Swap do hyundai Pony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam hyundai pony 1.5 w gaznikku. silnik jest uszkodzony a mianowicie dymi mi na niebiesko a na dodatek drga i gasnie przy wcisnieciu sprzegla gdy temperetura nie wzrosnie. chcialem zmienic ten silnik na inny mocniejszy ale z ta sama pojemnoscia i zeby przystosowac go do gazu bo ten silnik podobno nie lubi(kazdy silnik nie lubi ale ten podobno najbardziej) doradzcie mi jaki silnik zamontowac. Myslalem o silniku z jakiegos volkswagena lub z mitsubishi carisma. POZDRAWIAM
  
 
1. w carismie nigdy nie było silnika 1,5
2. carismy się nie gazuje, szkoda tych silników na gaz, a w GDI to nie takie proste
3. cały swap pewnie przekroczy wartość samochodu, lepiej kupić inne auto albo to naprawić z ori silnikiem
  
 
a silnik z pony ale na wtrysku cos da czy bedzie tak samo jak wczesniej??
  
 
do silnika na wtrysku potrzebujesz komputer, wiązkę elektryczną, pompę paliwa do zbiornika, najczęściej inny jest alternator i jaeszcze parę innych dupereli, jak dla mnie to ta rzeźba nie ma sensu
  
 
czyli pozostaje mi naprawa tego. Ale czy mi sie to oplaca on strasznie drga na wolnych i spada mi moc gdy podjezdzam pod gorki muszke strasznie redukowac a na dodatek rusza jak maluch znasz moze przyczyne??
  
 
1. kompresja
2. przestawiony rozrząd, w konsekwencji zapłon
3. układ zapłonowy (aparat zapłonowy, palec/kopułka, przewody, świece)
4. gaźnik + sterowanie wyprzedzeniem zapłonu

ile silnik bierze oleju, tylko szczerze ?
  
 
szczerze to sam nie wiem ale pewnie duzo narazie nim nie jezdze bo nie chce pogorszyc sprawy a swiec nie moge wykrecic zapiekly sie chyba juz jeden klucz zlamalem
  
 
postaraj się jednak wykręcić te świece, może ktoś bardziej doświadczony pomoże, będzie więcej info o stanie silnika
  
 
trza bedzie sprobowacwiesz moze ile remont calego silnika wyniesie?? :>
  
 
to zależy, jeśli trzeba robić panewki (w tych silnikach rzadkość, chyba że ktoś to katował), to nawet 2-2,5 tyś w zależności od regionu kraju, oczywiście na ori częściach

w szczęśliwym przypadku ok. 1300-1500zł,
wiem że są tacy co robią takie remonty za 600-800zł ale ja tak nie polecam
  
 
no obym sie zmiescil w tym przedziale 1500zl dobra dzieki za podpowiedz
  
 
mój poniacz brał olej, czasami miał słabe wolne obroty i puszczał niebieską chmurke przy odpalaniu... tydzień temu oddałem auto do mechanika i po 3 dniach odebrałem
wymienili mi rozrzad z rolkami, uszczelke pod głowicą, splanowali głowice, wymienili pierścienie, cały płyn w układzie chłodzenia, olej z filtrem (olej sam kupiłem), uszczelniacze zaworowe,wszystkie uszczelki w silniku (już nie ma plam pod autem).
za wszystko zapłaciłem 1000zł (550zl części i 450zł robocizna). Jak narazie silnik jest na dotarciu i delikatnie sie z nim obchodze, ale czuć wyraźną poprawe, nie dymi, nie wycieka nic z silnika, olej cały czas na stałym poziomie, obroty są idealne i nie falują (auto jest na gaz). Myślę, że było warto... Po 1000-1500 km mam podjechać ustawić zawory i po tym zabiegu pojadę ustawić gazownie