Wielkość zbiornika LPG -co wybrac ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam teraz taką zagwostkę że nie wiem jak dużą butlę wybrać.

samochód to rover 827 i chcę kupić butlę walcową bo akuram nie chce rezygnować z fabrycznego koła zapasowego.

Na szerokość mam jakieś 86cm więc wejdzie dosyść duża butla. natomiast już sam nie wiem czy nie będę tego żałował.

Samochód wykorzystuje tylko na dojazdy do pracy i tankuje raz na miesiąc ok 58 litrów benzyny.

Takie zbiorniki Stako biorę pod uwagę:

srednica: 315mm 55 litrów 22,5 kg długość: 802mm
srednica: 360mm 70 litrów 25,7 kg długość: 789mm
srednica: 400mm 90 litrów 30,2 kg długość: 847mm

ten zbiornik 90 litrów to napewno gazu by mi starczyło na miesiąc jeżdzenia, ale z drugiej strony bagażnik więcej obciążony, i co jeśli akurat trafie na oszukany gaz? wtedy więcej będę stratny.

Skolei ten zbiornik 70 litrów , 80% =56 litrow, i tak wszystkiego nie mozna wyjezdzic wiec i tak bede musial 2x w miesiacu tankowac.

Więc skoro i tak 2x w miesiącu to moze kupić jeszcze mniejszy 55 litrow ? 80% =44 litry. W praktyce starczy 2 tankowania na miesiąc i mam mały zgrabny zbiorniczek. A jak mnie gdzieś oszukają to nie będzie aż takiego bulu jak przy większych zbiornikach. I jeszcze psychiczna zaleta taka że tankuję za mniej?


Co mi radzicie? nigdy nie użytkowałem samochodu z gazem? jakie są wasze doświadczenia? lepiej tankowac mniej , częściej, czy dużo i rzadziej?




  
 
A oplaca Ci sie wogole instalowac Gaz ?? Przy tak malych przebiegach bedziesz bardzo dlugo czekac az Ci sie zwroci koszt instalacji.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-10-15 16:35:32, jujinn pisze:
A oplaca Ci sie wogole instalowac Gaz ?? Przy tak malych przebiegach bedziesz bardzo dlugo czekac az Ci sie zwroci koszt instalacji. Pozdrawiam



poprzednio jezdzilem francuskim dieslem i 150 zl mi spokojnie starczalo na miesiac lub dlużej. Teraz to 230-240zl wychodzi , więc trochę poczułem różnice. ostatni wynik 14.4 l/100km

teraz już za daleko zaszedłem żeby rezygnować. Akumulator zamontowałem w bagażniku żeby wogóle mieć miejsce na reduktor i elektrozawór, a z części to brakuje mi jedynie butli i wielozaworu.

To co już mam:
BLOS 300zł
2 kolanka do blosa , rura karbowana, złączki, razem coś ok 130zł
Reduktor BRC AT90E 250zł
mocowanie reduktora z różnych kształtowników ok 50zł
Elektrozawór 106 zł
Rurka 8mm 7 metrów ( chyba 70zł)
rurka do ukł chłodzenia (reduktor będzie szeregowo wpięty w przepływ)
rurka gumowa reduktor - BLOS

brakuje mi jeszcze butli i wielozaworu.

Jak skończe tą instalację to może opiszę to w osobnym temacie na forum. Będzie to bardzo prosta instalacja, czysty mechaniczny BLOS.
Wtryski odłączam jednym kabelkiem, więc nie będzie nawet emulatorów wtrysków, tak samo w moim silniku nie jest wymagana emulacja sond lambda co dodatkowo upraszcza.





  
 
Witaj, rozwaz , przemysl , porpoboj , w zaleznosci od wersji nadwozia zastanow sie czy nie warto jednak toroida , a kolko do bagaznika , przemysl jak daleko masz do stacji gazowej . Ja bym osobiscie w takie ogromnie duze i ciezkie zbiorniki typu 90 litro nie pakowal, nie ma sensu , no chyba ze w Twojej miejscowosci nie ma stacji LPG.

Jak tylko na dojazdy , to czemu nie wziales mniejszej jednostki :] ?

Czy do kosztow ktore tu przedstawiles doliczyles kwestie papierow i rejestracji ?
  
 
Cytat:
2007-10-15 21:07:20, marcij pisze:
Witaj, rozwaz , przemysl , porpoboj , w zaleznosci od wersji nadwozia zastanow sie czy nie warto jednak toroida , a kolko do bagaznika , przemysl jak daleko masz do stacji gazowej . Ja bym osobiscie w takie ogromnie duze i ciezkie zbiorniki typu 90 litro nie pakowal, nie ma sensu , no chyba ze w Twojej miejscowosci nie ma stacji LPG.



Żeby mieć toroida to bym musiał skolei zrezygnować z pełnywomiarowego zapasu, a w dodatku ten zapas mam fabryczną felgę aluminiową. Bagażnik mam głęboki, tak że za tylnymi oparciami jest idealna wnęka na walcową butlę.
z dostępnością stacji LPG nie mam problemów, najbliższa jest pare km odemnie, ale jakaś niefirmowa, Już zdecydowałem kupję butlę 55 litrów, w zupełności wystarczy. dziennie robie do 25km.


Cytat:
Jak tylko na dojazdy , to czemu nie wziales mniejszej jednostki :] ? Czy do kosztow ktore tu przedstawiles doliczyles kwestie papierow i rejestracji ?



chciałem koniecznie samochód z automatem, bo praktycznie codziennie stoje w korkach, a ciężko kupić automata z jakimś ekonomicznym małym silnikiem, największy wybór jest z większymi i paliwożernymi silnikami.

O kosztach rejestracji narazie nie myślę, będę się tym martwił jak skończe instalację. ale rozumiem że to będzie to mnie kosztowało jakieś 250zł.


[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-10-15 22:09:12 ]
  
 
Moim zdaniem najlepsza opcja to jak największy zbiornik w miejsce koła + koło w pokrowcu (lub dojazdówka w pokrowcu, lub spray do łatania). W razie potrzeby koło można wyjąć lub przełożyć w dowolne miejsce w samochodzie i jest do dyspozycji cały bagażnik.