MotoNews.pl
  

Problem z odpaleniem przy dzialajacym wentylatorze ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam Mazde 323f (gaznik) problem jest z instalacja gazowa sprobuje go w miare dokladnie nakreslic nie znam sie na fachowych okresleniach wiec z gory przepraszam

A wiec przy skonczonej jezdzie na gazie wylanczam silnik i przy probie ponownego wlaczenia czesto gdy jest nagrzany wlacza sie wentylator po przekreceniu kluczyka na pozycje 1 przy probie odpalenia na gazie jest to nie mozliwe krece i krece wentylator chodzi a ja nie moge odpalic ? radze sobie w taki sposob ostatnio to wybadalem ze gdy przekrece kluczyk czekam az wentylator pzrestanie chodzic i wtedy auto odpala bez problemu ? zawsze sa te problemy jak wlazca sie wentylator?

Dodam ze jezeli odpalam silnik i nie chodzi wentylator to slychac wyraznie jak "cykaja" chyba to sa elektro zawory dwa "cyknieci" nie znam sie ale jest to slyszalne a jak chce odpalic nagrzany silnik przy wlaczajacym sie wentylatorze to jedno cykniecie jest mniej slyszalne tak jakby przytlumione a drugie pojawia sie z opoznieniem ?

Jak poczekam az wentylator sie wylaczy cofam kluczyk i odpalan elektro zawory cudownie 'cykaja' i bez problemu odpalam ?

Co moze byc tego przyczyna?
Dodam ze przy okazji innego problemu (szarpalo mi samochodem przy dodawaniu gazu) okazalo sie ze mialem przebicie na kablach zaplonowych po wymianie kabli auto smigalo aaaa dodatkowo zniknal ten problem z wentylatorem auto odpalalo przy chodzacym wentylatorze na dotyk ? kable maja 2 miesiace a tu mi sie znow pojawil ten problem z wentylatorem ?
Moze ktos wie o co chodzi na benzynie wszystko ok

Z gory przepraszam za belkot ale nie znam sie na tym
  
 
Witam.
Wentylator pobiera b.dużo pradu z akumulatora jesli nie pracuje silnik. Więc prawdopodobnie przy uruchamianiu silnika dochodzi do b.dużego spadku napiecia które jest potrzebne do otwarcia elektrozaworów inst. gazowej.
  
 
Cytat:
2007-09-23 08:47:34, croma1 pisze:
Witam. Wentylator pobiera b.dużo pradu z akumulatora jesli nie pracuje silnik. Więc prawdopodobnie przy uruchamianiu silnika dochodzi do b.dużego spadku napiecia które jest potrzebne do otwarcia elektrozaworów inst. gazowej.



tez tak mysle wlansie ale kompletnie sie nie znam na tym ? co w takiej sytuacji nalezy zrobic ? masz jakies wskazowki ?
  
 
Trzeba sprawdzić podłaczenia zasilania i masy w instalce gazowej. Wentylator może i pobiera maksimum 200W więc sprawny akumulator powinien bez problemu sobie z tym poradzić. Napięcie może spaść z pół wolta, maks 1V. To nie powinno wpływać na włączanie instalacji. Nawet w momencie kręcenia rozrusznikiem, gdy napięcie spada do 8-9V instalka gazowa powinna działać.
  
 
Witam.
Jeśli spadnie ponizej 10 Volt to nie będą się otwierać elektrozawory , a i iskra bedzie słaba. Co przy uruchamianiu na gazie jest bardzo istotne.


Cytat:
2007-09-23 11:32:57, gondoljerzy pisze:
Trzeba sprawdzić podłaczenia zasilania i masy w instalce gazowej. Wentylator może i pobiera maksimum 200W więc sprawny akumulator powinien bez problemu sobie z tym poradzić. Napięcie może spaść z pół wolta, maks 1V. To nie powinno wpływać na włączanie instalacji. Nawet w momencie kręcenia rozrusznikiem, gdy napięcie spada do 8-9V instalka gazowa powinna działać.