Bezpiecznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z ciągle spalonym bezpiecznikiem w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Czy może mi ktoś sprawdzić i powiedzieć, od czego on jest i jaki może być powód, że ciągle go pali??
Normalnie jest tam bezpiecznik 20A, ja wsadziłem z braku laku 30A i też go zjarało...


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-04-27 23:38:11 ]
  
 
Z książki by wynikało że: nr bezpiecznika 16 czyli Złącze silnik&układ chłodzenia silnika (K) czyli auto z klimatyzacją. Co to oznacza nie wiem ! Jednak w zależności od wyposażenia auta i rodzaju silnika podejżewam że rozmieszczenie i znaczenie bezp. może się różnić.

[ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-04-27 23:42:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cezik dnia 2007-04-27 23:43:44 ]
  
 
Jak patrzyłeś do książki "Sam naprawiam", to ja też ją mam, ale jakoś dziwnie w niej brakuje połowę rzeczy, które u mnie są, więc nie mam pewności, że to może być to, poza tym to nadal nic nie mówi...
Panowie, może ktoś pomoże, bo jutro wyjeżdżam na tydzień w trasę, a samochód oczywiście dzisiaj się "wysrał" z jakimiś dziwnymi objawami. Ewidentnie mu nie służą wysokie temp. powietrza około 25stopni...
Poza bezpiecznikiem, silnik potrafi nagle dostawać jakichś dziwnych pływających obrotów i słychać wtedy jakieś dziwne rzężenie...
  
 
No niestety w tych dieslach mamy posrane z bezpiecznikami, bo wszystko jest inaczej niz w ksiazce - tu nawet widze ze i Ty masz dodatkowo inaczej ode mnie. Zadalem pytanie o jeden bezpiecznik ze 2 tygodnie temu i tez nikt nie wiedzial, a teraz jak patrze to Ty go wogole nie masz...
  
 
Zacznijmy od tego, że w tej książce brak jest części schematu od 2,5 TD. Sewcio lepiej weź sciągnij schematy ze strony klubowej i tam zobacz. Z drugiej strony łatwiej dojść po przekaźniku, który towarzyszy bezpiecznikowi. Kolejna rzecz to pod pokrywą jest rozrysowane rozmieszczenie przekaźników i czasami są oznaczone symbolami ich przeznaczenia. Ja akurat tak nie mam gdyż mam oznaczenia liczbowe.
Pozdrawiam
  
 
chemik333, zdjęcie jest niewyraźne trochę, bo robiłem po ciemku i komórką, niektórych bezpieczników na nim nie widać, ale jak chcesz to puść mi zdjęcie tego Twojego bezpiecznika, może akurat u mnie też jest i do czegoś dojdziemy. Jak będziesz chciał mi wysłać zdjęcie, to na privie masz mojego maila już.
  
 
Tu masz temat mojego pytania:

temat

Gdzies nizej jest moj post wraz z dobrej jakosci zdjeciem Widac na nim wszystko wyraznie. Jak znajdziesz u mnie to miejsce w ktorym Ty masz trapiacy Cie bezpiecznik to zobaczysz ze ja mam je wypchane przekaznikiem...
  
 
Cytat:
2007-04-28 09:33:59, gieroy pisze:
Zacznijmy od tego, że w tej książce brak jest części schematu od 2,5 TD. Sewcio lepiej weź sciągnij schematy ze strony klubowej i tam zobacz. Z drugiej strony łatwiej dojść po przekaźniku, który towarzyszy bezpiecznikowi. Kolejna rzecz to pod pokrywą jest rozrysowane rozmieszczenie przekaźników i czasami są oznaczone symbolami ich przeznaczenia. Ja akurat tak nie mam gdyż mam oznaczenia liczbowe. Pozdrawiam



Poszedłem teraz sprawdzić i masz rację, na pokrywie jest rozpisane numerami. Wynika z niej, że ten bezpiecznik jest przypisany numerowi 27. Zajrzałem również dokąd prowadzą 2 kabelki wychodzące z niego, jeden idzie do wiązki, a drugi do pierwszego przekaźnika w tym rzędzie i na pokrywie ma oznaczenie 7. Może teraz ktoś mi coś podpowie?? Mogę jeszcze spisać z tego 7 dane, jakie są na nim napisane.

chemik333, zdjęcie jest ucięte, zrób całej skrzynki i mi prześlij, wtedy będę mógł porównać.

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-04-28 10:20:04 ]
  
 
Nie jest uciete... jest dokladnie tyle ile potrzeba - czwarty rzad od szerszego konca skrzynki. Za drugim przekaznikiem ktory sie u mnie znajduje w miejscu Twojego bezpiecznika nic sie nie da zmiescic, gdyz jest tam czarny kabel widoczny na zdjeciu, tak wiec tam ten "zaginiony bezpiecznik" zmiescic sie nie mogl.
Powiedz mi czy Ty masz climatronica, czy zwykla klimatyzacje? Moze to ma wplyw akurat na umieszczenie tego bezpiecznika? U mnie jest zwykla...
  
