Cytat:
|
2007-10-23 11:35:02, janusz35 pisze:
Pytanie jakw temacie z tym że nie chodzi tu o Escorta a o Seata Cordobę z silnikiem VW 1,4 rocznik 1999. Myśle jednak że opinie uzytkowników LPG w Escortach moga byc tu przydatne. O co chodzi? Mój kolego chce kupic takiego właśnie seata,ma on zamontowana instalacje LPG (mieszalnikową) i zakład który ta instalacje montował wymienił kolektor ssący na metalowy. Wiadomo dlaczego - strzały gazu. Ale mam w związku z tym pytanie czy nie ma to wpływu na prace i osiągi silnika, z tego co sie orientuje kolektory są plastikowe właśnie dlatego że maja skomplikowany kształt kanałów dolotowych więc taki stalowy zamiwnnik to nie jest chyba najlepsze rozwiazanie. Chyba że to standard ta zmiana kolektora- sam miałem LPG w kilku samochodach ale kolektora nie zmieniałem.
|
|
Twój kolega (jak on zakładał) to chciał zapewne tańszą instalację --czyli 2 gen. Co wiadomo wiąże się z ew wystrzałami.
Gdyby dołożył pare zł to by miał wtrysk gazu i niemiałby problemu....
A co do Kolektora metalowego....
W zwykłym aucie nie odczujesz żadnej różnicy....
Kolektor plastikowy w grupie VW jest tak jakby baranie rogi(chodzi o zawirowanie powietrza) natomiast kolektor metalowy( wyrób rzemieślniczy) na odnóża proste oraz nie ma teoretycznie homologacji....
Z drugiej strony patrząc dynamika auta nawet może się polepszyć ze względu na te właśnie krótkie kanały dolotowe---> auta poddawane tuningowi maja zmniejszane odnóża kolektora aby mieszanka szybciej(oraz więcej jej) dostawało się do silnika ...
Mam nadzieje że skumałes conieco z mojej chaotycznej wypowiedzi