[126]wyzszosc/nizszosc gaznika jednego nad drugim(czy.temat)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec...
ktory bedzie lepszejszy wg was do maluchowskiej glowicy (nie pandy) z jednym wejsciem dolotowym...

poziomy podwojny gaznik(weber DCOE, Dellorto, Solex srednica 40mm)

czy pojedynczy typu Mikuni (z motocykli japonskich o srednicy ok 38mm)

a moze dwa motocyklowe ??

jakie za a jakie przeciw kazdemu z tych gaznikow ??

glowica bedzie dosc extremalnie ztuningowana (ale bez przesady...nie bede przerabial jej na dwukanalowa ) ...wieksze zawory mocne planowanie itd
  
 
Choice of carburetor (Single port head)
Over the last couple of years we have tried a whole range of carburetors from various sources. By far the most successful so far is fitting a "CV" type carb from a motorcycle. These have a lot going for them. They are very light and compact, which makes mounting them easier, and being of a CV type carb' these will always maintain a good gas velocity even at low RPM. This helps considerably to maintain the engines low speed torque, and counter act the effects of reversion problems with the single port head. This was originally discovered after a club member successfully fitted a carb from a from a KLR 650 Kawasaki. In standard form this ran too weak but, worked very well with the main jet drilled out to 1.5 mm. The venturi size however was 45mm, a little on the large size, with 30 –35mm being the optimum for a tuned 126 engine. I sourced a carb' from a KLR 250 Kawasaki. This carb' has a perfect venturi size for the 126 engine. I have also successfully used one (of a set of 4 ) from a Kawasaki GPZ900 that is a very similar carb'.
  
 
Dwie gardziele bez sensu do jednego dolotu - 0 zalet. Gazniki motocyklowe jak napisane nizej - typu CV (czyli mikuni tez) wydaja sie byc super - lekkie i dobrze dzialajace ze wzgledu na cv.
  
 
tez zawsze myslalem ze dwa gazniki do jedno otworowego "dolotu" to zly pomysl...ale jendak wlosi i nie tylko stosowali takie kolektory i montowali poziome podwojne gazniki...a przeciez akurat u nich glowice "panda30" byly raczej ogolnodostepne

druga sprawa...moze mi ktos rozjasnic skrot typ "CV"

trzecia sprawa...ile osob ma/mialo zmontowane gazniki z motoru ?
sam kiedys mialem mikuni...ale jakos nie doslzo do montazu...webera DCOE tez mialem...ale tez jakos nie doszlo z powodow finansowych do montazu...

tera z kolei z powodow finansowych nie stac mnie aby zalatwic sobie oba gazniki i potestowac...
  
 
mi sie wydaje ze chodzi o to ze sa to gazniki podcisnieniowe, w gardzieli jest tlok podnoszacy igle w zaleznosci od podcisnienia
  
 
O ile sie nie myle to CV = Constant Velocity

Pewnie chodzi o predkosc powietrza w gardzieli/drugiej przepustincy

Jesli sie myle to prosze mnie poprawic

-----------------
FIAT -> Fix It Again Tony
  
 


  
 
Tak sobie mysle po co 38mm skoro wlot do głowicy ma 30 i raczej cieżko go powiekszyć ja kupołem gaźnik Dellorto ale nie o stałym podciśnieniu zwykły jak np w motorku WSK tyle że troche bardziej rozbudowany i z pompką przyspieszającą chodził w enduro 600cm za miesiąc to przetestuje bo uważam że łatwiej go oswoić niż podciśnieniowe Mikuni czy Keihin.