Ekonomizer Carina - raz jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
O ekonomizerach juz bylo ale ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz.
U mnie ekonomizer nie dziala i kiedys z Wojkowem na spocie wydlubalismy zegary z mojej cariny zeby sprawdzic zarowke. Wygladala na dobra ale okazalo sie ze mimo iz mam wskazniki z obrotomierzem mam tylko jedna zarowke od ekonomizera - drugi otwor jest zaslepiony.
Pytalem kilkoro ludzi co to moze byc za dziwna wersja ale wszyscy mowia ze powinienem miec dwie.
Przedwczoraj postanowilem wydlubac zegary raz jeszcze i nawet wymienilem zarowke na nowa co i tak nic nie dalo.
Zrobilem zdjecia i oto one.
Miejsce gdzie jest zarowka ekonomizera zaznaczylem. Moze ktos cos mi rozjasni. Aha - pod swiatlo widac ze jest tam napis 'ECONO'



  
 
Deeno ja nie widzę zdjęć
  
 
U mnie widac.
Ale jak nie to tutaj mozna zobaczyc:
Zegary Carina E
  
 
Deeno, a sprawdzales elektryke ?? bo moze najzwycdzajniej w swiecie nie masz podlaczonego kabelka z czujnika, moze komputera ?? a deska pochodzi np. z modelu nowszego, lub starszego ... zdarzaly sie takie rzeczy ... np: w mazdzie ( przynajmniej mojej ) cala instalacja elektryczna nie rozni sie niczym od ful wypasionej, wystarczy jedynie dolozyc odpowiedni osprzet i jazda ( podgrzewanie foteli, elektryka w lusterkach i szybach, klima, halogeny )

A swoja droga, ciekawe jest to ze w wiekszosci waszych Carinek nie dziala ekonomizer ??

  
 
Tez mam chyba ten sam dylemat z ekonomizerem - sa dwa miejsca (gniazda) na zarowki i tylko jedno gniazdo jest polaczone sciezka z wiazka przewodow, natomiast druga sciezka (od drugiego gniazda) wyprowadzona jest na zlaczke, w ktorej brakuje pinu (kabelka). Probowalem podstawiac zaroweczki, ale i tak nie dziala. Mysle, ze napewno da sie to jakos uzupelnic - poprowadzic brakujacy przewod - tylko gdzie go podlaczyc? Trzeba chyba porownac z innym autkiem z dzialajacym ekonomizerem. Warto by bylo to uruchomic. Czy u ciebie tez brakowalo zarowek - byly tylko miejsca?
P.S.
Nie moge otworzyc zdjec.
  
 
Elektryki jeszcze nie sprawdzalem. Z tabliczki znamionowej wynika ze fura jest ze stycznia 97 tak jak i zegary - przynajmniej wtedy byly zlozone.
Zdjecia musi byc widac - moze serwer sie zacial chwilowo.
http://community.webshots.com/user/deeno110
Drugi otwor jest zaslepiony ale sciazka tam przechodzi.
  
 
Moze sie malo jasno wyrazilem, wiec jeszcze raz:
W liczniku mojej E (listopad 96) oba otwory pod zarowki sa polaczone sciezkami wyprowadzonymi na brzeg plytki licznika, z tym ze sciezka od jednej z zarowek nie jest podlaczona do niczego, czyli brakuje dla niej odpowiedniego kabelka w kostce - moze ktos wie gdzie go podlaczyc? Wstepnie sprawdzilem, ze po wlozeniu zarowki w pusty otwor (ten polaczony poprzez sciezke z przewodem w kostce) nie ma objawow zadzialania ekonomizera. U ciebie Deeno jest chyba podobnie.
Zdjecia juz widze.
  
 
Ale u mnie w tym jednym otworze zarowka byla wiec teoretycznie powinno dzialac.
  
 
Według mnie a starałem sie coś znależsc w tym temacie w wersjach nowszych jest zainstalowany inny rodzaj wtrysku i brakuje przy nim jakiegoś czujnika który by był połączony z ekonomizerem postaram sie uzyskać jakieś informacje u znajomego elektryka z ASO i dać znać na forum .
  
 
No to czekam niecierpliwie
  
 
Ja rowniez bede czekal z niecierpliwoscia na jakakolwiek informacje.
  
 
Z tego co widze, to u was (zaslepiona zarowka) jest ten ekonomizer troche inaczej rozwiazany (moze i lepiej). Nie ma dwoch lampek - ekonomicznie/nieekonomicznie, tylko jedna, zolta - ostrzegawcza, ze cos za male podcisnienie w kolektorze (duze spalanie). Bo po co tak na prawde ma sie caly czas ta zielona palic?
Nie tlumaczy to oczywiscie tego, czemu sie u was nie pali ta zolta w ogole... mysle, ze powinna byc podlaczona gdzies do ECU, ale nie moge jej znalezc na schemacie wyprowadzen.
Ja bym sie chyba na waszym miejscu wkurzyl i kupil za 25pln czujnik podcisnienia i albo podlaczyl go do analogowego wskaznika, albo przez tranzystor wysterowal z niego lampke na desce, przy czym regulacja, kiedy sie ona zapala bylaby dowolna.

