POMOCY!!! auto mi się telepie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Może spotkał się ktoś z taką sytuacją, że samochód telepie się w przedziale 80-90 km/h na 5-tym biegu. W moim MKVII 1,8 TD
po wyważeniu kół podejrzenie padło na półosie, które miały powybijane przeguby. Wymieniłem półosie i załamałem ręce - dalej to samo.
Jeżeli ktoś spotkał się ktoś z takim objawem i znalazł przyczynę to proszę o pomoc.

Dzięki.

[ wiadomość edytowana przez: NIKITA11 dnia 2007-08-30 14:46:05 ]
  
 
a 80-90kmh np na 4tym biegu jest ok?
może masz za małe obroty?

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-08-30 15:29:21 ]
  
 
Cytat:
2007-08-30 15:28:55, surec pisze:
a 80-90kmh np na 4tym biegu jest ok? może masz za małe obroty? [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-08-30 15:29:21 ]



Wydaje mi się, że obroty nie mają znaczenia. Być może auto telepie się na wszystkich biegach w odpowiednim przedziale prędkości, ale na 5-tym jest to najbardziej wyczuwalne.

Dodam jeszcze, że przy wibracjach po zdjęciu nogi z gazu telepanie ustępuje
  
 
Siemasz Kolego sprawdz skrzynie biegów... może to być wina mechanizmu różnicowego przyczyn może być wiele..
  
 
Cytat:
2007-08-30 17:55:56, krysti612 pisze:
Siemasz Kolego sprawdz skrzynie biegów... może to być wina mechanizmu różnicowego przyczyn może być wiele..



Dzięki za odzew.
Możesz mi wytłumaczyć co z tym mechanizmem.
  
 
hej mam podobny przypadek tj. telepalo mi nawet przy predkosci 20 km/h i okazalo sie ze to przychamowane przednie opony. zmienilem opony telepanie sie zmniejszylo. potem podejrzenie padlo na przeguby i faktycznie jeden mial luz. zmienilem przegub znowu sie zmniejszylo. potem znowu zaczelo telepac. pojechalem do wulkanizacji i okazalo sie ze wbity byl gwozdz w opone i powietrze schodzilo. oczywiscie po naprawieniu bylo prawie ideal ale teraz znowu zaczyna przy niskich predkosciach telepac. i nie mam juz pojecia o co chodzi (
  
 
Cytat:
2007-08-30 20:58:37, goove pisze:
hej mam podobny przypadek tj. telepalo mi nawet przy predkosci 20 km/h i okazalo sie ze to przychamowane przednie opony. zmienilem opony telepanie sie zmniejszylo. potem podejrzenie padlo na przeguby i faktycznie jeden mial luz. zmienilem przegub znowu sie zmniejszylo. potem znowu zaczelo telepac. pojechalem do wulkanizacji i okazalo sie ze wbity byl gwozdz w opone i powietrze schodzilo. oczywiscie po naprawieniu bylo prawie ideal ale teraz znowu zaczyna przy niskich predkosciach telepac. i nie mam juz pojecia o co chodzi (



HEJ!!!

Pomyślałem o oponach kupiłem nowe wyważyłem i jest OK.
Pojechałem w trasę, a tu dalej telepie zajechałem do warsztatu majster zbadał koła i co?
Wyszło na zero.
To nie koła.

Mam na myśli jeszcze jedną przyczynę.
Myślę jeszcze o lewej półosi, którą kupiłem, ale nie zmieniłem bo mechanik powiedział, że moja jest w lepszym stanie.
Prawa półoś była zupełnie wybita to ją zmienił, ale dlaczego lewa miała by być gorsza od mojej skoro wyciągnąłem ją z auta z mniejszym przebiegiem. Jutro ją zmienię i odpisze czy pomogło.

