Chłodnica w espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, mam nietypowy problem. Mam nową chłodnice-oryginalną, wymieniłem już 4 termostaty, a samochód nie może utrzymać temperatury. Wszystkie teromstaty otwierają sie w połowie wskaźnika, wentylator niewiele wyżej, ale w trasie temperatura spada mocno w dół. Wskaźnik temp jest najczeciej w połowie pomiedzy srodkiem-punktem otwarcia termostatu a dołem skali. Tak jak pisałem wczśniej, zaczeło mi sie to wszystko po wymianie chłodnicy. Dlatego mam pytanie: czy w Espero był jeden typ chłodnicy, czy więcej? Moja ma chyba za duży wydatek chładzący
Pomóżcie, bo ranki sa zimne, a niedogrzany silnik kiepsko pracuje.
AAAA, dzieje się tak na PB i LPG.
  
 
No ja miałem chłodnicę ponoć z nexii z koreczkiem spustowym
  
 
masz 1,5 i pewnie wymieniałeś sam wkład termostatu. Możliwe, że na jego obudowie są wżery, które puszczają płyn mimo nowego wkładu.
  
 
Cytat:
2007-09-20 07:27:10, AsterixGal pisze:
Panowie, mam nietypowy problem. Mam nową chłodnice-oryginalną, wymieniłem już 4 termostaty, a samochód nie może utrzymać temperatury. Wszystkie teromstaty otwierają sie w połowie wskaźnika, wentylator niewiele wyżej, ale w trasie temperatura spada mocno w dół. Wskaźnik temp jest najczeciej w połowie pomiedzy srodkiem-punktem otwarcia termostatu a dołem skali. Tak jak pisałem wczśniej, zaczeło mi sie to wszystko po wymianie chłodnicy. Dlatego mam pytanie: czy w Espero był jeden typ chłodnicy, czy więcej? Moja ma chyba za duży wydatek chładzący Pomóżcie, bo ranki sa zimne, a niedogrzany silnik kiepsko pracuje. AAAA, dzieje się tak na PB i LPG.


Ja zmieniałem niedawno chłodnice na oryginalną (bez koreczka spustowego od spodu) i nie miało to żadnego wpływu na temperaturę, mimo iż myślałem że będzie lepiej chłodzić bo stara była brudna jak...
  
 
Cytat:
2007-09-20 10:00:13, Robert_S pisze:
masz 1,5 i pewnie wymieniałeś sam wkład termostatu. Możliwe, że na jego obudowie są wżery, które puszczają płyn mimo nowego wkładu.


Nie Roberto, mam nową obudowę( może ma 1,5 roku), bo stara się rozsypała.
Samochód nagrzewa się szybko, ale jak już termostat się otworzy, to wygląda to tak, jakby nie miał siły się zamknąć. Tak jakby ciśnienie z pompy go trzymało i pchało przez niego główny obieg.
Teraz sobie uświadomiłem że w układzie mam mieszankę płynów, ale nie powinno chyba wpłynąć na parametry pracy układu chłodzenia.
Zresztą przed zima i tak będę ten płyn wywalał.
  
 
A czy załącz Ci się wentylator chłodnicy?sinek
  
 
Cytat:
2007-09-22 21:23:16, gafcio pisze:
A czy załącz Ci się wentylator chłodnicy?sinek


Tak, wentylator załacza się jak temperatura osiągnie odpowiednią wartość
  
 
A korek cisnienie trzyma odpowiednie ? Zawsze mozna pol chlodnicy przyslonac, marne to wyjscie, ale jakies wyjscie.