MotoNews.pl
  

Co to jest???:| teraz inny problem:/ ehhh wywale go na złom!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

zauważyłem że jeżeli odepne tą wtyczke to ustaje problem z obrotami, tzn. obroty są idealnie takie jakie powinny być, ale za to silnik na niskich słabo się zbiera...

pytam jak nazywa się ten element i za co jest odpowiedzialny...

z góry dziękuje

Free Image Hosting at www.ImageShack.us" target="_blank">foto


[ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2007-09-07 16:42:51 ]
  
 
Map Sensor sie to zwie i odpowiad za obroty silnika, przy zakupie jeśli będziesz kupywał to kupz takimi samymi oznaczeniami.
  
 
dzięki kolego...

tylko teraz bym sie musiał dowiedzieć takie coś...

bo jeżeli po odłączeniu go obroty są dobre ale słabo się zbiera to znaczy że on jest sprawczy czy też nie... bo można to odebrać w dwóch przypadkach, bo znów gdy jest podłączony to obroty świrują (nie zawsze) ale auto chodzi tak jak powinno.... wiec jak to z tym jest, i ile wogule na "oko" takie coś kosztuje ale nowe najlepiej...

dzięki za pomoc odezwe sie dopiero wieczorkiem
  
 
Nowy MapSensor to koszt ok. 600PLN. Z tego co wiem, większość MAPów jakie produkował Ford jest taka sama.

Czasami powodem nieprawidłowej pracy MAPSENSORA jest zapchany przewód podciśnieniowy - odczep gumową rurkę od MAP-a i dmuchnik w nią - jeżeli jest drożna poczujesz!

Probem z wahnięciami na wolnych obrotach często też jest powodowany słynnym silniczkiem krokowym...ale z Twojego opisu trudno cokolwiek zakładać!

Pozdrawiam!
  
 
Niestety są 2 rodzaje z Mapów.
  
 
Cytat:
2007-09-05 15:23:33, zeberko pisze:
Niestety są 2 rodzaje z Mapów.


zgadza się.
MAP mierzy ciśnienie powietrza w kolektorze ssącym.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-09-05 15:28:32 ]
  
 
no więc jak kazaliście "dmuchałem" w ten przewód i do MAPSENSORA i w drugą strone czyli do tego kolektora na którym mi pisze EFI i powiem szczerze że jako tako dobrego przepływu powietrza nie było....coś tam przelatywało ale troszeczkę...

więc co to znaczy? co teraz mam sprawdzić?


  
 
Przewód ma być drożny! Musisz sprawdzić gumowy wężyk - czy on nie podowuje zatoru, lub w kolektorze jest dokręcana do obudowy tuleja, która być może zapchała się od par oleju i pyłu. Z tego co kojarzę można ją zdemontować.

Generalnie musisz zrobić tak, żeby powietrze przechodziło od MAPSENSORA do kolektora dolotowego. Nie będzie to oczywiście swobodne przejście, bo jest redukcja średnicy otworów...ma być natomiast drożne! Jeżeli to nie pomoże, musisz kombinować MAPSENSOR. Na Allegro znajdziesz go za ok. 100PLN
  
 
Cytat:
2007-09-06 10:39:58, edis4 pisze:
...Na Allegro znajdziesz go za ok. 100PLN


ja płaciłem 40pln
  
 
a gdzie jest map-sensor w 1.4 98 ? pol roku walcze z obrotami juz :/
  
 
rainforest twój essi zamiast Mapa ma przepływomierz bo masz zapewne 1.4 EFI.
Map wystepował w silnikach gdzie nie ma przepływomierza powietrza
  
 
Cytat:
2007-09-07 06:36:41, zeberko pisze:
rainforest twój essi zamiast Mapa ma przepływomierz bo masz zapewne 1.4 EFI. Map wystepował w silnikach gdzie nie ma przepływomierza powietrza




ok dzięki faktycznie mam przeplywomierz
  
 
mógłbyś wrzucić foto jeszcze raz, bo te nie chce się otworzyć, a też mam problemy z obrotami i musiałbym sobie ten mapsensor zlokalizować

z góry dzięki


[ wiadomość edytowana przez: Wuipe dnia 2007-09-07 07:17:49 ]
  
 
klik


od miesiąca świruje mi dmuchawa, więc wpadłem na pomysł żeby prosto z akum. (+) dać prądu na zasilanie dmuchawy i dałem na żółtoczarny przewód, zrobiło się spięcie i dmuchawa działała, było ok do dzisiejszego dnia, po zrobieniu znów tego spięcia niedziała, działa tylko wtedy gdy przytrzymam PLUS z akum. do tego kabelka....

co to może być? czy to skrzynka bezpieczników???

niestety nie mam czasu na szukanie bo wieczorem dziewczyna jedzie do pracy i na już musze znać odpowiedz...

przepraszam za kłopot i dziękuje

[ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2007-09-07 16:47:18 ]
  
 
up
  
 
w razie czego napisz numer mapa... mam ze dwa w garazu... wymienialem go bo silnik szalal... komputer bledy na MAPie pojazywal... a sie okazalo ze elektryka na ktorejs zlaczce zamokla...

co do problemu z dmuchawa, zapewne skrzynka bezp
daj plusa (przez bezpiecznik) z zaplonu na (chyba srodkowy) bolec we wlaczniku, i najlepiej z wlacznika przelec nowe kable do dmuchawy... jednym slowem omin skrzynke bezpiecznikow... jesli sama dmuchawa nie siada to musi dzialac...



[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2007-09-07 19:20:57 ]
  
 
dzięki ZENQ jesteś jedynym który mi odpisał i tym samym pomógł...

bardzo ale to bardzo dziękuje a całej reszcie forum też dziękuje bardzo za pomoc w odnalezieniu kłopotu , jednak jeszcze na kogoś tu można liczyć...

okazało się że to nie skrzynka (naszczęście) i pomogło przeprowadzenie przewodu z klemy dodatniej

co do MAPa to chyba sobie to daruje, poprostu chciałem zrobić auto na bum-cyk i uporać się z obrotami ale cóż, dalej będe śmigał bez krokowca

POZDRO