Fiat 131 1.4 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie ile koni ma silniczek 1.4 dohc z fiata 131 dzieki!!
  
 
75 KM, lubi wysokie obroty
  
 
to chyba ma kopa nie?? ile wazy taki fiat 131??
  
 
ma kopa bo ma krotkie przelozenie mostu: 4,44.
  
 
no wiesz to ma byc silniczek do fiaa 125p i mostu nie bede przekladac!! a nie wiesz jaki tam jest most w 125p
  
 
w fiacie standardowo byl most 4,1 wiec dluzszy. ja mialem okazje przejechac sie 1,4 na moscie 3,9 - zadna rewelacja, chociaz i tak jechalo lepiej niz 1,6 OHV.
  
 
Cytat:
2007-09-05 22:04:24, falbier pisze:
no wiesz to ma byc silniczek do fiaa 125p i mostu nie bede przekladac!! a nie wiesz jaki tam jest most w 125p


czemu akurat chcesz wsadzic 1.4??
moim zdaniem gra nie warta swieczki chyba ze masz ten silnik w dobrym stanie i chcesz troche spokojnie pojezdzic.
  
 
wiesz ja kupile calego fiacika 131 na czesci i nie wiadomo jaki tam bys silnik a numer jego to 131c1000 i to wychodzi na 1,4
ale taki silniczek jest chyba bardziej wytrzymaly niz z fiacika 1.5 chyba nie?? a silnik z skrzynia zostawilem chlodnica i par ejszcze drobiazgowq z niej mam!! i sie zastanwawiam nad przekladka a silnik nie iwem czy chodzi bo on stal 7 lat ale nie jest w najgorszym stanie a rozbierac go narazie nie rozbieralem!! wiecem moze poradzicie cos?? mysle ze silniczek bedzie na chodzie!! tylko teraz sie rozchodzi czy sie oplaca go przekladac i czy fiacik bedzie nieco szybszy i mocniejszy??

[ wiadomość edytowana przez: falbier dnia 2007-09-05 23:09:19 ]
  
 
ja dwa razy wlozyslem silnik do ktorego nie zajrzalem do srodka i dwa razy skonczylo sie wyjeciem. Jeden sie zatarl na panewkach, drugi tez mial dosyc po zmianie oleju. Jak chcesz to przekladaj
  
 
Cytat:
2007-09-05 23:07:31, falbier pisze:
wiesz ja kupile calego fiacika 131 na czesci i nie wiadomo jaki tam bys silnik a numer jego to 131c1000 i to wychodzi na 1,4 ale taki silniczek jest chyba bardziej wytrzymaly niz z fiacika 1.5 chyba nie?? a silnik z skrzynia zostawilem chlodnica i par ejszcze drobiazgowq z niej mam!! i sie zastanwawiam nad przekladka a silnik nie iwem czy chodzi bo on stal 7 lat ale nie jest w najgorszym stanie a rozbierac go narazie nie rozbieralem!! wiecem moze poradzicie cos?? mysle ze silniczek bedzie na chodzie!! tylko teraz sie rozchodzi czy sie oplaca go przekladac i czy fiacik bedzie nieco szybszy i mocniejszy?? [ wiadomość edytowana przez: falbier dnia 2007-09-05 23:09:19 ]


aa no to jezeli masz ten silnik juz to mozesz sie bawic myslalem ze chcesz kupic 1.4 ....

napewno bedzie inna charakterystyka bedzie sie krecil jak wiertarka:]
jak masz wszystko to przekladaj nie powinno byc z nim problemu jak masz portki ze 131 skrzynie i wal.
  
 
Cytat:
2007-09-05 23:12:20, PG pisze:
nie powinno byc z nim problemu jak masz portki ze 131 skrzynie i wal.



portki ze 131 ni cholery do 125/poloneza/132 nie pasuja. Tam gdzie w 131 sa portki, w 125/132/polonezie jest podluznica...
  
 
Cytat:
2007-09-05 23:20:26, kosa131 pisze:
portki ze 131 ni cholery do 125/poloneza/132 nie pasuja. Tam gdzie w 131 sa portki, w 125/132/polonezie jest podluznica...


aa ok to sorki nie wiedzialem ze 131 ma inne
u mnie w 1.6 jest wydech wyrzezbiony wiec tez sie da
w 2.0 sa juz porty ze 132 ....
  
 
ja mialem i zlego slowa nie powiem. lubilem ta wiertarke, swoje tez przeszedl przyjemna jazda w polaczeniu z krotkim mostem
  
 
ja mam wszsytko mam nawet caly dydec do niego!! a wiecie czy alterantor pasauje z fiacika 125p lub polenza??
  
 
No nie kurczę to jest skandal, to nie gadu gadu, zeby tak niestarannie pisac. Co to jest dydec ? Proponuję wywalać takie posty w kosmos.
  
 
dobra przepraszam za to!! chodzilo mi o to ze mam caly wydech.
  
 
Tak, klasyczny altek z poldka pasuje.
  
 
Cytat:
2007-09-06 19:49:37, bolger pisze:
Tak, klasyczny altek z poldka pasuje.



bolger jestes tego pewien?
  
 
Cytat:
2007-09-07 00:04:38, dejta pisze:
bolger jestes tego pewien?



pasuje. Moga nieznacznie roznic sie srednice kol pasowych (inne dlugosci paska) i regulator moze byc na alternatorze lub na fartuchu, ale mocowania i odsadzenie kola sa takie same.
  
 
Witam !!!

Ja mam 1,4 DOHC. Od '91 roku jeździł u mnie, wcześniej od '81 bez najmniejszych problemów. W 2000 roku wymieniłem wszystkie uszczelki, uszczelniacze i pierścienie, nominalne. Po jakimś roku czasu założyłem gaz. Autko spisywało się rewelacyjnie. Tłoki kupiłem w Krakowie, w "sklepie z tradycjami". Wtedy dałem za nie ok 70 zł. Teraz zacząłem rozbiórkę autka i robię generalną restaurkę. Czy są warsztaty, które szlifują bloki i jednocześnie dobierają pierścienie, tłoki, panewki itp??? Z tym silnikiem jest spory problem...
Jeśli komuś pomoże, to podaję namiar na sklep z tanimi częściami, a co ważniejsze dostępnymi, mieści się w Krakowie. www.wadowski.com Dużo też części jest w euromotofan.

Pozdrawiam

lukasz131a

ps. prosze na priv o wszelkie info dotyczące renowacji blach