Nawiew w Avensis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Model: Avensis 2.0 z '98 r. z automatyczna klima

Mam problem z nawiewem. Przez okolo 2 tygodnie czasem nie chcial dzialac, az przestal calkiem. Objawy:
1. Przekrecajac pokretlo regulacji obrotow slychac bylo wlaczanie przekaznika i napiecie na wtyczce do dmuchawy (przy odlaczonym silniczku dmuchawy) bylo ok 12V. Wydawaloby sie wiec ze po prostu padl silniczek dmuchawy, wymienilem i nadal nic - nie dziala na zadnym biegu. Nowy silniczek jest sprawny - sprawdzilem na zewnetrzym zasilaczu.
2. Przy podlaczeniu dmuchawy do wtyczki w samochodzie napiecie na wtyczce spada prawie do 0V.
3. Podczas moich nieudolnych prob i testow przestal dzialac tez przekaznik - nie ma w ogole napiecia sterujacego w gniezdzie przekaznika. Napiecie zasilajace jest na przekazniku i przy zalaczeniu obwodu w przekazniku palcem, na wtyczce dmuchawy pojawia sie ok 12V (przy odloczonej dmuchawie).
4. Rozkrecilem panel kontrolny nawiewu i przy pozycjach regulacji obrotow: OFF, AUTO, 1, 2, 3 i 4 napiecie wychodzace z panelu kontrolnego bylo okolo odpowiednio: 0, 1, 2, 3, 4, i 5V.

Nie mam juz kompletnie pomyslu co jeszcze moge sprawdzic. Co jeszcze moze sie zepsuc w nawiewie? Bardzo prosze o jakakolwiek pomoc/sugestie. Schemat instalacji elektrycznej nawiewu bylby bardzo pomocny, niestety takowego nie posiadam. Z gory dzieki za wszelka pomoc.

Piotr
  
 
Gdzieś tam po drodze jest jeszcze "regulator mocy" (kiedyś rezystory) który zależnie od wybranej prędkości nawiewu podaje większe lub mniejsze napięcie(średnie) na silnik.. spróbuj go może odnaleźć i ominąć.

Pzdr
  
 
Wielkie dzieki. A wiesz moze jak taki regulator wyglada i gdzie go szukac? I czy ten uklad jest tez odpowiedzialny za podawanie napiecia do wlaczenia przekaznika?
Pozdrawiam
  
 
Niestety nie wiem jak to wygląda, byćmoże będzie to podobne do radiatora. Powinny do tego dochodzić grube przewody (takie same jak do wentylatora).
Nie wiem jak z przekaźnikiem, u mnie przekaźnik załącza się obojętnie czy regulator działa czy nie. Może poluźniła się jakaś kostka?

Poczekaj do jutra, jest tu ktoś kogo ostatnio pozdrawiałem, kto jest w stanie Ci pomóc

Pzdr
  
 
Poszukam jeszcze raz uwaznie, ale nie widzialem tam nic takiego. Mam nadzieje ze pojawi sie ta osoba o ktorej mowisz ze moze mi pomoc
  
 
Nie znalazlem regulatora ani zadnej luznej kostki
Czy ktos moze mi jeszcze cos zasugerowac/pomoc/wyslac schemat instalacji? Niezbyt dobrze jezdzi sie zima bez nawiewu
  
 
Kurcze
A sprawdzales bezpieczniki po tym jak przestał załączać się ten przekaźnik?
  
 
Hmm, wlasciwie to bezpieczniki sprawdzalem na samym poczatku jak przestal dzialac nawiew, ale potem jak przestal dzialac nawet przekaznik juz nie sprawdzalem. Sprawdze dzisiaj, ale to i tak rozwiazaloby tylko problem przekaznika, a nawiew nie dziala nawet z przekaznikiem zalaczonym 'recznie'. Dzieki za zainteresowanie moim problemem.
  
 
W moim zabytku to byłby na 100% ten regulator ale jak to jest w Ave.. nie widzialem nawet na papierze
  
 
sprawdz bezpiecznik 40A pod maska oznaczony HTR
oraz GAUGE 10A w kabinie w panelu kierowcy.
  
 
Jest spalony ten pod maska lub brak przejscia do kabiny.
a potem spaliles sobie ten GAUGE bawiac sie przekaznikiem
Sprawdz tez czy styki na przekazniku nie sa nadpalone
po wszystkim przesmaruj dmuchawe
  
 
Oba bezpieczniki sa dobre (przed chwila jeszcze raz sprawdzilem). Nie wiem za bardzo w jaki sposob sprawdzic czy jest przejscie do kabiny. Styki na przekazniku nie sa nadpalone. Co jeszcze moge zrobic?
  
 
Cytat:
2007-03-10 13:27:29, crush pisze:
Oba bezpieczniki sa dobre (przed chwila jeszcze raz sprawdzilem). Nie wiem za bardzo w jaki sposob sprawdzic czy jest przejscie do kabiny. Styki na przekazniku nie sa nadpalone. Co jeszcze moge zrobic?


sprawdz na przekazniku czy jest zasilanie
  
 
Napiecie zasilajace na przekazniku jest (14V). Pomimo tego jak przekaznik zewre 'recznie' motor dmuchawy nie dziala (choc przy odlaczonej dmuchawie jest ok 13V).
Napiecie sterujace przekaznika nie dziala.
Dzieki za zainteresowanie.
  
 
Cytat:
2007-03-10 23:51:06, crush pisze:
Napiecie zasilajace na przekazniku jest (14V). Pomimo tego jak przekaznik zewre 'recznie' motor dmuchawy nie dziala (choc przy odlaczonej dmuchawie jest ok 13V). Napiecie sterujace przekaznika nie dziala. Dzieki za zainteresowanie.


Sprawdze jutro na schemacie o co chodzi
  
 
Sprawdz spiecie masowe na prawym slupku przykrecane na klucz 10.
  
 
Wybacz moja ignorancje, ale za bardzo nie wiem o jakie spiecie i jaki slupek chodzi...
  
 
Cytat:
Wybacz moja ignorancje, ale za bardzo nie wiem o jakie spiecie i jaki slupek chodzi...



Za bystry to dziś nie jestem ale pewnie chodzi o oczko masowe czyli - Drutek z oczkiem przykręcany do karoserii
  
 
Z prawej strony jak wyjmiesz schowek pasazera jest biala wtyczka z bialo czarnymi kablami wetknieta w gniazdo przykrecone do budy na klucz 10 ...sprawdz czy sie nie zluzowala
  
 
Wtyczka siedzi ciasno, gnazdo tez jest mocno przykrecone.