1.8 td z 96r i przekażnik R2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mam taki problem od pewnego czasu zaczął mi odzywać się (załącza się i rozłącza z dużą częstotliwością) przekaznik R2 podobno od sterowania silnikiem. Na początku miało to miejsce tylko przy przyspieszaniu a treraz to cały czas. Wyczytałem tu że może filt paliwa jest brudny więc wymieniłem wszystkie i nie pomogło. Samochód stał 3 dni u elekrtyka ale on nie bardzo wie o co chodzi mówi że wszystko jest ok i nic się nie dzieje samochód jezdzi normalnie. Przekaznik tez podobno jest dobry.
Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie o co chodzi, z góry dzieki za jakieś sugestie.
Pozdrawiam.
  
 
zapodaj info jakie objawy masz. Skąd wiesz że to przekaźnik?
Ja jak wrócę po nocce na chatę to luknę do instrukcji i sprawdzę za co odpowiada ten przekaźnik R2.
  
 
Przekźnik R2 wg. instrukcji
Ale raczej myślę że to usterka mechaniczna. No to nawijaj co tam się dzieje.
Roztrzaskamy tu ten problem z chłopakami
  
 
Z silnikiem nic sie nie dzieje jezdzi pali normalnie tylko na ciepłym silniku (pstryka) ten przekazni najbardziej jak ma samochód ciężko pod góre albo jak się przyspiesza. Na zimnym silniku wszystko jest ok. A i ten mechanik powiedział mi że prawdopodobnie trzeba na pompie wymnienic taki czerwony zawór czy czujnik (znajduje sie od góry na pompie i jest z 3 kabelkami), ze to moze byc to ale do konca nie był pewny.
  
 
Właśnie sprawdziłem w książce R2 brązowy opdowiada za wtrysk paliwa, regulacja zapłonu w turbodieslu.
  
 
i co myślisz że wymiana przekaźnika coś da? oj, nie wydaje mi się. Co to jest ten elektryczny element na górze pompy. Mam to i u siebie ale co to jest... cholera zapomniałem
coś mi korektor wyprzedzenia wtrysku chodzi po głowie, no bo jeżeli jest na nic to ten przekaźnik może głupieć.
  
 
Ten mechanik powiedział mi jeszcze ze ten czerwony element odpowiada za sterowanie recyklingem spalin i ze teraz moze sam sobie popuszczac kiedy chce ale pewnie mi sciemiał ze sie zna. A wymiana samego przekaznika nic nie dawała. Zobacze wymienie ten element moze pomoze bo nic innego do głowy mi nie przychodzi a książce do forda tez nic nie piszą na ten temat.
  
 
na szybkiego weź jeszcze reset kompa zrób, niech zrobi samoadaptację i się ustawi ponownie. Ja wieczorem z moim wujkiem pogadam i go podpytam.
  
 
Zrobie i wieczorem dam znać czy coś pomogło.
  
 
ten czerwony element kosztuje conajmniej 100zł(używany)
jest nie naprawiany(mi sie udało go naprawić) ale można mu sprawdzić rezystancje.

Silnik jak ma wadliwy albo uszkodzony ten element to na rozgrzanym silniku zacznie nierówno pracować i dymić.
Czujnik położenia dźwigni przyspieszenia

Czujnikiem położenia dźwigni przyspieszenia jest potencjometr o liniowej charakterystyce rezystancji zamocowany na osi dźwigni przyspieszenia przy pompie wtryskowej. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do kątowego położenia dźwigni przyspieszenia.
Marka i typ: Lucas 419131-94-300. Rezystancja między stykami „1" i „2":
- na biegu jałowym: 5000 Om.
- przy pełnym obciążeniu: 1000 Om. Rezystancja między stykami „1" i „3" (na biegu jałowym): 3300 do 5000 Om.


[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2007-08-09 15:12:16 ]
  
 
Nie chciałbym tu siać defektyzmu ale wasze pomysły nie wyglądają najlepiej
Masz gdzieś na zasilaniu tego bzdyrkacjącego przekaźnika przerwę, zimny lut itp. coś nie łączy po prostu, może poluzowany jakiś kabelek albo sam przekaźnik w gnieździe......
Nie szukaj po czujnikach na silniku i nie wymieniaj czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia jak działa. Lepiej wymień mechanika
  
 
Zrestartowanie komputera nic nie dalo wszystko jest tak jak było. Ale zauwazylem ze jak jest zrozgrzany i gdy sie stoi na swiatłach to na wolnych obrotach czasami potrafi nierówno pracacować. No bede walczył dalej.
  
 
jeżeli nierówno pracuje na rozgrzanym to może by owy czujnik na pompie, tak miałem, innym razem to był zapchany filtr i czasami na ciepłym szarpało na wolnych ale wtedy to była zima.
Po prostu sprawdź sobie ten czujnik.
  
 
Cytat:
2007-08-10 09:01:29, Kris75 pisze:
Nie chciałbym tu siać defektyzmu ale wasze pomysły nie wyglądają najlepiej Masz gdzieś na zasilaniu tego bzdyrkacjącego przekaźnika przerwę, zimny lut itp. coś nie łączy po prostu, może poluzowany jakiś kabelek albo sam przekaźnik w gnieździe...... Nie szukaj po czujnikach na silniku i nie wymieniaj czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia jak działa. Lepiej wymień mechanika

A niech se chłopak sprawdzi, chociaż sie dowie że ta cześć jest zepsuta i kosztuje 200zł
  
 
i tak też wynikało z rozmowy z wujkiem o czujniku. Silnik ciepły a pompa nie potrafi sie dostosować do tego. Przekźnik może tak się właśnie zachowywać.
  
 
i tak w moim regionie takiego czujnika nie moge znaleść może za mało szukałem w sklepie powiedzili ze takich części nie mają i tylko w serwisie, ale bylem u innego mechanika podobno elektryk i ten powiedził mi że może alternator jest słabycos tam ma popękane i to moze od tego tak sie zachowuje ten przekaznik ciekawe co jeszcze wymyslą.....
  
 
ale co sprawdzałeś ten czujnik na pompie?
czy mówisz o jakimś innym czujniku?