 
Sewciu a działa Ci wszystko? Spisz kolory kabli i porównaj ze schematem. Bezpieczniki i przekaźniki umieszczone pod maską opisane są dodatkowo "relay box"na angielskich schematach bo te schematy z Sam Naprawiam są mocno uproszczone. Posłuż się schematami ze strony klubowej.
  
 
Wszystko działa normalnie, nawet jak jest spalony, więc ciężko mi dojść o co chodzi. Możliwe, że ma coś wspólnego z czymś związanym z poprawnym działaniem silnika lub osprzętu, ale na ucho i oko nic nie stwierdzam, może dopiero tech by pomógł...
  
 
z tego co ja się dowiadywałem to ten bezpiecznik odpowiada za drugi wentylator(ja mam dwa obok siebie)ale u mnie też się ciągle przepala(30A)a mimo to wskaźnik temperatury wskazuje dopuszczalne nagrzania,mam klimatronik ale wszystko działa.drugi wentylator powinien włączać się dopiero przy przegrzewaniu silnika więc na postoju raczej się go nie sprawdzi.
  
 
To sprawdźcie, czy bezpiecznik pali się w momencie włączenia klimy ?

Jeżeli tak to sprawdźcie ( organoleptycznie ), czy swobodnie obraca się wiatrak intercoolera.
  
 
U mnie tez Pada ten bezpiecznik, jest wiecznie przepalony. Byłem u elektryka...załozył 30A i po jakims czasie tez sie przepalił. Po włączeniu miernika w obwód dawal niejednoznaczne pomiary...np. pobór prądu na właczonym klimatroniku 0,5A, a na postoju nie chciał sie zagrzac mocno, wiec nie uzyskaliśmy dodatkowych danych. Z tego co on wydumał to jest bezpiecznik drugiego obwodu chłodzenia silnika, dodatkowego. Elektryk poradził na razie olać ten bezpiecznik i jeździć z klimą, bo wtedy działaja i tak oba wiatraki wspomagające, więc płyn i silnik się nie przegrzeje. Sprawdzałem u siebie, mam taki sam rozklad bezpieczników jak ty. Będę sie martwil problemem kiedy indziej. Jak wymyśle co i jak to dam znac na grupę. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
To sprawdźcie, czy bezpiecznik pali się w momencie włączenia klimy ?
Jeżeli tak to sprawdźcie ( organoleptycznie ), czy swobodnie obraca się wiatrak intercoolera.



Jeżeli ma opory, lub w ogóle nie daje się go obrócić to już wiecie co jest odpowiedzialne za palenie się bezpiecznika.

Intercooler włacza się razem z klimą, lub samodzielnie po przekroczeniu bodajże 2700 rpm.


  
 
Cytat:
2007-04-30 09:48:33, krzychoo2 pisze:
Jeżeli ma opory, lub w ogóle nie daje się go obrócić to już wiecie co jest odpowiedzialne za palenie się bezpiecznika.



U mnie oba wiatraki włączają sie i pracują gdy włączam klimę. Żaden z nich nie stawia oporu przy próbie ręcznego obrócenia.
  
 
Intrcooler !!!

A nie dwa wiatraki na chłodnicy. !



Z prawej strony pod zdeżakiem jest tak mała chłodnica powietrza doładowującego. A na niej jest zamontowany wiatrak.

Jak właczysz klimę to oprócz 2 wiatraków na chłodnicy klimy,
powinien załączyć się jeszcze ten jeden, na intercoolerze.

Gdy jest zatarty to pali bezpiecznik.



  
 
He he, człowiek uczy się cały czas! Nawet nie wiedziałem gdzi ejest ten intercooler. Ale odnalazłem. I tu zdziwienie, kratka wlotu powietrza jest zaślepiona. Czy u was tez tak jest?? Wygląda na fabryczną, tylko trochę dziwi mnie fakt, że wlot powietrza do tunelu wiatraka jest całkowicie zaślepiony. Kratka ma normalne żebrowanie jak ta po drugiej stronie, ale jedynymi otworami są monażowe na dwie śruby mocujące. Tak ma być ???
Pozdrawiam
  
 
Tak nie powinno być a jeżeli jest znaczy zderzak nie jest oryginałem czyli był dzwon.

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-04-30 22:43:53 ]
  
 
Czyli co, poszukac innej kratki i tę wymienić na całkowicie przepuszczalną? Właśnie zdziwiło mnie że dolot do wiatraka jest zaślepiony. Z drugiej strony zastanawiałem się jaka jest wytrzymałość tego wiatraka gdy cały kanał jest otwarty? Przecież gdy pada deszcz to muszą na ten wiatrak walić masy wody i brudu. Do tego kurz, owady itp. Tak na chłopski rozum.