Problem z radiem, a moze aku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki problem, mianowicie... od poczatku: jakis czas temu kupilem sobie radio do essa, podlaczylem i dziala git... poniewaz malo jezdze i auto dlugo stoi, rozladowal mi sie akumulator... pozniej troche wiecej jezdzilem i bylo dobrze, odpalał i w ogole w porzadku, po okolo miesiacu essi znow mial postoj, tak z tydzien stal nie odpalany, i siadl akumulator rzecz jasna... ale dobra, kupilem nowy akumulator, mocniejszy, na poczatku chodzil ok, rzadko jezdzilem autem ale jakos odpalał... kiedy znow essi mial postoj (takze okolo tydzien) calkiem siadl akumulator... naladowalem go i odłaczylem zasilanie radia. Ostatnio stal dlugo i pozniej odpalal bez problemu... Wywnioskowalem wiec ze jak radio jest podlaczone (miga dioda radia) i essi stoi dlugo to prad znika, jak je wylacze od zasilania to jest w porzo, moze stac nawet miesiac i odpala... To troche dziwne ale uwierzcie mi ze tak jest... teraz tymczasowo wstawilem wyłącznik na zasilaniu zeby nie odlaczac wtyczek ciagle, ale chcialbym jednak rozwiazac ten problem... Moze wiecie co to moze byc? Zwarcia nigdzie nie ma, radio tez jest podlaczone dobrze chyba (czarny "ground" do minusa, czerwony i żółty przewód mam razem połączone i do plusa, radio normalnie dziala). Czy to mozliwe ze radio w stanie czuwania az tak rozladowuje akumulator?

Jeszcze jedna sprawa, glosniki standardowe w essim mk7 przednie jaką mają moc? Moze wiecie...
  
 
Zmierz sobie napiecie gdy wszystko jest wylaczone ale nie odpinaj radia, powinno byc minimalne wiadomo pamiec radia, zegarek i dioda od immobilazera. Jesli jest sporo wieksze to wtedy odepnij radio i sprawdz. Tak na marginesie co to za radio masz w swoim samochodzie?
Co do glosnikow nie wiem jaka jest ich moc ale rozmiar ich jest 12 cm, k.... nietypowe podobno blaupunkt takie robi chociaz troche wolnego czasu i cierpliwosci a mozna wlozyc bez wiekszych przerobek tam 13.
  
 
Radio to jakis wynalazek bezfirmowy, tanio kumpel sprzedal bo montowal dvd u siebie, prawie nowe, ma mp3 i wszystkie bajery, pilota, itd. Zresztą i tak planuje zmienic na inne, to jest troche słabe jak dla mnie, najpierw jednak musze dojsc co z tym zasilaniem... Zmierze jutro to napiecie, szkoda ze na to nie wpadlem wczesniej...
  
 
To ja stawiam od razu na to radio ze jest winne za cale to zamieszanie, takie radia NO NAME roznie maga sie zachowywac w samochodach, szkoda na nie kasy wydawac i oczywiscie wiadomo gdzie je robia.
Ale zmierz najpierw to napiecie.
  
 
napięcie będziecie mierzyć ????
i niby co radio wykaże spadek o 0.1v ??
tu chyba trzeba zmierzyć prąd w obwodzie tak ???
i ew sprawdzić !AMPEROMIERZEM! jaki prąd pobiera radio
Ps u mnie auto 3 dni postoi i nie odpalę ....
- aku nowe - na pomiarach w firmie co ma serwis akumulatorów
sprawdzili poprzednie aku - złom
a na dodatek sprawdzili pobór prądu przez instalacje + tzw upływności . werdykt ????? ..........
bardzo duże upływności mam
wiec źle
pozdrawiam
  
 
Witam
Wystarczy że podłączysz radio przez stacyjkę tzn. pamięc podłącz bezposrednio a zasilanie główne radfia poprzez stacyjke i problem zginie bo w zasadzie tak to powinno byc podłączone i od razu upływności ci zginą.
Pozdrawiam
  
 
Witam, zrobiłem pomiar napiecia ale raczej nic nie wykazał... sprobuje pobór prądu zmierzyc jeszcze... pomysł podłączenia radia pod stacyjkę spodobał mi się, próbowałem tak zrobic ale... czy oryginalnie w escorcie jest wyprowadzony przewód od stacyjki do wnęki na radio? Oryginalnie była tam taka żółta złączka i pod nią były podpięte wszystkie przewody, u mnie jest odcięta (ale ją mam jakby co). Poza przewodami (+) i (-), głośnikami i anteną są tam takie 3 przewody: żółty, żółto-szary, oraz brązowy. Pamięć radia (dioda) mam podłączoną pod zasilanie (+), chyba czerwony przewód. Probowałem podłączyć zasilanie główne radia pod żółty bo tam pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, no ale po odpaleniu silnika napięcie znika, więc była tylko pamięć radia i migająca dioda... żółto-szary przewód to jakis (-) chyba, przynajmniej nie stwierdziłem na nim napięcia, brązowy to niewiem po co... Więc pytanie czy jest tam ten przewód od stacyjki czy musze go sobie wyprowadzic (na co niezbyt mam ochotę)? I po co są te dodatkowe trzy przewody... Może wiecie?
  
