| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Remik Łada Samara 2108 Pruszków | 2003-10-26 21:45:42 przerabiałem juz to zagotował mi sie akumulator w lato własnie tak było jak opisałeś kontrolka nie swieci wskaznik pokazuje pole czerwone poprawiało sie jak włanczalem swiatła czyli wskaznik zchodzil z czerwonego pola przyczyna był regulator napiecia co prawda nowy nie poprawil spraw ale elektryk wymienil mi układ na fiatoski i jest ok nie jezdzij z tym po zagotujesz akumulator i moze pujsc sie j...... jak moj |
bernard_krk SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 360 Kraków | 2003-10-26 23:34:20 Z tego co mi wiadomo to ZAWSZE na zaciskach akumulatora jest wiecej niz 12V - no chyba ze juz masz calkiem rozladowany.
Pozdro. |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-11-02 22:38:06 Witam.
Mam chyba jakiś problem z ładowaniem ale nieznam się. Jest tak: po odpaleniu wskazówka na czerwonym, przegazuje do 3000 i wskakuje na zielone i tam się zatrzymuje. Jak włącze światła i wentylator gdy stoje to wskazówka na białym, bliżej czerwonego. Jak dodaje gazu to wychyla się w prawo na zielone a światła jaśniej świecą. Alternator dawał mało prądu przy niskich prędkościach obrotowych ale co to dokładnie może być zwalone? |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2003-11-02 22:59:05 zrob jak radzi Pawel.
ja tez obstawiam ze jedna dioda poszla lub nie kontaktuje. regulator latwo sprawdzic, wystarczy pozyczyc inny i go podmienic. Wez od jakiegos kumple, nie musi byc ladowski, moze byc np. od kredensa. jesli zauwazysz zmiany, to wtedy zawsze zdazysz kupic ladowski. A diody? mozna sprobowac, czy maja dobry kontakt a dopiero potem brac sie za wymane [ wiadomość edytowana przez: adasco dnia 2003-11-02 23:19:23 ] |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-11-03 00:24:26 hmmmmm
wyjme to i posprawdzam |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-11-03 02:17:12 Witam
normalne napiecie ładowania to ok 14,4 V, mierzone najlepoije na zaciskach akumulatora, , jest kilka przyczyn dla których jest inaczej primo: na wolnych obrotach napięcie jest z reguły niższe, może oscylowac w granicach białego pola, w przypaku skrajnym po właczeniu wielu odbiorników, może spasć nawet na czerwone..., po dodaniau gazu i wejsciu na ok 1000 obrotów, wskazówka powinna znajdować się zielonym polu, w 2107 jest nawet taka czarna kreska, tak jest idealanie, przy dalszym dodaniau gazu nie powinna wchodzic wyzej, na czerwone prawe pole, to jest ok 17V jeśli napięcie na obrotach powyzej 1000-1500 obrótów nie jest ok 14,4 Volta, to moze być albo regulator napiecia uszkodzony, albo może nie dochodzic do niego napiecie ze skrzynki!! inny przypadek kiedy napięcie jest zbyt niskie, to zużyte szczotki na alternatorze, lub i nierówna zniszczona bieznia szczotek na alternatorze.., uwidaczania się to zazwyczaj kiedy napięcie spada po dodaniau gazu, na wyższych obrotach. kiedy zaś napięcie jest ewidentnie zbyt wysokie to jest to na 90% uszkodzony regulator napięcia. pozostałe 10% to uszkoidzone diody alternatora, ale to raczj rzadki przypadek. i jeszcze jedna uwaga, w razie watpliwosci, nalezy zdiagnozować układ innym woltomierzem, może się okazać że ten w aucie jest np. uszkodzony |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2003-12-19 13:08:17
A co może być przyczyną "falowania" napięcia objawiającego się np. przygasaniem i zaraz jaśniejszym świeceniem świateł podczas pracy silnika na biegu jałowym? Inne odbiorniki (wentylator, lampa wewnątrz kabiny) też "falują". Po przygazówce i wejściu powyżej 1000 rpm zjawisko to nie zachodzi. Mirku, powołuję się na twoja wypowiedź, gdyż podejrzewam regulator napięcia właśnie, choć nie wiem czy słusznie. |
xtr kraków | 2003-12-19 17:19:09 ja powiem tak mam klopoty z alternatorem od 10 miesiecy pokoleji wymienialem wszystkie elementy i zawsze jak zalozylem cos nowego to nie pomagalo jak przygazuje to ladowanie mam na maxa (a nawet i wiecej |
magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-19 17:30:31 a jaki masz regulatora napięcia??
ja miałem dokładnie taki sam problem i stwarzał go właśnie regulator.mimo,że wymieniałem na nowy nic to nie dawało.miałem elektroniczny rosyjski,który był ......... . w końcu znajomy elektryk poradził mi elektroniczny z poldka i wyciągnął mi go na błotnik,żeby było lepsze dojście. jeżdżę już tak ponad rok i jest teraz ok. |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2003-12-20 01:33:25 Syvo to falowanie to rzczej napewno wina regulatora a na wyższych obrotach to też występuje tyle że z taką częstotliwością że nie jesteś w stanie tego zauważyć lub żarówki nie zdążą przygasnąć |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-12-20 14:39:36 Dobry a co powiesz na to:
Ja mam mechaniczny regulator - jak stoi ma jalowym biegu to swiatla mi lekko przygasaja, a jak wyjde tlyko ponad 1000obr/m to swiatla swieca sie jasniej. Niestety nie mam voltomierza, zeby to pomierzyc. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Moze zle wyregulowany mechaniczny regler? |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-12-20 14:56:59 Witam
dokładnie to moze być , ciut źle wyregulowany regler, albo trochę słaby naciąg paska. te reglery można regulowac, ale te elektroniczne od Poldka kosztuja 16 zeta i jak dotąd u mnie sprawuje sie bez zarzutu.. Mechaniczny regler ma tę wadę ze potrafia zaśniedzieć styki , wtedy właśnie wymaga czyszczenia i ewentualnej regulacji. Jeszcze jedna uwaga, jesli to nie pomoze, przyczyna moze tkwić w szczotkach, ich zużciu, lub biezne szczotek na wirniku alternatora wymagaja ingrencji bardzo drobnym papierem ściernym. ale to trzeba już ocenić organoleptycznie |
drvampire SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 21093 Kraków | 2003-12-20 15:17:35 A ja mam tak w samarze że zawsze mam wskazówkę na granicy czerownego pola, jak włączę migacz to mi schodzi na czerwone i miga lampka akumulatora, no i czemu? |