Odblask w drzwiach przednich.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim Escorcie z boku przednich drzwi są umiejscowione jakby odblaski ale podobne są do świateł pozycyjnych czerwonych , z tym tylko problemem,że nie świecą! Nie wiem czy to ma świecić po otwarciu drzwi, czy jednak to tylko odblask?????? A wy jak macie,co?????
  
 
A ktory rocznik Twojego escorta? Ja mam tez CLX z ale ´97, z Niemiec i tam byly odblaski. W werji Ghia sa swiatelka zapalane po otwarciu drzwi. No wiec postanowilem niewielkim kosztem (3zl – koszt 2 zarowek) tez takie cos zrobic u mnie. Wyjalem te palstki odblaskowe, wywiercilem po dwiedziurki na mocowanie blaszek, do ktorych przymocowalem takie 5W-atowe podluzne zarowki (takie jak do oswietlenia wnetrza tylko 5 a nie 10W) i mase podlaczylem do wlacznika otwiercia dzwi (on zwiera do masy) a plus podlaczylem do zasilania centralnego zamka. I dziala !! Fajny efekt przy otwieraniu drzwi w nocy (tzn w ciemnosci). Nawet niektore BMW i Mercedesy tego nie maja, bo zwracam na to uwage
  
 
Mój rocznik to 1994 i także pochodzi z Niemiec. Czy aby wyjąć te szkiełka trzeba rozkręcać całą tapicerkę drzwi??? a jeśli chodzi o zamocowanie żarówe to wierciłeś otwory w odblsku czy blasze???
  
 
Zeby wyjac te pastiki wystarczy podwazyc po bokach pionowych (z lewej i prawej str.) tych plastikow odbl. lekko srubokretem
A te blaszki przykrecilem wlasnie do tych odblaskow a pozniej jakos tam do tych blaszek przymocowylem zarowki np przylutowac mozna Tapicerke sciagalem pozniej, zeby doprowadzic napiecie do tych zarowek.
  
 
Słuchaj Tomek.............z Twojego profilu wynika, że masz zmienione żarówki kierunkowskazów na pomarańczowe. Jak to wygląda, czy mając włączone światła mijania te żarówki (5W) świecą z nimi na pomarańczowo ??? Widzi się nieraz takie coś w wozach amerykańskich.............
  
 
Dokladnie tak jak myslisz i tak jak to w autach amerykanskich Swieca razem z postojowymi czyli rowniez razem ze swiatlami mijania. W Niemczech widzialem duzo aut amerykanskich dlatego to mnie natchnelo a ze jestem elektrykiem to szybko sobie takie cos zrobilem (tak jak i te odblaski )
  
 
O tym jak to zrobilem, psalem juz tez wczesniej na forum. Kupile tu specjalny lekier do zaroek z az 9 Euro ale wytrzymuje na zarowki do 60W !! No i kupilem zwykle biale zarowki 21/5W i je pomalowalem i odpowienio podlaczylem w leflektorze, w miejscu kierunkowskazu (szkla kierunkow sa u mnie biale)
  
 
Super pewnie to wygląda, czy wmontowałeś te żarówki w miejsce kierunkowych, czy dodatkowo??? Aha , jeszcze jedno....pewnie jesteś zorientowany w kwestii żarówek halogenowych tzw. pseudoksenonowych. Które z nich będą świecić możliwie najbardziej podobnie do ksenonów i dawać najwięcej światła???
  
 
Super pewnie to wygląda, czy wmontowałeś te żarówki w miejsce kierunkowych, czy dodatkowo??? Aha , jeszcze jedno....pewnie jesteś zorientowany w kwestii żarówek halogenowych tzw. pseudoksenonowych. Które z nich będą świecić możliwie najbardziej podobnie do ksenonów i dawać najwięcej światła???

