MotoNews.pl
  

Problem ABS wskaźnik temperatury itd.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Coś się dzieje chyba niedobrego. Prawdopodobnie z elektryką ale nie wiem do końca. Jutro jadę do warsztatu i zobaczymy. Ale może komuś coś wpadnie do głowy.

Problem jest taki: Jak tylko odpalam silnik i przycisnę gaz to automatycznie wskazówka temperatury idzie do 90 stopni. Następnie po jakimś czasie zapala mi się na konsoli ABS później gaśnie następnie znowu się zapala i tak wkoło macieju. Po chwili wskazówka temperatury idzie do góry. Jak tylko się zatrzymam a silnik chodzi na jałowym wskazówka temperatury wraca na 90 stopni. A zauważyłem także, że jak przycisnę gaz to jaśniej świeci mi się światło w podsufitce. A jak go puszczę to przygasa.

  
 
Obadaj szybko jakie masz ładowanie.
Akumulator nie zagotował przypadkiem ?
Pozdro.
  
 
Możesz mięć awarię różnych rzeczy:

1.akumulatora lub alternatora
2.czujnika abs
3.wskazówki temperatury

Słaby akumulator możę objawiać sie tym że jak przygazujesz to światła robią się jaśniejsze. Sprawdz stan klem no i jak Perzan pisze ładowanie.

psujący się czujnik abs lubi sie zapalać i gasnąć (u mnie się tak dzieje raz na trzy cztery miesiące)

wskazówka temperatury też u mnie skaczedo góry nawet poza skalę. Jak to pierwszy raz zobaczyłem to myślałem że silnik się zagotował.Sprubuj udeżyć palcem w okolice wskazówki jak opadnie to masz to samo co ja. Aha i nie wymieniaj czujnika temperatury bo to nic nie da.
Nara
  
 
No i jestem po wizycie. Więc prawdopodobnie regulator napięcia lub dioda prostownicza. Jutro będę wiedział dokładnie. Problem z ładowaniem, napięcie ładowania 16,8 V, na jałowym. Akumulator się zagotował.

Dzięki za podpowiedzi.
  
 
Alternator Boscha czy japoński ?
Pozdro.
  
 
Jestem już po wszystkim.
Alternator miałem Boscha a teraz mam chyba made in japan. Więc tak: okazało się, że padła dioda i uszkodziła od razu regulator napięcia (tak mi powiedzieli).
Regulator napięcia nowy: 500 zł, do tego dioda - całość 1000 zł ze wszystkim.
No cóż wybrałem alternator używany i taniej o 600 zł z robocizną.

Lepiej wystrzegać się tego typu usterek jak widać.

Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2007-09-14 16:59:19, zwida pisze:
Jestem już po wszystkim. Alternator miałem Boscha a teraz mam chyba made in japan. Więc tak: okazało się, że padła dioda i uszkodziła od razu regulator napięcia (tak mi powiedzieli). Regulator napięcia nowy: 500 zł, do tego dioda - całość 1000 zł ze wszystkim. No cóż wybrałem alternator używany i taniej o 600 zł z robocizną. Lepiej wystrzegać się tego typu usterek jak widać. Pozdrowionka


Warto tez wiedziec ze z Optifita kosztuja 1000-1200 w zaleznosci od modelu w ASO Toyoty i jest na nie 3 lata gwarancji a ile masz na uzywany albo naprawiany?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-09-14 16:59:19, zwida pisze:
[...]Lepiej wystrzegać się tego typu usterek jak widać.



Tylko jak się ustrzec ? Przychodzi taki czas i się sypie
Bosh - i wszystko jasne Kumplowi też poleciał regulator i ceny naprawy były porównywalne z kosztem nowego
Stąd znałem te objawy
Gorzej jest jak skończą się szczotki w Boschu, bo wymienia się z całym regulatorem. Japońce sa przyjemniejsze pod tym względem, bo szczotki mają osobno
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-09-15 01:01:57, Perzan pisze:
Tylko jak się ustrzec ? Przychodzi taki czas i się sypie Bosh - i wszystko jasne Kumplowi też poleciał regulator i ceny naprawy były porównywalne z kosztem nowego Stąd znałem te objawy Gorzej jest jak skończą się szczotki w Boschu, bo wymienia się z całym regulatorem. Japońce sa przyjemniejsze pod tym względem, bo szczotki mają osobno Pozdro.


Zawsze mowie ze jak na czyms pisze Bosh to nalezy to natychmiast wymienic.,lub zutylizowac zaraz po wyprodukowaniu.
Szczotki w regulatorze bosha mozna bez problemu wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-09-16 23:08:32, Bigelektron pisze:
Zawsze mowie ze jak na czyms pisze Bosh to nalezy to natychmiast wymienic.,lub zutylizowac zaraz po wyprodukowaniu.





Cytat:
Szczotki w regulatorze bosha mozna bez problemu wymienic.



Pewnie tak, tylko trzeba wiedzieć na jakie
EPC nie podaje nic, a warsztatom się nie chce i mówią że wymiana całości
Pozdro.
  
 
Wie ktoś może ile kosztuje podpiecie komputera do ABSu do corolli 94r. bo lampka juz wcale nie gasnie pewnie którys przewód sie przełamal tylko zeby bylo wiadomo ktory i ile kosztuje wymiana????????
  
 
Wielki Elektronie czy rzeczywiscie w corolli z 94r. mozna odczytac kod bledów ABS z mrygajacej kontrolki do tąd nic na formu o tym nie znalazłem jezeli wiesz cos w tym temacie to prosze o pomoc ja znalazłem cos takiego:
http://www.forparts.com/ICabstoycorolla03.01.htm

i z tych obrazków wynika ze jest to mozliwe ,ze trzeba wyjać short pin i zmostkowac Tc ze stykiem E1 a złacze do mostkowania znajduje sie na blotniku w okolicy pompy ABSu jezeli jest to mozliwe to prosze o potwierdzenie i liste kodów w jezyku polskim jezeli ktos taką posiada-
za wszystkie rady i pomoc w zlokalizowniu mojej usterki z góry dziekuje!!!
  
 
Wrzuć w google toyota error codes czy tak jakoś
Pozdro.