Opony zimowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oryginalnie rozmiar z ksiązki to 185/55/14 jednak letnie mam 195/50/15

na zime chce kupić rozmiar 165/65/14 (stalówki) niby wg tabel rozmiar jak najbardziej pasujący
tylko jak to bedzie wyglądało
  
 
wg mnie tragedia
wolalbym 175/55/14 choc jedyne optimum to 185/55/14 i dasz rade
  
 
185/60r14 jak juz tak bedzie najlepiej
  
 
hmmm niby zimówki im weższe tym lepsze
  
 
przegladam allegro jest bardzo duzo ofert z nowymi oponami ale np z rokiem prdukcji 2001

czy warto brać takie opony

na jednej z aukcji znalazłem taki dopisek jako wyjasnienie że opona jest niby dobra

Cytat:
Opierając się na przeprowadzonych badaniach, wydane zostało wspólne stanowisko Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Zakładów Wulkanizacyjnych (w skrócie BRV Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk e.V.), z którego wynika, iż: „..nie powinno się sprzedawać i montować opon jeżeli od daty ich produkcji upłynęło więcej niż 10 lat. Opony mogą być sprzedawane jako bezwzględnie nowe jeżeli od daty produkcji upłynęło do 5 lat. Po tym okresie można sprzedawać je dalej, lecz kupującym należy się upust cenowy..”
Link do oryginału w języku niemieckim (pierwszy artykuł „Alter von Reifen” (skopiuj i wklej w przeglądarkę):

http://www.bundesverband-reifenhandel.de/verbraucher-infos/reifen_a_z.html

Artykuł z polskiej prasy zawierający oświadczenie BRV jak i wyjaśnienie „Jak długo opona nowa jest nowa?” – pod tym samym tytułem, mogę przesłać każdemu zainteresowanemu mailem.
Dodać należy, iż dotyczy to opon które przechowywane były w optymalnych warunkach. Optymalne warunki przechowywania opon to:
-temperatura od +30st.C do -30st.C,
-osłona przed działaniem wiatru i słońca,
-nie mogą być napompowane, ani przygniecione,
-mogą leżeć jedna na drugiej.



nie ukrywam że takie opony są rzeczywiście sporo tańsze a wszyscy sprzedawcy oferują pełne gwarancje producenckie
mowa oczywiście o firmówych oponach

[ wiadomość edytowana przez: Yarccom dnia 2007-09-04 22:22:03 ]
  
 
Cytat:
2007-09-04 22:18:12, Yarccom pisze:
hmmm niby zimówki im weższe tym lepsze


nie do konca,kiedys była taka teoria i w sumie prawidłowa wiekszy nacisk jednostkowy itp,ale raczej sie od tego odchodzi ja bynajmniej klientom zakładam ten sam rozmiar a w przypadku z 195/50 r15 na zime wkładam sobie 185 60 r 14 czyli rozmiar prawidłowy dla essa na 14
  
 
He ja mam 165/80/13 na Uniroyalach.
Dobrze się jezdzi tylko lekko buja na zakrętach
  
 
tylko pamietac trzeba ze do 1,3 mozna dac np 165 i tez bedzie git a do np 2,0 to raczej samobój
  
 
Prawidlowy rozmiar 14 to 185/60 i takie bym polecal, alejak ktos chce koniecznie zaoszczedzic to niech zalozy 175/65R14 sa troche tansze lub 175/70R13 bo taki jest zamiennik z 14 na 13 w przypadku escorta.
W przypadku opon zimowych 5 lat to juz raczej gorna granica uzytkowania.

[ wiadomość edytowana przez: slawek_11 dnia 2007-09-04 23:25:01 ]
  
 
175/70/R13 takie mam zimówki
Firestona Winterhawk i da sie na nich jeźdić tylko przydaje sie mieć troszke czucia przy wciskaniu gazu, jak to w zime
  
 
panowie a do escorta kombi to co jesdt optymalne - 13 czy 14 cali. bo sie rozgladam i w sumie wolalbym 14, duzo woze i czesto dupa jest nisko, a wiadomo jak zima, ten 1 cal to niby nieduzo ale zawsze cos. mozecie cos doradzic?
  
 
Co do opon zimowych.
Ja mam oponki firmy TOYO 175/65 snowprox S942.
I teraz tak.
Miałem przez 2 lata wcześniej Mabory (nie pamiętam jakie) ale wiadomo, w porównaniu z tymi to cenowo wiele tańsze. Co do jakości jazdy- nie ma większych, no moze trochę ciszej.... .-?

Także ważne aby były zimówki w zimie (różnica w jeździe zasadnicza), reszta to już kwestia inwidualna....
pozdro :