 
Zle to napisalem, bo chodzilo mi oczywiscie o pobor pradu z podlacvzonym radiem i bez niego.
Oryginalnie radio bylo zasilane poprzez stacyjke a nie bezposrednio z akumulatora. Tylko ze wtedy osobno musisz podlaczyc plus ( czerwony przerwod z radia ) i pamiec ( zolty ).
Jesli podepniesz te przewody razem to za kazdym razem bedziesz ustawial wszystkie parametry radia. Na zoltym musisz miec napiecie caly czas.
  
 
No tak tylko który to przewód (+) stacyjki w essim, bo na zółtym jest napięcie po przekręceniu kluczyka (kontrolki się świecą), ale po odpaleniu znika napięcie, to co mi z tego? Pamięc mam bezpośrednio podłączoną tak jak piszesz... Może to nie ten żółty przewód tylko jakis inny (chodzi mi o przewody oryginalne w samochodzie bo w radiu wiem jaki jest do czego)?
  
 
Nie pamietam jakie byly dokladnie te kolory. Musialbym radio wypiac i sprawdzic. Ja jak wymienialem z oryginalnego CD6000 to kupilem przejsciowkez forda na iso i tylko wpialem.
Jutro jak nie zapomne to sprawdze i jak klucze do radia znajde zeby je z kieszeni wyciagnac. Chyba ze ktos wczesniej ci napisze.
  
 
Wiec plus w instalacji jest przewodem koloru zolto zielonego natomiast od pamieci kolor jest pomaranczowo czarny. Masa jest najgrubszym przewodem. Sprawdz napiecie na tym pomaranczowow czarnym przewodzie gdyz jest ich tam 3 sztuki jesli masz cala kostke jeszcze fordowska to ten pierwszy z brzegu.
  
 
mysle tak:

wez miernik i zrob tak:
1. wyjmij kluczyk ze stacyjki i znajdz gdzie jest +12V (to bedzie pamiec radia)
2. wloz klcz i przekrec w pozycje zapłon i znajdz gdzie sie pojawiło drugie +12V (jak to znajdziesz to wylacz kluczyk i sprawdz czy znikło) (to bedzie wlaczalo zasilanie do radia po przekreceniu kluczyka)
3. juz masz wszystko co potrzebne, kolory moga sie roznic.

pozdr
  
 
Cytat:
2007-11-06 09:41:53, pepsi_rulz pisze:
mysle tak: wez miernik i zrob tak: 1. wyjmij kluczyk ze stacyjki i znajdz gdzie jest +12V (to bedzie pamiec radia) 2. wloz klcz i przekrec w pozycje zapłon i znajdz gdzie sie pojawiło drugie +12V (jak to znajdziesz to wylacz kluczyk i sprawdz czy znikło) (to bedzie wlaczalo zasilanie do radia po przekreceniu kluczyka) 3. juz masz wszystko co potrzebne, kolory moga sie roznic.



No tak zrobiłem, (+) stały mam, ten drugi (żółty) tez niby znalazłem ale... gdy przekręcę kluczyk do położenia 2 (świecą sie kontrolki) to owszem pojawia się napięcie ale znika gdy odpalę silnik... radio gaśnie i do widzenia...

Co do tych kolorów to sprawdze dzis...
  
 
witam
to napięcie zdaje sie znika tylko w momencie odpalania silnika bo zauważ że jak puszczasz kluczyk to wraca on spwrotem w pozycję zapłon więc radio po chwili powinno sie samo włączyc a poza tym to powinieneś miec zasilanie na przewodzie gdy stacyjke przekręcisz w pozycję ACC i w I czyli prawidłowo pierwsze przekecenie włącza radio dalej jest radio i zapłon a dalej odpalanie i radio powinno się wyłączyć aby nie obciążać akumulatora ale po powrocie w I napięcie powinno wrócić.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-11-06 09:32:22, slawek_11 pisze:
Wiec plus w instalacji jest przewodem koloru zolto zielonego natomiast od pamieci kolor jest pomaranczowo czarny. Masa jest najgrubszym przewodem. Sprawdz napiecie na tym pomaranczowow czarnym przewodzie gdyz jest ich tam 3 sztuki jesli masz cala kostke jeszcze fordowska to ten pierwszy z brzegu.



Witam, te kolory to raczej inne są u mnie: brazowy- masa, zółto-szary- nie wiem, żółty- (+) stacyjki, brązowy cienki- nie wiem, i czerwony- zasilanie stałe (+).

Chyba faktycznie jest tak jak pisze "nowypn" dzieki za informację... Ale po namysle zrobiłem to tak, pamięc radia podłączyłem do stałego zasilania, natomiast na zasilaniu głównym radia wstawiłem przełącznik w niewidocznym miejscu i podłączyłem do stałego zasilania. W ten sposób moge słuchac radia także "na postoju", a gdy nie jezdze wyłączam zasilanie a pamięc zostaje... Mam tylko nadzieje ze rozwiaze to problem "rozładowania akumulatora". Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc...

  
 
Nie musisz wcale jezdzic zeby radia sluchac wystarczy zebys plus podlaczyl do zoltego przewodu a pamiec do czerwonego. Wtedy wystarczy ze przekreciles kluczyk w pozycje I i powinno chodzic, dodam ze nie swieca sie wtedy kontrolki.