Problem z odpalaniem i nawiewem szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. mmam Essiego 1,8D 91/92r i problem związany z odpalaniem: wystarczy że postoi całą noc i mam problem z odpaleniem- grzeję świece 2-3 razy i po ok. 5-9 sekundowym kręceniu i pompowaniu gazem silnik odpala a z wydechu idzie siwy dym jak z Ursusa, świece żarowe są ok. co to może być?
drugi problem: nie działą mi nawiew przedniej szyby, pewnie ześlizgnął się jakiś przewód doprowadzający powietrze tylko pytanie gdzie on jest i jak się do niego zabrać??? z góry dzieki
  
 
Cytat:
2007-10-12 08:54:33, dombik79 pisze:
nie działą mi nawiew przedniej szyby, pewnie ześlizgnął się jakiś przewód doprowadzający powietrze tylko pytanie gdzie on jest i jak się do niego zabrać??? z góry dzieki



nie działa Ci w ogóle wentylator czy nie dmucha na szyby? bo tak napisałeś że można zgadywać
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:02:11, lukasino pisze:
nie działa Ci w ogóle wentylator czy nie dmucha na szyby? bo tak napisałeś że można zgadywać


wentylator działa na 1 i 2 biegu, 3 jest dead :/ a że zaczyna się zimny okres to i nawiew by się przydał nie dmucha na szyby
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:11:17, dombik79 pisze:
wentylator działa na 1 i 2 biegu, 3 jest dead :/ a że zaczyna się zimny okres to i nawiew by się przydał nie dmucha na szyby



ale na 2 rozumiem ze słabo dmucha? czy w ogóle? jak przekręcasz na szyby to dmucha do środka?. Bo jak tam to może linka wypadła a co do 3 biegu to pewnie opornik wentylatora kaput , koszt takiego opornika jest prawie taki sam jak kupno tego wentylatra (ok 50 zł ).
  
 
na 2 dmucha całkiem całkiem, jeśli chodzi o ustawienie kierunku nawiewu- przy żadnej pozycji nei dmucha na szybę mówisz że linka mogła pójść- gdzie ją znajdę? będę próbował się doktoryzować
thx
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:22:45, dombik79 pisze:
na 2 dmucha całkiem całkiem, jeśli chodzi o ustawienie kierunku nawiewu- przy żadnej pozycji nei dmucha na szybę mówisz że linka mogła pójść- gdzie ją znajdę? będę próbował się doktoryzować thx



no właśnie o to mi chodziło masz 2 linki jedna jest od pokrętłą temperatury a druga kierunki nawiewu, jedna jest gdzieś w okolicach pedału z gazu (patrząc na pedał po prawej stronie, nawet ręcznie możesz tam przesuwać) a druga linka jest od strony pasażera w tym samym miejscu.
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:25:34, lukasino pisze:
no właśnie o to mi chodziło masz 2 linki jedna jest od pokrętłą temperatury a druga kierunki nawiewu, jedna jest gdzieś w okolicach pedału z gazu (patrząc na pedał po prawej stronie, nawet ręcznie możesz tam przesuwać) a druga linka jest od strony pasażera w tym samym miejscu.


dzięki wielkie, spróbuję więc pozdro
  
 
Zresztą kręcąc pokrętłami będziesz widział jak się tam linka cofa i wysuwa i skąd wypadła
  
 
Cytat:
2007-10-12 08:54:33, dombik79 pisze:
witam. mmam Essiego 1,8D 91/92r i problem związany z odpalaniem: wystarczy że postoi całą noc i mam problem z odpaleniem- grzeję świece 2-3 razy i po ok. 5-9 sekundowym kręceniu i pompowaniu gazem silnik odpala a z wydechu idzie siwy dym jak z Ursusa, świece żarowe są ok. co to może być? drugi problem: nie działą mi nawiew przedniej szyby, pewnie ześlizgnął się jakiś przewód doprowadzający powietrze tylko pytanie gdzie on jest i jak się do niego zabrać??? z góry dzieki



Podstawową sprawą jest dobrze wyregulowana pompa wtryskowa.
Pompa wtryskowa w dieslu ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Gdy on nie działa to trudno odpalić silnik (trzeba zapalać na dwa razy). Ja tak miałem i dałem do regulacji do:
Ciesielski
Przedzwoń tam i umów się na termin bo są kolejki
Ja za czyszczenie i regulację zapłaciłem 250 zł. Teraz pali na dotyk

Powiedz jak Ci zapala silnik - Czy po zapaleniu słychać klekotanie które po chwili cichnie.
Klekotanie jest objawem dobrego wyregulowania pompy!
Gdy musisz dłużej kręcić to czarny dym jest spowodowany zebraniem się niespalonego paliwa w układzie wydechowym.


