Świece, 1AZ-FSE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Tak trochę napiszę ogólnie bo mam zamiar zmienić i zacząłem szukać w sieci. Oto refleksje...

Instrukcja poleca: Denso SK20R11

Według katalogu Denso tutaj oznacza to:
S - Irydowa elektroda 0,7mm
K - Typ gwintu
20 - Zakres temp. pracy
B - Gwint o dług. 19mm
(puste) - Gwint o długości .. no właśnie, różne są !?
R - z rezystorem
11 - odstęp elektrod 1,1 mm

Na początku znalazłem świece SK20BR11 ale po lekturze powyższego uznałem że to nie to samo (chyba że jednak ?)
Natomiast ten katalog twierdzi że pasują BR, może ktoś ma jakąś opinie ?

Ceny:
98 zł/szt. (BR) nipponcar
64 zł/szt. (R) hdmot
531,00 PLN - ASO z wymianą kompletu (serwis dobrych (hehe) cen)
$9.35/szt (R) - Amazon.com + przesyłka pewnie drugie tyle
646 Kč/szt (r) - alu-pneu.cz, czyli około 90 zł
25 funtów za 8 sztuk - na ebay

No i chyba tam kupię, będzie na zapas.
  
 
bardzo słuszna refleksja...
Ja kupuję świece od dawna tylko na ebay, najlepiej irydowe.
  
 
No i doszły. Wklejam tutaj fotki. Kliknięcie powiększa.
Wydają się być 100% oryginalne choć nie miały na sobie pudełek.




Uprzedzam pytania. Jest już kupiec na połowę dostawy czyli 4szt.
Jakby kogoś interesowało to przesyłka kosztowała 2,78 GBP pocztą lotniczą Royal Mail, wysłane 12.09 doszły 19.09.
  
 
dalszy ciąg....

Wymieniłem te świece.
0. Zdjąłem jak poleca pewna mądra kniga klemę z aku
1. Zdjęcie osłony plastikowej
2. Odkręcenie śrub mocujących cewki zapłonowe
3. Wyjęcie cewek
4. Wymiana świec (klucz 16)
5. i z powrotem
Całość operacji 10 min.

Ciekawe zjawisko: Po odpaleniu silnika obroty wolne skoczyły na 1700, jechałem tak z 1/2h i przy wyłączaniu utrzymywały się na
1100. 10 sekund później przy ponownym odpaleniu były już znowu
600 do 800 w niektórych momentach. Widać komp coś sobie ustawia do nowych świec - ktoś nawet kiedyś coś o tym pisał.
Poprzednio miałem wkręcone jak się okazało z literką B i różniły się
- czego z katalogu nie wykryłem - dodatkowymi dwiema małymi bocznymi elektrodami.