| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2007-10-02 12:47:12 a jednak kupiłeś?
ta kontrolka jest od niskiego ciśnienia oleju. instrukcja podaje, że przy rozgrzanym silniku na niskich obrotach może się świecić. u mnie czasami tak się dzieje po i szczerze mówiąc nie podoba mi się to. |
El_Chueco Fiat 125p Wrocław | 2007-10-02 20:41:59 No ta kontrolka z napisem "Press." to raczej nie jest kontrolka ładowania |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-10-02 21:00:37 pressure - ciśnienie |
El_Chueco Fiat 125p Wrocław | 2007-10-02 22:27:16 Angielski to ja znam - dlatego napisałem, że nie od ładowania |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2007-10-02 23:05:34 O tej kontrolce zawsze jakieś strasznie poważne rozmowy na forach się toczą. Jak kupiłem fiata z przebiegiem 50 000 km to tak się zachowywała, teraz silnik ma 150 000 km i kontrolka nadal się świeci na wolnych obrotach a silnik wciąż nawet na remont nie zasługuje. Olej mineralny, zmieniany co 10 000 km lub co rok. Te silniki takie są, kontrolka oleju nie ma prawa na obrotach się zaświecic, na wolnych może się zdarzyć. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-10-03 00:35:03
pressione - ciśnienie Bardzo wiele zalezy od samego czujnika - po wymianie oleju warto sprawdzić ciśnienie oleju manometrem (niektórzy mechanicy starej daty mają taki prosty sprzęt), aby rozwiać wątpliwości. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-10-04 09:33:39
a to dobre! Takie tłumaczenie, pozwala spać spokojnie wielu użytkownikom tego samochodu... Otórz nie prawda. Kontrolka nie ma prawa żarzyć się ani na zakrętach ani na wolnych obrotach, więc albo niesprawny jest układ smarowania olejem, albo panewki są luźne, albo czujnik jest już zepsuty, albo kanalik olejowy do czujnika jest zapchany... |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2007-10-04 11:39:11 Wreszcie jakaś konkretna dyskusja.
Lifeguard, fajnie że piszesz konkretnie na temat. Zgadzam się z Tobą, że aby te objawy zlikwidować należy rozebrać silnik i porządnie go złożyć. Tylko pytanie moje brzmi - skoro przejechałem już osobiście tym samochodem 100 000 km (a łącznie ma on 150 000 km) i silnik ani się nie zatarał ani przedwczesnie zużył to chyba jednak żarzenie się tej kontrolki nie jest aż tak istotne? Czy przedwczesny remont byłby ekonomicznie uzasadniony? Zwłaszcza że firmowane przez FSO książki opisują wyraźnie i w ramkach ten objaw jako normalny. Na początku eksploatacji mojego pojazdu też byłem mocno zdezorientowany. Gdybym dowiedział się, na etapie takim na jakim jest jak założyciel wątku, że mój silnik to szmelc tylko do remontu się nadający, to czym prędzej padło bym sprzedał. Także sprawa nie jest taka zero-jedynkowa. Czasem wystarczy zmienić olej jak u GDA, a czasem trzeba zrobić kapitalny remont tak jak sugerujesz u mnie, tylko mój przykład dowodzi, że mogą być to przedwcześnie (niepotrzebnie) wydane pieniądze. A kolega-założyciel wątku zrobi to co mu rozum podyktuje znając nasze dwa skrajnie różne zdania. |
zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2007-10-04 12:41:31 Wymienić olej na gęstszy i bardziej markowy, problem zniknie i nie trzeba będzie wbijać sobie gwoździa w głowę
[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2007-10-04 12:51:58 ] |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-10-04 12:44:21 Chciałbym dodać, że w naszej 125p "przejściówce" owa lampka świeciła się również przy całkowicie nowym silniku. Jeżeli był zagrzany to na wolnych obrotach zawsze zaczynała się żarzyć. |