P³yn ch³odniczy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Mam takie pytanie ile dolewacie drodzy Klubowicze p³ynu do zbiorniczka no powiedzmy na 1000 km? (i czy wogóle istnieje taka potrzeba?)
  
 
Po wymianie ch³odnicy i pompy w czerwcu ...bed± teraz ¶ladowe ilo¶ci.

Jak Tobie p³yn cieknie, to nie baw siê w jakie¶ uszczelniacze - bo w d³u¿szej perspektywie ....szkoda gadaæ.

Mia³em to samo... w listopadzie ub. roku zaczê³a mi intensywnie ciekn±æ pompa i trochê ch³odnica (od nowo¶ci). Nala³em jakiego¶ Autosyfu do uszczelniania i by³o dobrze przez ok. pó³ roku. Po pó³ roku syf siê osadzi³ na ¶ciankach ch³odnicy i j± tak wyizolowa³ , ¿e przesta³a ch³odziæ - Woda siê tak gotowa³a, ¿e szkoda gadaæ

W zimie ...ogrzewanie te¿ zaczê³o gorzej dzia³aæ, ale jeszcze nie zakuma³em o co chodzi i co mnie czeka...

W efekcie koñcowym tak trzeba by³o w/w wymieniaæ ...i babraæ siê z p³ukaniem wszystkiego...

Tak, ¿e uwa¿aj ...oszczêdno¶æ nie pop³aca.

  
 
Przy szczelnym uk³adzie ch³odzenia dolewki p³ynu na 1000 km powinny wynosiæ 0,00L.
No chyba, ¿e w uk³adzie masz kranówê zamiast p³ynu.
  
 
Powiem tak--jak ciek³a mi pompa to nie nada¿a³em dolewac
Po wymianie dola³em nieca³y litr na 10000
Co mnie zastanawia latem nie dolewa³em prawie wcale a teraz jak temperatura spad³a czêsciej--moze co¶ z nagrzewnic±? Niby nie widac wycieków ani w srodku nic nie czuæ
  
 
A ja dolewa³em trochê co czas jaki¶... Ubywa³o choæ nie by³o widaæ sk±d cieknie... Ale poniewa¿ temperatura by³a OK to nie przejmowa³em siê tymi ubytkami... Po prostu dolewa³em i je¼dzi³em dalej...
  
 
czasami zdarza³y siê takie sytuacje ¿e musia³em dolewaæ... ale zawsze by³o to spowodowane nieszczelno¶ciami w uk³adzie ch³odzenia... gdy uk³ad mam szczelny nie dolewam nic bo nie ma takiej potrzeby bo wtedy p³ynu nie ubywa...
  
 
ja mam dziwn± sytuacjê - ubywa mi p³ynu, ale tylko do momentu gdzy jego poziom jest ok. 1 cm poni¿ej zgrzewu w zbiorniczku. Od tego momentu mogê je¼dziæ i nic nie ubywa...
  
 
Cytat:
2007-10-15 08:41:09, Robert_S pisze:
ja mam dziwn± sytuacjê - ubywa mi p³ynu, ale tylko do momentu gdzy jego poziom jest ok. 1 cm poni¿ej zgrzewu w zbiorniczku



Sprawd¼ korek...
  
 
Cytat:
2007-10-14 21:12:23, pawel12356 pisze:
.....Co mnie zastanawia latem nie dolewa³em prawie wcale a teraz jak temperatura spad³a czêsciej--moze co¶ z nagrzewnic±? Niby nie widac wycieków ani w srodku nic nie czuæ



Jak auto jest zagazowane,to mo¿e przez trójniki od reduktora? Nie musi lecieæ ciurkiem,wystarczy ¿e bêdzie lekko mokre.Poza tym w tej chwili wszystkie elementy pracuj± przy du¿ej rozpiêto¶ci temperatur.
  
 
Cytat:
2007-10-14 20:42:02, pawel12356 pisze:
Mam takie pytanie ile dolewacie drodzy Klubowicze p³ynu do zbiorniczka no powiedzmy na 1000 km?



Nie powinno byæ w ogóle potrzeby dolewania.
Od kiedy mam esperaka , czyli od dwóch lat i 25tys km nie dola³em ani kropli , sprawdzi³em tylko jaka jest temp zamarzania.
  
 
Cytat:
Jak auto jest zagazowane,to mo¿e przez trójniki od reduktora? Nie musi lecieæ ciurkiem,wystarczy ¿e bêdzie lekko mokre.Poza tym w tej chwili wszystkie elementy pracuj± przy du¿ej rozpiêto¶ci temperatur.



O w³a¶nie. Mi ucieka p³yn. Jaki¶ czas temu pisa³em o tym, obecnie je¿d¿ê na mineralce. Sugerowali¶cie mi nawet robienie g³owicy, czym szczerze mówi±c nie by³em zachwycony. Podjecha³em do najbli¿szego ASO i panowie za darmo (chylê czo³a) obejrzeli mi auto. Mechanik pokaza³ mi w³a¶nie ten trójnik i powiedzia³, ¿e tu jest wilgotne i przede wszystkim mam jechaæ do gazownika wymieniæ przewody, a potem obserwowaæ auto. No i chyba w ¶rodê wymieniê.
  
 
w ci±gu tego tygodnia przejecha³em jakies 300 km i dola³em ok 0,5 l p³ynu
dzisiaj pojecha³em do aso w inowroc³awiu i tam obejrzeli silniczek i niestety diagnoza-uszczelka g³owicy
co mnie zaskoczy³o p³yn ucieka na zewn±trz w okolicy sprzeg³a a dok³adnie pod rozdzielaczem zap³onu .na szczêscie olej z p³ynem sie nie miesza -a praktycznie ca³y blok silnika jest w oleju, który takze wycieka spod uszczelki chyba na ca³ym jej obwodzie
zapisa³em sie na wtorek-cena 400z³ za ca³osc
zastanowi³o mnie tylko to ze jak pyta³em czy splanuj± g³owice to powiedzieli ze" jak bedzie potrzeba"
Cos jeszcze warto zrobic przy okazji? (oring przy rozdzielaczu napewno mi cieknie. moze jeszcze uszczelniacze na zaworach?)
  
 
Ja mam inne pytanie, ale tez zwi±zane z ch³odzeniem. Nie grzeje mi sie auto. Normaln± temp. osi±ga tylko podczas stania w korku, podczas jazdy jest w po³owie pomiedzy pierwsz± kresk± (t± najnizej) a normaln± temp.
Termostat mia³em wymieniany jakis rok temu. Co to moze byc?

Pozdr.

P.S. jak to wpisa³em w wyszukiwarke, to znalaz³o pe³no postów, ale nie na temat
  
 
Cytat:
2007-10-25 19:13:06, robertkaluza pisze:
Ja mam inne pytanie, ale tez zwi±zane z ch³odzeniem. Nie grzeje mi sie auto. Normaln± temp. osi±ga tylko podczas stania w korku, podczas jazdy jest w po³owie pomiêdzy pierwsz± kresk± (t± najni¿ej) a normaln± temp. Termostat mia³em wymieniany jaki¶ rok temu. Co to mo¿e byæ? Pozdr. P.S. jak to wpisa³em w wyszukiwarkê, to znalaz³o pe³no postów, ale nie na temat






wymieni³e¶ wk³ad czy termostat z obudow± ???
  
 
Cytat:
2007-10-25 19:40:42, KRECIK0001 pisze:
wymieni³e¶ wk³ad czy termostat z obudow± ???



Wymieniali mi to w warsztacie i wydaje mi sie ze razem z obudow±.

Pozdr.