[ wiadomość edytowana przez: NIKITA11 dnia 2007-08-30 21:23:36 ]
  
 
satakie dystanse centrujace miedzy felga allegro
  
 
Mi auto się trzęsło tylko z jednego powodu:
Zepsuty przegub wewnętrzny prawy (krzyżak), gdy tylko go wymieniłem od razu auto świetnie jeździ przy większych prędkościach.
  
 
A nikt nie odbawia poduszek, jak u mnie w samochodzie coś trzesie to zaraz poduszki ida pod lupe.
  
 
Siemka miałm ten problem okazało się że miałem luz na tylnych kołach a dokładnie uszkodzone łożyska. Po wymianie na nowe i usunięciu luzów wibracje występujące przy chamowaniu zniknęły do zera . Sprawdź to luz powinien być wyczuwalny na spuszczonym ręcznym i na lewarku
  
 
U mnie też są wyczuwalne lekkie drgania samochodu przy prędkości ok. 110 km/h. Przy mniejszych i większych prędkościach jest ok. Co może być tego przyczyną?
  
 
A prosto jedzie?
Jak zmienilem kapcie i geometrie zrobilem to u mnie ustalo a cos podobnego mialem.
  
 
może docisk w skrzyni biegów? Ja teraz mam to samo że mi telepie, ale tylko na półsprzęgle i to ostro aż mi buda cała lata. Raz tylko dałem na ostre obroty żeby spalić gumę i coś strzeliło, pedał sprzęgła zaczął brać przy podłodze i zaczęło telepać, aha auto nierówno się rozpędza, nie idzie miarowo tylko tak jakbym pulsacyjnie na gaz naciskał. Sprzęgło nie jest dociśnięte w całości, pewnie pękło, albo docisk się uszkodził. Chciałem to robić, ale nie ma czasu ostatnio, parę dni by biedak rozkręcony leżał, a ja nie mam garażu i zimno się robi, więc zbieram na mechaniora, u mnie jest zmowa cen, byłem u pięciu i wszyscy chcą dokładnie 200zł + nowe części, więc jak nie mam 600zł to nie ma po co przyjeżdżać :/
  
 
Dzięki za odzewy.

Narazie stawiam na lewą półoś. Prawdopodobnie dopiero jutro zajmę się wymianą. Co do luzu na tylnych łożyskach to przy uniesionym przodzie auta kiedy tylna oś spoczywała ma ziemi odpaliłem silnik i przy 90km/h zaczeło telepać. Przeprowadzę to doświadczenie jeszcze raz tylko, że zablokuję raz prawe raz lewe koło i powinno się wyjaśnić czy to półoś.
  
 
Masz kombi?
Tak mi z foto wychodzi
  
 
Mam kombi
  
 
ja obstawiałbym poduchy, po wymianie poduszek wszystkich trzech ustało. Jednak tylko na trochę ze względu że dwie były używane, w tej chwili jest to z powrotem.
U mnie telepanie jest zależne od obciążenia samochodu.
  
 
Witam wszystkich fanów FORDA!!!

Dzisiaj wymieniłem lewą półoś przejechałem się autem i telepanie ustąpiło. Dziękuję wszystkim za cenne informacje na temat eksploatacji auta. Każdą ewentualnośc podaną przez Was brałem pod uwagę.


DZIĘKI!!!
  
 
Cytat:
2007-08-30 14:45:15, NIKITA11 pisze:
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Może spotkał się ktoś z taką sytuacją, że samochód telepie się w przedziale 80-90 km/h na 5-tym biegu. W moim MKVII 1,8 TD po wyważeniu kół podejrzenie padło na półosie, które miały powybijane przeguby. Wymieniłem półosie i załamałem ręce - dalej to samo. Jeżeli ktoś spotkał się ktoś z takim objawem i znalazł przyczynę to proszę o pomoc. Dzięki. [ wiadomość edytowana przez: NIKITA11 dnia 2007-08-30 14:46:05 ]


A moze problem leży w "krzywych" oponach miałem tak kiedyś w innym aucie-po wymianie opon problem zniknął