Drgania kierownicy podczas hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem niedawno E39 i od samego początku mam drganie na kierownicy podczas hamowania. Raz bywają intensywniejsze, raz słabsze, a przy ostrym hamowaniu prawie ich nie ma. Byłem na stacji diagnostycznej sprawdziś zawieszenie i stwierdzono, że jest OK, a tarcze z przodu były zymienione i maja przejechane ok 25000 km. Jestem bezradny, i nie ukrywam że doprowadza mnie to już do szału, także jeśli ktoś zna podobny temat to proszę o pomoc.
  
 
a koła wyważone?
  
 
Sprawdz końcówki drążków kierowniczych, na badaniu technicznym nie wykryli ich, a były do wymiany - objawy miałem dokładnie takie same, trzęsło kierownicą, ale przy ostrym hamowaniu wszystko było super.
  
 
albo poprostu tarcze się gną, to jest znany problem w BMW i nie tylko.
  
 
Koła nie są raczej przyczyną bo sprawdzałem na 3 kompletach które były napewno wyważone i wciąż to samo.


-----------------------------------------------------------------------------

BeeMWe > Dzięki za tip. Tak już zaczynałem przypuszczać, że to coś z układem kierowniczym bo kiedy wcisne najpierw hamulec a potem lekko rusze kierownicą to drgania się minimalizują. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tych końcówek, czy trzeba je poprostu wymienić i sprawdzić co się będzie działo?
  
 
Tarczy też nie wykluczam. Poprzedni właściciel je co prawda wymieniał, ale kto wie może się pokrzywiły na wskutek szoku termicznego np.
  
 
Tarcze mogą tez być przegrzane i lekko je wykręciło...
  
 
u mnie drga przy prędkości ~80 i tylko przy tej. Wcześniej drgała jak hamowałem - po wymianie drążka i wachacza przestało. Podejrzenie jest na felgi bo nie są pierwszej świeżości. Tarcze nowiutkie Wcześniej miałem Renault i w nim też drgało przy 80km/h - Jakieś fatum ?
  
 
omawialiśmy to TU


[ wiadomość edytowana przez: VANOS dnia 2005-07-21 18:04:56 ]
  
 
ostatnio jak kupowałem do swojego wachacze, to w sklepie awanturował się właśnie właściciel e39, że wymienił tarcze na nowe kture są krzywe, bo trzęsie mu autem podczas chamowania i żądał zwrotu pieniędzy za nie. przysłuchałem się rozmowie. sprzedawca się bronił muwiąc , że nie jest pierwszym klientem ktury się awanturuje o tarcze do e39, a za każdym razem nie była to wina tarcz tylko wachaczy lub zapieczonych zacisków. zaciski te napierały tylko na jedną strone tarczy i krzywiły nawet najlepsze. u mnie wymieniałem tarcze razem z tulejami górnego wachacza ponieważ miałem luzy i mechanik powiedział , że telepanie i drganie to nie wina tarcz tylko tych wachaczy. tarcze wymieniłem tylko dla tego, że były cieniutkie. drgania ustały. proponuje sprawdzić te dwa miejsca. co do drgań lub rezonansu przy 80 km/h to napewno wina wyważenia, bo przy tej prędkości właśnie koła mają szczytowy rezonans. samo wyważenie może nie pomóc. trzeba wtedy doważyć jeszcze zamontowane koło. doważa się z piastą i półosiami.
  
 
ja mam E36 i problem z lewą tarczą
proponuje ci przyjżeć sie również piaście i w ostatecznosci trzpienu na zwrotnicy
Załóż nową,powtarzam NOWĄ tarcze na piaste i zmież "bicie tarczy"
jezeli będzie wiecej niż 3 setki to masz również skrzywioną piaste
a to sa juz niestety koszta
zwróć uwagę czy masz kompletne nawiewy zamontowane w zderzaku,które doprowadzają zimne powietrze.
i napisz do jakich wniosków doszedłeś.
P.S.
Zmierz również bicie startej tarczy bo ciekaw jestem jak bardzo jest krzywa
POZDRO
  
 
Cytat:
2005-07-21 20:38:21, miciak pisze:
zwróć uwagę czy masz kompletne nawiewy zamontowane w zderzaku,które doprowadzają zimne powietrze.



