| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-14 10:03:54 witam!
wczoraj moj atos odmowil posluszenstwa.jak to bylo-zapalilem go bez problemow,wlaczylem wsteczny i...przy probie ruszenia zgasl.po dluzszym kreceniu rozrusznikiem zapalil i przy probie ruszania znowu zgasl.poniewaz mam automatyczne sprzeglo,nie mam wplywu na delikatnosc ruszania.trzeci raz juz nie odpalil.podlaczylem prostownik,wykrecilem swiece[byly mokre],osuszylem i wkrecilem z powrotem.po 2 godzinach[i naladowaniu aku]zakrecilem-zapalil od razu,po kilkunast sekundach zszedl na normalne obroty jalowe,przegazowalem kilkakrotnie[wszystko bylo ok] i tradycyjnie wsteczny,pol metra ujechane i zgasl.juz nie odpalil.byla juz noc,wykrecilem tylko swiece[mokre znow] i dalem spokoj.dzis sprobuje cos wiecej polukac,ale chetnie dowiedzialbym sie jakis rad czego szukac.rozrusznik normalnie kreci,pompa pracuje,swiece sa mokre.nie mialem jak sprawdzic iskry-brak drugiej osoby.dzis pomoze mi zona-w koncu to jej auto.dotychczas nie bylo zadnych problemow[ale mam to autko od sierpnia].auto nie ma immo[w kazdym razie nie swieci sie kontrolka],ale moze byc to falszywe bo nie zapalala sie tez nigdy "check engine",a chyba powinien ta kontrolke posiadac.nie znam kompletnie tego auta,wiec prosze o wskazowki. |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2007-10-14 11:04:24 Zresetuj komputer poprzez odkręcenie minusowej (-) klemy od akumulatora na około minutę.
Kontrolka Check Engine powinna zapalić się po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po odpaleniu silnika. Oczywiście w zależności od modelu, w innym wypadku nie pali się wcale. |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-14 12:58:49 wiec tak-dalem swiece z accenta,wyjalem filtr powietrza-zapalil.po kilkunastu sekundach zgasl,potem kilkakrotnie powtarzalo sie-zapalil i zgasl,ale czasy pracy silnika wydluzaly sie.teraz na luzie nie gasnie,jednak po przejechaniu kilkuset metrow nagle[bez wczsniejszych np.szarpniec ]gasnie.odpala nastepnie bez problemu.i najgorsza rzecz-nadal nie da sie ruszyc ze wstecznego,sa objawy jakby reczny byl zaciagniety.poniewaz jest automatyczne sprzeglo,po dodaniu gazu sprzeglo niestety zalacza calkiem i po ujechaniu 0,5-1 metra silnik gasnie.dodam teraz[wczesniej nie przypuszczalem,ze moze miec to znaczenie] ze te problemy z silnikiem pojawily sie bezposrednio po wymianie oleju w skrzyni.ale czy piernik ma cos do wiatraka?
acha,w accencie po 3-4 krotnym wlaczeniu pod rzad zaplonu,pompa paliwa juz sie nie wlacza[jest wystarczajace cisnienie].w atosie bez wzgledu na ilosc wlaczen zaczyna pracowac do momentu odciecia przez przekaznik.czy jest to jakas usterka czy nie ma to znaczenia. [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-10-14 13:12:27 ] [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-10-14 13:22:48 ] |
kpawel HF MEMBER Accent Warszawa | 2007-10-14 13:25:42 Odłącz wtyczkę od przepływomierza powietrza.
