MotoNews.pl
5 CAMRY DŁAWI SILNIK NA BENZYNIE? MECHANICY ZAŁAMUJĄ RĘCE!!! (188914/18) - PT
  

CAMRY DŁAWI SILNIK NA BENZYNIE? MECHANICY ZAŁAMUJĄ RĘCE!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!
Posiadam Camry z 1992r. 2200cm, wersja amerykańska. proszę o pomoc w następującej sprawie:
Od pewnego czasu obserwuję niepokojące zjawisko, polegające na nierównej pracy silnika kiedy auto pracuje na benzynie. Instalację gazową (tradycyjną nie sekwencję) zamontowano 6 lat temu przez poprzedniego właściciela. 3 lata mojej kadencji i od kilku miesięcy przy zapalaniu oraz na wolnych obrotach obserwuję postępującą nierówną pracę silnika, oraz częste tzw. "wybuchy" składu mieszanki. Na gazie zero problemów!
14 dni temu wysiadla pompa paliwa (być maoże z tego powodu?)
Tak więc wymieniłem: pompę paliwa, filtr paliwa, przewody zapłonowe, kopułkę i palec apartatu zapłonowego, świece i auto wręcz nie do poznania ale tylko na gazie? Na benzynie przy wolnych obrotach dławi silnik, wolno rozpędza pojazd, traci moc i kiedy osiąga powyżej 3000 obr. pracuje w miarę (jako tako) i tak posiadając co najmniej 40% mniej mocy niż na gazie. Dziwne bo teoretycznie powinno być odwrotnie? Mechanicy podmienili do testu czujnik mieszanki (ale to nie to). Ponieważ ten model nie posiada przepływomierza, pozostał jeszcze ZAWÓR ZWROTNY na listwie zasilającej. Czy to może być powód, a może same wtryski które nie przacując tyle lat poprzez pozatykane przewody dolotowe nie podają wystarczającej ilości paliwa do komór spalania???
Być może ktoś z Państwa miał podobny problem lub jest dobrym specem od tych modeli, jeśli tak uprzejmie proszę o pomoc!!!!

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew O.
  
 
Wystarczy sprawdzic cisnienie na listwie paliwowej i postarac sie umyc w myjce ultradzwiekowej wtryskiwacze.Jeżeli odciecie wtryskiwaczy nie było zrobione na emulatorze to raczej bedą do wymiany ale profilaktycznie mozna wlac sporo srodka do czyszczenia układu paliwowego i i umyc wtryski ze śniedzi.
  
 
A może problem jest prozaiczny ?
Filtr paliwa już tak zapyziały, że ciężko benzynce przez niego przejść ? Powyższa rada też może być dobra, ale ja zacząłbym od najprostrzych rzeczy (przytkane przewody paliwa, no i filtr).

pozdrawiam,
  
 
kolega pisał że filtr paliwa wymienił...

polecam zajrzeć na http://www.tkp.org.pl/forum/index.php?board=42.0 do działu Camry, tam jest kilka 2.2, i kilku ludzi z dużą wiedzą o 5S-FE, może jeszcze oni coś pomogą...

sprawdzałeś kody błędów

ja stawiam na wtryskiwacze, ewentualnie czujnik spalania stukowego

sprawdź kody błędów, i będziesz wszystko wiedział jeśli nie wyrzuci żadnego kodu, to pozostaje czyszczenie / wymiana wtrysków :/

pzdr
  
 
A u mnie przy podobnych objawach "winowajcą" okazał się zawór na przewodzie paliwowym sterowany przez zabezpieczenie antykradzieżowe. Może też masz coś takiego, tylko nie przyszło nikomu do głowy?
Pozdrawiam.
  
 
Mialem identyczny problem z Lexusem USA ...Objaw typowy dla zbyt niskiego cisnienia paliwa po 3 tysiacach szedl normalnie ale byl slabszy a do 3000 jak Harley Dawidson.
Skad wiesz ze pompa padla?
Sprawdz regulator powinien utrzymac 2,8-3 Bar...i czy w baku wszystko jest ok np czy nie sika z weza po stronie tlocznej pompy.
Jak nie dasz rady to zapraszam na Kolejowa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer