Cewka-zwarcie RS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W RS'sie są 2 cewki po 2 świece,do tych cewek dochodzą po 2 przewody dla każdej


i teraz pytanko:

1. co jest po 2 giej stronie tych przewodów
2. co jeśli się zwarły te 2 przewody ze sobą?? ( co się spali??cewka czy to co jest odp 1)??

[ wiadomość edytowana przez: Andrzej_2_0 dnia 2007-04-05 20:31:53 ]
  
 
hmm... ecc albo edis... nie pamietam juz... jesli dobrze pojdzie to spali sie bezpiecznik na przewodzie plusowym...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
tzn auto przestało palic na 1 gar i zacząłem szukać przyczyny i zobaczyłem jak mi się rozpada izolacja w palcach od przegrzania, a później zobaczyłem że one się zwierały;/ jak na razie to jestem w trakcie wymiany na nowe i wtedy się zobaczy czy coś się stanęło...



PS: polewkowo auto chodzi na 2 gary lol prawie jak maluch;]
  
 
Jeden przewód w każdej wtyczce to nr15 "+" 12V zapłonowy, a drugi idzie z EDISa. Jeśli się zwarły, to tranzystor kluczujący w module zapłonu pracuje na zwarcie. Z tym bezpiecznikiem, o którym Zenq wspominał to i racja, ale to 80A i raczej EDIS wyleci w powietrze. Oby nie. Samo zdarzenie potwierdza, ze od 94 roku jakość instalacji w Fordach poleciała na łeb, wiem z autopsji.
  
 
czy jak się zepsuje cewka to jest możliwość aby dawała iskre tylko na jedną świecę??
  
 
Nie. Masz dwie cewki na cylindry 1-4 i 3-2.
  
 
no tak oczywiście źle mnie zrozumiałeś...

pytałem czy 1 cewka może dawać tylko 1 iskrę??


bo ja tak mam,dzisiaj wymieniłem przewody które dochodzą do cewek i dalej tylko na 3 gary chodzi;/


czy może edis się tak zepsuć aby nie dawał iskry na 1 świece???
  
 
Jesteś pewien, że na 3? To w takim razie świeca.
  
 
jestem pewien,jak odpali to ściągne wtyczke od wtrysków i chodzi tak samo jak wcześniej, a po wykręceniu świecy iskry nie daje;/ 3 gary i to wszystko...
  
 
Zamien cewki miejscami i sciagaj wtyczki z wtryskow i patrz czy na tym samym - mialem tak - wypalony zawor
  
 
Cytat:
Seba
Wysłany: 2007-04-07 00:15:46

Zamien cewki miejscami i sciagaj wtyczki z wtryskow i patrz czy na tym samym - mialem tak - wypalony zawor



ale co ma zawór do tego że świeca nie daje iskry??

czy cewka ,która daje iskrę na 2 świece ma w sobie 2 obwody?? że jak się 1 zepsuje to daje iskrę tylko na 1 świecę z 2 sprawnego obwodu??
  
 
moja padnieta nie dawala wogole na obydwie swiece... i chodzil na dwa gary...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
moja padnieta nie dawala wogole na obydwie swiece... i chodzil na dwa gary...



to już coś


tak że jeśli to nie cewka i nie przewody... więc??
  
 
rozumiem ze sprawdzales na wykreconej swiecy iskre, skoro wykluczasz wypalony zawor?
ale zamieniales cewki miejscami ? tak zeby wykluczyc wine cewek? swiece podmieniales pomiedzy cewkami/cylindrami?
bo skoro daje iskre na 3 garach tzn ze komp daje impuls na obydwie cewki, i tutaj raczej nic sie nie zwalilo...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2007-04-07 18:11:50, zenq pisze:
rozumiem ze sprawdzales na wykreconej swiecy iskre, skoro wykluczasz wypalony zawor? ale zamieniales cewki miejscami ? tak zeby wykluczyc wine cewek? swiece podmieniales pomiedzy cewkami/cylindrami? bo skoro daje iskre na 3 garach tzn ze komp daje impuls na obydwie cewki, i tutaj raczej nic sie nie zwalilo...



A więc już wszystko wiadomo.Przed chwila zrobiłem zamianę cewek i okazało się że to cewka szwankuje. Czyli cewka ma 2 obwody. Czyli cewka do wymiany...
  
 
Cytat:
2007-04-07 17:39:57, Andrzej_2_0 pisze:
ale co ma zawór do tego że świeca nie daje iskry??


Sorry,nie doczytalem/zrozumialem - myslalem,ze mowisz,ze chodzi na trzy gary a nie ,ze napisales iz nie ma iskry na jednej swiecy.
  
 
a jak jedna cewka padła w rs i chodzi na dwa gary to można tak troche pojezdzic czy raczej trzeba odstawic auto i ruszyć dopiero po wymianie cewki? Jaki mogą być komplikacje jazdy na dwóch garach- poza mułem, skaczącymi obrotami i gaśnieciem?