Jaki olej wlałeś do skrzyni? |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-14 14:15:46 dzieki kpawel za zainteresowanie.wlalem szczerze mowiac jakis mineralny z tesco-auto sluzy tylko do nauki jazdy,wiec nie inwestuje w niego.biegi wlaczaja sie bez zmian,takze wsteczny.jedzie do przodu bez jakichkolwiek roznic w porownaniu ze stanem przed zmiana oleju.odczucie jest takie,jakby sprzeglo za szybko laczylo -zaczyna cofac i gasnie.
po zlozeniu tylnego siedzenia slychac podczas wlaczenia pompy paliwa odglosy jakby zasysania resztek paliwa[jakby bulgot].paliwa jest ok.1/4-po ostatnim zatankowaniu 10 litrow przejechane bylo jakies 40-50 km,wiec chyba wskaznik pokazuje poprawnie.czy to usterka pompy? spruboje jeszcze sztuczki z odlaczeniem przeplywomierza.teraz jak jechalem,po ujechaniu kilkuset metrow zgasl ale tym razem trzymalem noge na gazie i zapalil na moment i za chwile zgasl-coraz bardziej zastanawiam sie nad ukladem paliwowym.... [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-10-14 14:17:58 ] |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-10-14 17:32:21 Olej za gesty w skrzyni pewnie i sprzeglo zalacza odrazu.
A co do gasniecia to pewnie masz nieszczelnosc w zbiorniku przy pompce [ wiadomość edytowana przez: karol208 dnia 2007-10-14 17:39:13 ] |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-14 18:54:44 stan na koniec dnia-pali na styk,wsteczny-nadal gasnie.zauwazylem ze przy poruszaniu przewodu WN z cewki do rozdzielacza gasnie-moze to jest trop?moze przez to jest slaba iskra i przy zalaczaniu sprzegla i dodaniu gazu[a wiec wiekszej ilosci mieszanki niz przy biegu jalowym]iskra jest za slaba.nie mam pojecia.pompe wyjalem i sprawdzilem tyle ile moglem-wyglada na dobra,paliwo jest w baku.tylko czemu gasnie po ujechaniu kilkuset metrow.
co do skrzyni-przy zaciagnieciu recznego i ruszaniu z jedynki nie gasnie mimo wiekszych oporow[ale sprzeglo nie zalacza tak szybko jak w przypadku wstecznego]. |
gadiemus HF MEMBER Zafira Warszawa | 2007-10-14 19:18:06
Chyba podstawowy, zacznij od wymiany kpl. kabli WN. |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-19 18:11:24
dzis zamienilem te kable na te z accenta.na luzie chodzil gladko,jednak przy ruszaniu tradycyjnie dal 2 kangury i zgasl.pozniej odpalil,ujechalem 50 metrow i tradycyjnie zgasl w czasie jazdy na 2 biegu.juz nie odpalil-zawsze sa problemy z odpaleniem go po probnej jezdzie.mimo wielokrotnego odpalania swiece sa suche i z czarnym nalotem[silnik cieply].teraz kompletnie nie wiem,o co tu biega.... dy stoi w miejscu moze chodzic godzine bez problemow,gdy chce ruszyc to do przodu ujedzie 50m i gasnie a do tylu nawet nie chce ruszac.... [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2007-10-19 18:31:22 ] |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2007-10-19 19:15:58 a sprawdz po jezdzie probnej jak go odpalasz czy pompa dziala. Moze pompa nie podaje paliwa. Jak masz czarnr swiece to troszke za duzo paliwka dostaje. Powinny miec kolor piaskowy. |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-19 19:34:03
pompa dziala-jazdy probnej nie uskutecznie,bo teraz nie zapala kompletnie.mam pytanie-gdzie w atosie moze byc filtr paliwa?moze jest zapchany. to jest dziwne,ze po probie jazdy ma zawsze klopoty z odpaleniem-silnik jest kompletnie martwy. |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2007-10-27 12:24:39 dzisiaj udalo mi sie z tym problemem uporac-winny byl ukruszony jeden z kabli w 4-pinowej kostce podpinanej do aparatu zaplonowego.dzieki wszystkim za wskazowki! |
nekross HF MEMBER hyundai atos 1.0 mx chorzów | 2007-10-27 15:15:43 znam ten problem tez mialem podobnie okazalo sie ze mialem inne swiece musza byc do atosa one maja bodajze znaczek n jest inna cieplota poprostu auto podcza jazdy moze zgasnac |