TD kangurki na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam szanowne grono kolegów i koleżanek.

potrzebuje pomocy i podpowiedz co może być nie tak z moją zabaweczką.
silnik na wolnych obrotach do 1k obrotów szarpie i dławi się, w momencie powrotu na obroty zauważyłem podwyższoną ilość białego dymu. sytuacja ta ma miejsce zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku choć występuje nie przy każdym rozruchu silnika.po prostu raz jest a raz jej nie ma. po kangurku silnik nie gaśnie ale cała ta sytuacja jest dziwna i troszeczkę dla mnie stresująca stojąc na "światłach". podczas jazdy z prędkościami obrotowymi powyżej 1000 obr. nie występują żadne z powyżej opisanych zachowań a silnik ciągnie w całym pozostały zakresie obrotów bez najmniejszych problemów.
pomóżcie mi i mojej zabaweczce jeśli potraficie
  
 
Nieszczelnosc w ukladzie paliwowym. Czyli lewe powietrz. Do sprawdzenia albo filtr paliwa,albo elementy nastepne miedzy filtrem a pompa. Moga to tez byc wezyki nadmiarowe paliwa idace miedzy wtryskami,a moze wezyk wracajacy spowrotem z wtrysku do pompy.Musisz szukac.
  
 
dzięki za info jutro sie do tego zabiorę i dam info na temat postępów.
  
 
Wezyki w czarnym oplocie z materialu akurat mozesz profilaktycznie wymienic.Pewnie sa w wieku auta. Beda to sprawy groszowe.Nie wiem ile potrzebujesz,kiladziesiat centymetrow maksymalnie.U mnie ten idacy z 1-go wtrysku do pompy puszczal. Po wymianie rano zaczal palic od dotyku.Pozniej zerknij na zlaczki jesli masz jeszcze czarne plastikowe przewody paliwowe.Tam lubi puszczac.
  
 
Ewidentne obiawy zużytych rozpylaczy (końcówek wtryskiwaczy). Na wolnych obrotach, gdy dawka paliwa jest bardzo mała, nadmiernie zużyty lub zakoksowany rozpylacz nie jest w stanie prawidłowo rozpylić paliwa i dochodzi do spalania niecałkowitego lub całkowity brak samozapłonu.
Niecałkowite spalanie lub brak zapłonu w conajmniej jednym cylindrze (lub w kilku na przemian-mało prawdopodobne) objawia się nieregularna praca na wolnych obrotach i białym dymieniem.
Przy zwiększeniu dawki paliwa rozpylacz jest w stanie rozpylić paliwo w stopniu umożliwiającym jego całkowite spalenie. Jednak dokładne pomiary składu spalin i osiągów silnika wykazały by, że i tak coś jest nie tak ze spalaniem.
Jedynym ratunkiem w takiej sytuacji jest udanie się do zakładu naprawy aparatury wtryskowej i sprawdzenie: 1. ciśnienia otwarcia wtryskiwacza i 2. jakości rozpylenia paliwa. Jwst to bardzo prosty zabieg jednak wymaga wykręcenia wtryskiwaczy z silnika.
Po wykręceniu i stwierdzeniu usterki należy wymienić uszkodzony rozpylacz i ustawić ciśnienie otwarcia (1.8 TD Lucas - 14,5 MPa).
Dobra rada: Jeśli masz pompę wtryskową Lucas to i wtryskiwacze są Lucas. Rozpylacz radzę oryginalny Lucas 6849c (100-130 zł).
Jeśli chodzi o Bosch to nie mam informacji.
Zamienniki czy regenerowane nie będą pracowały prawidłowo od początku a i szybko problem powróci.
Koszt sprawdzenia wtryskiwaczy i wymiana rozpylaczy z ustawieniem to ok 100 zł.
Zawsze możesz sam wykręcić i zanieść do sprawdzenia a później sam wkręcić pamiętając o naych podkładkach. Niestety często stare podkładni zostają w bloku i niczym ich nie wyjmiesz więc musza zostać te same.

Oczywiści przed tym wszystkim musisz mieć pewność że filtry są w porządku i nie ma nieszczelności w instalacji paliwowej.

Pozdrawiam
  
 
DoktorB jak leją wtryski to kopci na czarno - tak było jest i będzie
Ponadto ciśnienie otwarcia wtrysku dla 90 kucy to 15 do max. 16,5 MPa.
  
 
Jak koncowka wtryskiwacza dziala nieprawidlowo, to moze lac przy mniejszym cisnieniu, przy wiekszym rozpylac bardzo prawidlowo. Moze tez leciec struzka prowadzaca po srodku,a rozpylac po bokach. Nie kazdy wtrysk jest uszkodzony tak samo.Widzialem juz rozne akcje.Moze kiedys pokusze sie o fotorelacje.
  
 
Cytat:
2007-11-08 20:07:04, Kris75 pisze:
Ponadto ciśnienie otwarcia wtrysku dla 90 kucy to 15 do max. 16,5 MPa.



Może dla Bosch lub wg WKŁ "Naprawiam sam" tak jest.
Dla rozpylaczy Lucas/Delphi 6849c wg katalogu Delphi jest 14,5 MPa
Nie zaprzeczam a tylko cytuję źródło.
  
 
Cytat:
Dla rozpylaczy Lucas/Delphi 6849c wg katalogu Delphi jest 14,5 MPa



Mi tak chłopek powiedział i wyregulował w autoryzowanym serwisie m.in przez Lucasa: 15 do 16,5 . A gość wie co robi bo robi to w Diesel Serwis Adamczyk.