MotoNews.pl
  

Carina E - hamulec ręczny.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie jak wyregulować, podciągnąć hamulec ręczny, tak żeby mi łapał na kilka ząbków. Ponoć w bębnach jest jakaś regulacja.
Hydro
  
 
nie jestem pewny czy to to, ale miałem tak, ze lewe tylne kolo mi blokowalo. Zdjąłem będen i między szczękami jest tak dluga sruba z naktetka po lewej stronie. Ta nakretka ma zabki zabezpieczone blaszka, Troszke ja odciagnalem i popuscilem kawaleczek nakretke. beben chodzi teraz luzno. Byc moze to jest od recznego bo samoregulacja chyba tak nie wyglada...
  
 
To nie ma żadnych nakrętek na lince, tylko regulacja ręcznego w bębnie. Czy taśruba działa na zasadzie zapadki, sciąga szczęki do środka? Czyli trzeba je lekko rozepchnąć. U mnie za wysoko ręczny bierze chyba z 10 zębów a powinien maksymalnie 4-7 ząbków brać.
dzięki Pozdrowienia. czekam na inne wypowiedzi.
PANOWIE FORUM JEST SKARBNICĄ WIEDZY TYLKO TAM MOŻEMY SIĘ WZAJEMNIE UZUPEŁNIAĆ NA SWOICH DOŚWIADCZENIACH>
Hydro
  
 
Dokładnie- jak jak dokrecisz lub odkrecisz to popuscisz lub dociagniesz szczeki. Na zewnatrz ma zabki, ktore blokuje blaszka. ale nie jestem pewien cz to od recznego. szczerze mowiac nie sprawdzalem potem gdzie mi bierze. Ogolnie raczej slabo trzyma . Musze chyba pomyslec o nowych szczekach i bebnach, bo te to juz tylko wspomnienie. Dasz znac ca z ta ksiazka Sobolewskiego? dzieki
  
 
zobacz w otworze dżwigni ręcznego,tam powinna być nakrętka do regulacji na 10 klucz,to w bębnach to są samoregulatory,w momencie nacisnięcia na pedał dzwignia pociąga tą blaszke która jak potrzeba przekręca tą nakrętke i zozpiera troszke szczęki tak aby nie wróciły a były jak najbliżej bębna,wtedy masz wysoki hamulec jak wszystko jest oki
  
 
wysłałem Ci info na skrzynkę .
Hydro
  
 
a co jeżeli regulacja śrubą przy dźwigni ręcznego nie wystarcza??? Dokręciłem śrubę do końca i ręczny ledwo co bierze. Nadmieniam, że mam założone nówki bębny i szczęki. Czy to może być już wyciągnięta nadmiernie linka???
  
 
a linka dobrze zachaczona o szczęke?może zapieczona w pancerzu?
  
 
no niby ją zakładałem... i tak chyba mnie nie minie zdejmowanie bębnów A linka zapieczona nie powinna być bo na starych szczękach słabo ale jednak działał
  
 
Witam
Możesz jeszcze spróbować pod regulować cykinderki w bębnie wjedz na kanał powinny kyć zaślepki bumowe a w tedy podkręcisz.
bynajmniej ja miałem takie coś po zmianie szczęk słabo chamowało ale też jak chamowałem na żwirku to nie blokowały sie koła.
pozdrawiam
  
 
czesc jak zrobic reczny bo mi tylko jedno koło łapie a drugie zero ?
  
 
Musisz ściągnąć koło /to które słabo hamuje/, dostać się do bębna i tam znajdziesz nakrętki ( w górnej częsci) którymi możesz podkręcić hamulec.

Pytanie skąd nagle taka wyraźna różnica .. może jakas linka ma dość albo szlag trafił cylinderek
  
 
Cytat:
2006-10-07 17:16:31, MisiekII pisze:
Musisz ściągnąć koło /to które słabo hamuje/, dostać się do bębna i tam znajdziesz nakrętki ( w górnej częsci) którymi możesz podkręcić hamulec. Pytanie skąd nagle taka wyraźna różnica .. może jakas linka ma dość albo szlag trafił cylinderek



No własnie a przeciez mam nowe bebny i nowe okładziny wynik był taki na stacji ze lewa strona 1150N a prawa 130N ??? Z czego kryteria oceny na prawa strone 0 - 19% ZLE !!!!
  
 
Nowe bębny i okładziny, ale czy dobrze wyregulowane ?
Druga sprawa to linka. Obacz czy się nie zapiekła
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-10-09 08:38:35, Perzan pisze:
Nowe bębny i okładziny, ale czy dobrze wyregulowane ? Druga sprawa to linka. Obacz czy się nie zapiekła Pozdro.



Dobra wyregulowałem i teraz bierze na 2 koła. Dzieki.
Wcisnałem beben na siłe i jest ok łapie juz na 2-3 zabek.
  
 
Cytat:
2006-10-09 13:53:04, gladiator pisze:
Dobra wyregulowałem i teraz bierze na 2 koła. Dzieki. Wcisnałem beben na siłe i jest ok łapie juz na 2-3 zabek.



Bęben powinien wejść lekko i obracać się bez oporów.
Chyba że masz już rant to faktycznie może ciężko wchodzić, ale obracać musi się i tak bez oporów.
Pozdro.
  
 
Właśnie! 2-3 ząbek? To to koło się wogóle kręci?

Pzdr
  
 
Witam
Czy ktoś moze wie jak poprawic skutecznosc hamulaca recznego Toyota Camry '93 .
TZN. Przypuszczam ze linka sie wyciagnela i chcialbym ja poprawic - pytanie - JAK??? dzwignia hamulaca jest w nogach i nie ma nakretki czy czegos tam jak w normalnej dzwigni . Słyszalem ze da sie to regulowac przy tarczobebnie ale jak i komu by sie chcialo - Czy jest jakis prosty sposob ???