PS. U mnie dziala, ale mam dwie lampki
  
 
ja też mam dwie lampki
  
 
He he ja tez nie jestem taki co bym nie miał dwoch lampek
  
 
Cytat:
2003-08-22 14:04:58, ZZtop31 pisze:
Według mnie a starałem sie coś znależsc w tym temacie w wersjach nowszych jest zainstalowany inny rodzaj wtrysku i brakuje przy nim jakiegoś czujnika



Wydaje mi sie, ze w 3S-FE byly generalnie dwa rodzaje ECU. Jeden z MAFem, czyli jednym z kilku rodzajow przeplywomierzy zamontowanych na rurze dolotowej miedzy filtrem a przepustnica.
Drugi z MAPem, czyli pomiarem ilosci powietrza poprzez pomiar jego cisnienia (podcisnienia) w kolektorze dolotowym. Co prawda w obu wersjach byl czujnik podcisnienia w kolektorze, ale nie wiem, do czego dokladnie (oprocz sterowania lampka na desce) sluzyl w tym starszym silniku. Carinus mowi, ze po odlaczeniu go silnik lepiej chodzil, wiec widac, ze do czegos jeszcze sluzy...
W nowym silniku po odlaczeniu czujnika podcisnienia nie da sie wogole jechac, bo ECU jest pozbawiony najwazniejszego parametru, jakim jest ilosc zassanego powietrza.
A moze wprowadzenie OBDII cos w tym zakresie zmienilo? Ale czujnik MAP jest na swoim miejscu.
  
 
Na krotko przed wyjazdem do Lubiatowa odlaczylem drugi czujnik pomiaru roznicy podcisnienia na kolektorze.Nic sie nie dzieje po za tym ze spada mi zuzycie gazu.Normalnie spalala mi ok.9.5-10l/100km,teraz spalila 8.4 i czuje ze to nie bedzie jej ostatnie slowo(czytaj-zuzycie).Spraedze jeszcze dokladnie do czego sluzy ten czujniczek.Mysle jeszcze nad dziwnym odglosem ,ktory pojawia sie po przelaczeniu silnika na benzyne.Domyslam sie ze pochodzi od cylindrycznego pojemnika zamocowanego przy kolektorze ssacym ale dziwi mnie to ze przy pracy na gazie nie slychac go wcale.
Pin555-mam prosbe do Ciebie o zbadanie przeznaczenia tego pojemnika.Przy demontazu silnika po prawie 2 latach w pojemniku istnialo jeszcze podcisnienie(uklad super szczelny).
  
 
Cytat:
Pin555-mam prosbe do Ciebie o zbadanie przeznaczenia tego pojemnika.Przy demontazu silnika po prawie 2 latach w pojemniku istnialo jeszcze podcisnienie(uklad super szczelny).



W ktorym silniku GE, czy FE z Cariny II? I w ktorym dokladnie miejscu? Moze chodzi o zbiornik z weglem aktywnym do filtracji oparow ( w ETCe "charcoal canister").
  
 
Ten zbiorniczek jest wcisniety w obejme na samym dole kolektora i niestety byl zupelnie pusty.Jest on w silniku 3SGE,w starej jest inny pojemnik w innym miejscu.Nie zagladalem dokladnie co jest tam doprowadzane i gdzie odprowadzane,jutro jak nie zapomne to przyjze sie temu dokladnie.Tylko dziwi mnie ten halas slyszalny wyraznie w srodku samochodu.Dzieki temu wiem kiedy silnik chodzi na benzynie.
  
 
Hejka!
Mam identyczny zestaw zegarów i także go już wyjmowałem. Z moich obserwacji wynika, że w tym egzemplarzu jest tylko jedna żarówka i podświetla ona zielony napis "ECONOMY" (podświetlałem miejsca na żarówki latarką).
W moim przypadku, tak samo pewnie jak i u Ciebie, przerwa jest gdzie pomiędzy kompem a żarówką, gdyż jak odłączyłem czujnik podciśnienia to odrazu komp złapał błąd. Jednak zaraz za kostką przewody wchodzą w wiązkę i nie bardzo wiem gdzie dalej idą. Jak ktoś miałby bardziej szczegółowe informacje to chętnie się z nimi zapoznam.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2003-08-22 14:04:58, ZZtop31 pisze:
Według mnie a starałem sie coś znależsc w tym temacie w wersjach nowszych jest zainstalowany inny rodzaj wtrysku i brakuje przy nim jakiegoś czujnika który by był połączony z ekonomizerem postaram sie uzyskać jakieś informacje u znajomego elektryka z ASO i dać znać na forum .



No i jak tam - wiadomo cos nowego ?