pb , tak z 5-10 km i zawsze jest ok.
  
 
a miałeś podobne objawy jak umnie? Ja mam silnik 1,8 i apropo tego przerywania to już wymieniłem cewke zapłonową, cewke w aparacie zap, przewody, świece, jak zwora nie pomoże to grzebanie od nowa, a co sądzicie o zaworze egr.
  
 
adaw - odezwij sie na priv - trzeba zintegrować troche wroclaw

co do twojego problemu to moze byc zabrudzony TPS ale jeszcze jedna moziwosc - jak masz gaz to żle ustawiony komputer - a dokladniej funkcja cut-off najczesciej powoduje takie objawy - ja ostatnio tez tak sobie poprzestawialem kompa od gazu i tez mi szarpie 2-3 bieg jak jade rowną predkoscią albo bardzo powoli przyciskam pedal gazu...
  
 
Moje objawy były podobne - byłem u gaziaża przeczyścił mi instalację gazu oraz wymienłi filtr gazu(instalacja holenderska) Obecnie praca jest równa nie szarpie.
  
 
Dwa tygodnie temu miałem przegląd inst gaz, i jak zwykle coć podregulował i nic z tego ale myślę że to nie wina gazu bo od początku tak się działo nawet przed założeniem gazu chodził kulawo, ale bardzo dzięki za informacje.
  
 
Cytat:
2007-05-10 14:44:08, adaw1976 pisze:
a miałeś podobne objawy jak umnie? Ja mam silnik 1,8 i apropo tego przerywania to już wymieniłem cewke zapłonową, cewke w aparacie zap, przewody, świece, jak zwora nie pomoże to grzebanie od nowa, a co sądzicie o zaworze egr.


Kiedys miałem ,ale po resecie przeszło. a EGR mam odłaczony...........
  
 
Ja wsadziłem kulke od łożyska ole niewiem w jakim stanie jest tem zawór czy otwarty czy zamknięty.
  
 
założyłem zwore i okazuje się że ma większego kopa i jest bardziej elastyczny ale szarpanie nie ustało a przy dodawaniu i ujmowaniu gazu jest raptowna reakcja a nie powolna.
  
 
dzisiaj jak stałem w korku to zdarzyła mi się taka dziwna rzecz obroty skakały z 900 na 1400 i tak cały czas przez ok 20minut a póżniej się unormalizowało.co to może być? czy ma to związek z kangurami i przerywaniem już niewiem.
  
 
Cytat:
2007-05-14 20:47:00, adaw1976 pisze:
dzisiaj jak stałem w korku to zdarzyła mi się taka dziwna rzecz obroty skakały z 900 na 1400 i tak cały czas przez ok 20minut a póżniej się unormalizowało.co to może być? czy ma to związek z kangurami i przerywaniem już niewiem.



a sprawdzałeś błędy komputera?
  
 
Lampka od błędów się nie zaświeciła.Chyba żeby podłączyć go w serwisie pod komputer to może pokazało by w historii błędów.Wcześniej gasł całkiem i nie mogłem odpalić to pokazało błąd modułu aparatu zapłonowego. mechanik posprawdzał i stwierdził że styki kostki wchodzącej do modułu są za lużne i je pocynował rezultat był taki że jeden dzień było dobrze. teraz kostki miby siedzą dobrze.
  
 
Już wymieniłem aparat zap na drugi używany bo myślałem że to wina modułu w aparacie ale nic to niedało.
  
 
Ja na Twoim miejscu zajrzałbym do tych dwóch wątków:

KLIK

oraz

KLIK

no i oczywiście obowiązkowe czyszczenie tzw. silnika krokowego (czyli zaworu dopływu powietrza) warto też przeczyścić nie tylko samą oś i "czubek" zaworu ale też gniazdo w kolektorze.
  
 
Noto dzisiaj bebe nękał sąsiada o udostępnienie garażu i będziemy działać.dzieki za pomoc jak coś mi się uda zwalczyć do dam znać.