Podłączyc czy nie TPS ??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,starałem sie znależc cos o podłączeniu TPS,i tak naprawde znalazłem wiele postów gdzie jest odradzane podłączenie TPS,jak to jest naprawde z TYM podłączeniem,auto to ASTRA 1.6 monowtrysk na STAG 2-L.
  
 
pytanie do osób obeznanych w temacie podłączenia TPS,niektórzy podłączają pod + 12 instalacji LPG a nie pod czujnik połozenia przepustnicy,przy takim podłączeniu teoretycznie powinien silnik krokowy pracowac równiez na wolnych obrotach???Czy jest osoba która moze mi pomóc???????????????????
  
 
Jak masz instalacje II gen z prawdziwym silnikiem krokowym to podlacz , czemu nie , nie jest to tak duzo roboty. Widzialem niestety instalacje z atrapa silnika krokowego , w rzeczywistoci regulowane tylko na srube i wtedy oczywiscie podlaczanie TPS'a nie ma sensu
  
 
OK,tylko pytanie jak podłaczyc,czy pod czujnik połozenia przepustnicy i wtedy silnik krokowy działa tylko powyzej biegu jałowego czy pod +12 instalacji LPG i wtedy teoretycznie powienien działac w pełnym zakresie obrotów????
  
 
Jak sie lubisz bawić to podłącz. Ale to pomorze jak umarłemu kadzidło .
  
 
ale nadal nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi w temacie,a to ze jest to słaby sterownik to juz wiem od dawna,wiadomo ze najłatwiej wymienic na cos lepszego ale staram sie narazie dojsc z tym do łądu.
  
 
Cytat:
2007-10-16 17:55:41, far77 pisze:
ale nadal nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi w temacie,a to ze jest to słaby sterownik to juz wiem od dawna,wiadomo ze najłatwiej wymienic na cos lepszego ale staram sie narazie dojsc z tym do łądu.



Odpowiedź brzmi: Jak masz czas na zabawę - TAK. Jak nie masz czasu na zabawę - NIE
  
 
tylko czy jest sens sie bawic,moze sa osoby które przerobiły ten temat wczesniej i coś mogą powiedziec ????
  
 
Przerobiłem temat i nie ma sensu. Ale jak się ma czas...


A poza tym przez ten czas co tu piszesz na forum to już byś to 5 razy podłączył, hehehe

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2007-10-17 20:05:58 ]
  
 
jest podłączony,i cos mi sie wydaje ze wiecej pali i jakies ma dziury przy przyspieszaniu,nie było takich objawów jak go nie podłaczyłem, ale moze jest to kwestia ponownej regulacji z podłaczonym TPS,wyczytałem na stronie STAGA ze przy regulacji z podłączonym TPS powinno sie zmostkować kabel czerwony i biały które sa w kostce do podłaczenia testera sondy,wtedy silnik krokowy ustawia sie w połowie i dopiero regulować skłąd mieszanki,powiem ci ze sam jestem zdziwiony tym sposobem regulacji i stad moje pytania.Rozumiem ze po odłączeniu TPS jest to normalna instalacja na srube z emulacja sondy lambda czy krokowy bierze sygnał z sondy lambda ????
  
 
Bierze, bierze. Ten TPS to taki bajer - pic na wode.
  
 
Czyli jednym słowem najlepiej odłaczyc TPS bo i tak sygnał jest brany z sondy i krokowy działa,a wiele osób twierdzi ze przy STAG 2-L krokowy dział tylko przy podłączeniu TPS
  
 
Słuchaj ja nie wiem co tam inni piszą, ale z tego co ja wiem to II generacja to silnik krokowy sterowany sondą lambda. Te dwa elementy pracują w układzie ujemnego sprzężenia zwrotnego.

Wszelkie bajery typu TPS-y, termometry, czujniki obrotów i inne duperele służą jedynie do tego, żeby tą II generację "ulepszyć".

Podłączając się pod cewkę sterujesz kompem, żeby przełączył za Ciebie z beny na gaz. Tak na prawdę to byś mógł to zrobić dwom aprzełącznikami: odciąć wtryskiwacz, załączyć gaz.

Podłączając termometr nie musisz się zastanawiać czy to już przełączyć, czy za chwilę, czy już jest wystarczająco ciepły silnik...

Podłączająć TPS możesz korzystać z funkcji cut-off, która i tak nic nie daje, z funkcji wzbogacenia mieszanki przy ostrym depnięciu, która chyba też nie działa jakoś rewelacyjnie. Działanie w pierwszym przypadku polega na chwilowym zamknięciu krokowego (ale mogą się pojawić strzały) a w drugim przypadku na chwilowym większym otwarciu krokowego, co moim zdaniem może się przydać ale nie koniecznie we wszystkich autach.

Ale sonda lambda musi być i to tak na prawdę ona tu rządzi.
  
 
jak odłączysz krokowca to też nie zauważysz róznicy
  
 
Konkretna odpowiedz jednym słowem w jednych autach sie sprawdza a w innych nie i tyle,najlepiej porobic próby na własnym aucie i bedzie wszystko wiadomo,moze orientujesz sie jak ustawic STAG 2-L bo kazdy gazownik mówi co innego a instrukcja mówi co innego,zreszta zadałem to pytanie pod zaklądka STAG 2-L
Pozdr.
  
 
Cytat:
2007-10-19 21:30:42, Kamil_H pisze:
Słuchaj ja nie wiem co tam inni piszą, ale z tego co ja wiem to II generacja to silnik krokowy sterowany sondą lambda. Te dwa elementy pracują w układzie ujemnego sprzężenia zwrotnego.


II generacja to instalacja podciśnieniowa, czyli z mikserem zwężkowym sterowana elektroniką. Może być sterowana samą sondą lambda, ale jakoś nie do końca dobrze to działa skoro ludzie wyrzucają Blitze czy stagi 2L i montują nowsze komputery.
Silnik krokowy sterowany z pomocą sondy (i nie tylko) jest także w instalacjach III generacji.

Cytat:
Wszelkie bajery typu TPS-y, termometry, czujniki obrotów i inne duperele służą jedynie do tego, żeby tą II generację "ulepszyć".


No właśnie, ulepszyć.

Cytat:
... Podłączająć TPS możesz korzystać z funkcji cut-off, która i tak nic nie daje, z funkcji wzbogacenia mieszanki przy ostrym depnięciu, która chyba też nie działa jakoś rewelacyjnie.


To zależy jakich efektów się ktoś spodziewa. Jeśli rewelacji to rzeczywiście to ,,nie działa".

Cytat:
Działanie w pierwszym przypadku polega na chwilowym zamknięciu krokowego (ale mogą się pojawić strzały)


I dlatego nie zamyka się krokowego tylko go przymyka.

Cytat:
... a w drugim przypadku na chwilowym większym otwarciu krokowego, co moim zdaniem może się przydać ale nie koniecznie we wszystkich autach.

Zauważ że każdy ukłąd zasilania benzyną ma taką funkcję, więc jest to potrzebne i działa. Przy LPG mamy do czynienia z przeróbką silnika, włąściwie każdy silnik z LPG to prototyp. To jak działa instalacja I czy II generacji mocno zależy od dopasowania parownika z mikserem. Dobrze dobrana para sama z siebie daje bogatą mieszankę przy depnięciu w pedał, ale nikt tego nie sprzedaje w dedykowanych zestawach więc mamy loterię.
Cytat:
Ale sonda lambda musi być i to tak na prawdę ona tu rządzi.

Rządzi ekologia.
  
 
a jak jest z regulacją STAG 2-L ????????