  
 
Cytat:
2007-10-12 09:46:42, zagore1 pisze:
Podstawową sprawą jest dobrze wyregulowana pompa wtryskowa. Pompa wtryskowa w dieslu ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika. Gdy on nie działa to trudno odpalić silnik (trzeba zapalać na dwa razy). Ja tak miałem i dałem do regulacji do: Ciesielski Przedzwoń tam i umów się na termin bo są kolejki Ja za czyszczenie i regulację zapłaciłem 250 zł. Teraz pali na dotyk Powiedz jak Ci zapala silnik - Czy po zapaleniu słychać klekotanie które po chwili cichnie. Klekotanie jest objawem dobrego wyregulowania pompy! Gdy musisz dłużej kręcić to czarny dym jest spowodowany zebraniem się niespalonego paliwa w układzie wydechowym.


przede wszystkim to po odpaleniu nierówno pracuje aż mi sie całą gablota trzęsie po około 2 minutach jest oki, potem kilkakrotnei w ciągu dnia jak go gasze i odpalam to już milutko "mruczy" a klekotanie ma wydaje mi się w normie, nie tłucze sie jakoś niesamowicie, jedynie po 1wszym odpale jak postoi przez noc. aha, i dym nie jest czarny tylko siwy, kopci najbardziej na całym osiedlu
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:51:51, dombik79 pisze:
przede wszystkim to po odpaleniu nierówno pracuje aż mi sie całą gablota trzęsie po około 2 minutach jest oki, potem kilkakrotnei w ciągu dnia jak go gasze i odpalam to już milutko "mruczy" a klekotanie ma wydaje mi się w normie, nie tłucze sie jakoś niesamowicie, jedynie po 1wszym odpale jak postoi przez noc. aha, i dym nie jest czarny tylko siwy, kopci najbardziej na całym osiedlu


To mogą być wtryski, tak czy siak czeka Cię wizyta w warsztacie ,niestety tego nie da się zrobić pod blokiem. Ja też tak smrodziłem przed regulacją. Powiedz mi jaką masz pompę?
U mnie była jeszcze jedna usterka - miałem dziurę w przewodzie paliwowym (przed filtrem paliwa), ale wtedy to trudno zapalał i na ciepłym silniku. Ja zostawiłem auto na noc w Ciesielskiego - rano go odpalili i wiedzieli co jest grane
  
 
Cytat:
2007-10-12 09:58:17, zagore1 pisze:
To mogą być wtryski, tak czy siak czeka Cię wizyta w warsztacie ,niestety tego nie da się zrobić pod blokiem. Ja też tak smrodziłem przed regulacją. Powiedz mi jaką masz pompę? U mnie była jeszcze jedna usterka - miałem dziurę w przewodzie paliwowym (przed filtrem paliwa), ale wtedy to trudno zapalał i na ciepłym silniku. Ja zostawiłem auto na noc w Ciesielskiego - rano go odpalili i wiedzieli co jest grane


yyyy szczerze to nie wiem, mam tego Osiołka od 3 miesięcy, to mój 1wszy diesel ale i tak jest zaj....ty tak poza tematem mimo pewnych usterek które ma, nie jest wkońcu młody, 15 latek dzięki za pomoc, pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-10-12 10:07:29, dombik79 pisze:
yyyy szczerze to nie wiem, mam tego Osiołka od 3 miesięcy, to mój 1wszy diesel ale i tak jest zaj....ty tak poza tematem mimo pewnych usterek które ma, nie jest wkońcu młody, 15 latek dzięki za pomoc, pozdrawiam


Chodzi o to , że Lukas ma ręczną pompkę paliwa (wtedy można ręcznie podpompować paliwo przed zapaleniem i zobaczyć czy jest różnica) a Bosch nie ma takiej pompki>
  
 
Ja pare miesiecy mialem rowniez problem z porannym odpalaniem, poki silnik byl cieplo odpala na dotyk, ale jak stal cala noc, to czesto sie konczylo ze musialem go brac na popych bo inaczej sie nie dalo Moral z tego jest taki : oddalem do mechanika, a ona za godzine dzwoni ze juz jest ok, zaskoczylem sie ze tak szybko, okazalo sie ze swiece wogole sie nagrzewaly, pomimo tego ze kontrolka sie swiecila i bylo slychac takie "pyk" po okolo 7s. Naprawil przekaznik i do dzis odpala na dotyk