MotoNews.pl
  

Problem z wycieraczka tylnej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w tytule. Jak ja wlacze to chodzi caly czas, nie ma problemu ale jak ja wylacze to zatrzymuje sie dokladnie w miejscu wylaczenia a nie dochodzi do polozenia poczatkowego. Spryskiwacz dzila, przeciwmgielny tez i lampka w bagazniku rowniez. Bezpieczniki sprawdzilem i sa sprawne a strasznie mnie to denerwuje. Jeszcze dwa dni temu chodzilo normalnie.
Przegladalem tematy ale tam najczesciej wystepuje problem z nie dzialajacymi wogole wycieraczkami albo przy zalaczeniu dziala cos innego.
Jak ktos mial taki problem i go rozwiazal to chetnie bym sie dowiedzial w jaki sposob.
Dzieki.
  
 
Cytat:
2007-09-10 22:06:50, slawek_11 pisze:
Jak w tytule. Jak ja wlacze to chodzi caly czas, nie ma problemu ale jak ja wylacze to zatrzymuje sie dokladnie w miejscu wylaczenia a nie dochodzi do polozenia poczatkowego. Spryskiwacz dzila, przeciwmgielny tez i lampka w bagazniku rowniez. Bezpieczniki sprawdzilem i sa sprawne a strasznie mnie to denerwuje. Jeszcze dwa dni temu chodzilo normalnie. Przegladalem tematy ale tam najczesciej wystepuje problem z nie dzialajacymi wogole wycieraczkami albo przy zalaczeniu dziala cos innego. Jak ktos mial taki problem i go rozwiazal to chetnie bym sie dowiedzial w jaki sposob. Dzieki.



Mialem podobny problem w Punto, w zasadzie sam go sobnie stworzylem. W silniku jest wylacznik, ktory zatrzymuje wycieraczke w okreslonym polozeniu i to prawdop[odbnie on jest winny.
  
 
zawsze spróbój przeczyścić styki w klapie, te blaszki na pasie tylnym oraz bolce w klapie (papier scierny drobny, czy srubokręt jak sie postarasz hehe)
Pozdrawiam
Kacper
  
 
Jesli wycieraczka zatrzymuje sie zaraz po wyłaczeniu i nie wraca do pozycji poczatkowej znaczy ża nie masz napiecia glownego i wycieraczka chodzi tylko na impulsie z zespolonego. Po wyłaczeniu wycieraczki napiecie (na stałe podpiete do wycieraczki) powinno powodować dalsza pracę wycieraczki aż dojdzie ona do wyłacznika i sie zatrzyma. Albo nie masz styku na klapie albo coś w samym silniczku .
  
 
a co gdy nie działa tylko spriskiwacz tylniej szyby
  
 
Cytat:
2007-09-11 08:35:08, zjack pisze:
a co gdy nie działa tylko spriskiwacz tylniej szyby


A działa spryskiwanie przedniej szyby? Jeśli tak to wina zespolonego bo do silniczka dochodzą dwa przewody a zmiana kierunku obrotów następuje przez zamianę na tych przewodach masy i napięcia. Skoro działa przednie spryskiwanie to pompka jest dobra.
  
 
Cytat:
2007-09-11 08:23:03, arti31 pisze:
Jesli wycieraczka zatrzymuje sie zaraz po wyłaczeniu i nie wraca do pozycji poczatkowej znaczy ża nie masz napiecia glownego i wycieraczka chodzi tylko na impulsie z zespolonego. Po wyłaczeniu wycieraczki napiecie (na stałe podpiete do wycieraczki) powinno powodować dalsza pracę wycieraczki aż dojdzie ona do wyłacznika i sie zatrzyma. Albo nie masz styku na klapie albo coś w samym silniczku .



Problem rozwiazany. Dla zainteresowanych powiem ze problem tkwil w samym silniczku wycieraczki, a konkretnie zardzewialy byl pierscien na plastikowym kole zebatym, ktory odpowiada za powrot tej wycieraczki do pozycji wyjsciowej.
Prosta robota, papier scierny i do godziny czasu.
Ale dzieki za odpowiedzi.