chodzi Ci o nr 10 na tym rysunku ?
  
 
moim zdaniem są to tarcze hamulcowe bo jak by było coś z kołami to by tłukło cały czas pozdro
  
 
Ja też stawiam na tarcze! Nie sugeruj się że sa nowe bo mi kiedyś w 1wszej beemce E32 szlak trafił po 1000km ! Najlepiej kup najtańsze - zwykłe POLSKIE "padaczki", bo tylko takich nie próbowałem ale za to słyszałem od 2ch osób że tylko One się nie krzywią i na długo wystarczają, a wszystkie bremmbo i tym podobne szlak trafia!
  
 
Więc i ja sie powtórzę z tymi tarczami.
Mieliśmy te same objawy przy prędkości około 80-90 km
mechanik zasugerował wymiane tarcz i klocków, bo:
1 - były zamontowane jakieś najgorsze, najtańsze podróby,
2 - tarcze były dość mocno zjechane.

Pierwsze 100 km po wymianie tarcz i klocków powinno sie je "zachartowac" = unikac gwałtownego hamowania

Ps. Do BMW radzę montować klocki i tarcze tylko oryginalne
jedna tarcza kosztowała nas 300 PLN, a klocki 200 PLN po starej znajomości właściciela warsztatu.

Teraz drgań nie ma

pozdrawiam
  
 
ja drgań nie mam... komplet: tarcze, klocki i szczęki = 450 pln... i mam w dupie jakiej firmy...
  
 
Cytat:
2005-07-22 00:11:46, gizmo pisze:
ja drgań nie mam... komplet: tarcze, klocki i szczęki = 450 pln... i mam w dupie jakiej firmy...



I dlatego nie masz, za same tarcze np brembo musiąłbyś tyle wydać a gdzie klocki i szczęki !?!?!
  
 
U mnie drgania występuja podczas hamowania przy każdej prędkości, tarcze mam brembo a klocki się równomiernie zużywają. Zacisk też nie jest zapieczony co nie znaczy absolutnie że tarcze nie mogą być krzywe i powodować drgań tylko zastanawia mnie to że drgania nie występują zawsze. Nie wiem teraz od czego mam zacząc sprawdzanie? Wymieniając wszystko krok po kroku począwszy na. od tarczy, po czym stwierdzę że to jednak nie to i zaczne po kolei wymieniać części zawieszenia a potem układu kierowniczego. To taki tok działania może mnie ładnie kosztować. Dłatego pytam o rade, od czego zacząć? I powtarzam że podczas hamowania można tak skontrować kierownicą (przeważnie w prawo), że drgania się tracą.
  
 
Cytat:
2005-07-22 07:59:39, TIGER81 pisze:
U mnie drgania występuja podczas hamowania przy każdej prędkości, tarcze mam brembo a klocki się równomiernie zużywają. Zacisk też nie jest zapieczony co nie znaczy absolutnie że tarcze nie mogą być krzywe i powodować drgań tylko zastanawia mnie to że drgania nie występują zawsze. Nie wiem teraz od czego mam zacząc sprawdzanie? Wymieniając wszystko krok po kroku począwszy na. od tarczy, po czym stwierdzę że to jednak nie to i zaczne po kolei wymieniać części zawieszenia a potem układu kierowniczego. To taki tok działania może mnie ładnie kosztować. Dłatego pytam o rade, od czego zacząć? I powtarzam że podczas hamowania można tak skontrować kierownicą (przeważnie w prawo), że drgania się tracą.



Jeżeli tarcze są już bardzo krzywe to drgania mogą wystąpić przy każdej prędkości. Musisz wybrać się do dobrego warsztatu aby wszystko Ci dokładnie sprawdzili aby wykluczyć jak najwięcej elementów.
  
 
Cytat:
2005-07-22 08:04:18, Aldik pisze:
Jeżeli tarcze są już bardzo krzywe to drgania mogą wystąpić przy każdej prędkości. Musisz wybrać się do dobrego warsztatu aby wszystko Ci dokładnie sprawdzili aby wykluczyć jak najwięcej elementów.





Masz może jakiś namiar na dobry warsztat w okolicy? Słyszałem że w Mysłowicach koło giełdy coś jest.