Wyglada naprawde super, czesto jak sie robi ciemno jezdze tylko na postojowych (zamiast sw. mijania) zeby uwypuklic tan efekt (terz jestem w Nieczech, a tu nie ma obowiazku jazdy na swiatlach wciagu dnia )
A zarowki wmontowalem w miejsce gdzie byly przedtem te od kieunkow (21W - jednowloknowe)
A co do psudo ksenonow to nie uznaje czegos takiego albo cale normalne ksenony albo wcale. Ja np wsadzilem sobie zarowki H4 ale 90/100W i tez mam jasno
  
 
Cytat:
mase podlaczylem do wlacznika otwiercia dzwi (on zwiera do masy)



a jak sobie poradziles z doprowadzeniem kabelka od zarowki do tego wlacznika masy? Nie mam pojecia jak to poprowadzic i podlaczyc. Wg troche rozkrecania i dlubania jest, moze masz jakis prosty sposob na to ?
  
 
Podepnę się pod wątek i zapytam. Może ktoś ma takowe odblaski drzwiowe w nadmiarze ? Dwie sztuki mile widziane -> priv.
  
 
Cytat:
2007-10-23 21:15:37, DuFFYRBK pisze:
a jak sobie poradziles z doprowadzeniem kabelka od zarowki do tego wlacznika masy? Nie mam pojecia jak to poprowadzic i podlaczyc. Wg troche rozkrecania i dlubania jest, moze masz jakis prosty sposob na to ?


+ bierzesz np z lampki sufitowej, powinieneś mieć piny aby przejść z przewodem przez złączkę drzwiową i podpinasz + do lampki. Następnie drugim przewodem od lampki przechodzisz znowu przez złączkę drzwiową i podpinasz ten przewód pod ten włącznik, który jest w słupku drzwi (ten który powoduje świecenie się lampki sufitowej gdy otworzysz drzwi) Oczywiście można przeciągnąć przewody przez wiążkę drzwiową bez użycia fordowskich pinów ale to już nie jest tak "elegancko"
Jeśli masz jakieś pytania to pisz.
  
 
Ja myslalem zeby "plus" podlaczyc do zasilania zamka centralnego... no ale wlasnie zostaje problem z masa Troszke mnie przeraza wprowadzanie noewgo kabelka w ta wiazke ktora laczy dzwi z reszta auta. Nie ma prostrzego sposobui rownie eleganckego?
  
 
Cytat:
2007-10-23 21:28:53, DuFFYRBK pisze:
Ja myslalem zeby "plus" podlaczyc do zasilania zamka centralnego... no ale wlasnie zostaje problem z masa Troszke mnie przeraza wprowadzanie noewgo kabelka w ta wiazke ktora laczy dzwi z reszta auta. Nie ma prostrzego sposobui rownie eleganckego?


Ja już to przerabiałem - nie radzę kompletnie fiksował mi centralny zamek. Zamknięcie drzwi centralnym zamkiem powodowało zapalenie się lampek przy zamkniętych drzwiach! To był kiepski pomysł i kosztował mnie dużo nerwów. Trzeba jednak ciągnąć + przez złączkę!
  
 
N oto jutro pobawie sie... dzieki za rade. Ladnie masz zrobione autko, elektryka wszedzie Gratuluje pewnie dzuo czasu i nerwow cie to kosztowalo Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-10-23 21:37:22, DuFFYRBK pisze:
N oto jutro pobawie sie... dzieki za rade. Ladnie masz zrobione autko, elektryka wszedzie Gratuluje pewnie dzuo czasu i nerwow cie to kosztowalo Pozdrawiam


Trochę czasu to zajęło, ale skoro ja sobie poradziłem to i Ty dasz radę W razie czego pisz i pytaj - po to jest ten dział!
  
 
zagore1: pomysł niezły, nie wpadł bym na taki. Jutro może jak będę miał chwilę to pomajstruje
  
 
e gadacie, ja plus pożyczyłem sobie od centralnego zamka i śmiga do teraz, żadnych problemów. nie pamietam dokładnie z którego miejsca, ale 100% od centralnego zamka, bo gdy był zamknięty to tam plusa nie było dzięki temu jak zamkne auto to na 100% nic nie świeci, choć brakuje mi teraz jakiegoś wyłącznika, gdy coś robie w aucie to wszystko świeci i prąd ciągnie....a akumulator nowy nie jest
Tutaj fotka jak to wygląda u mnie:



[ wiadomość edytowana przez: Kacper85 dnia 2007-10-24 15:00:12 ]
  
 
Cytat:
2007-10-24 14:56:30, Kacper85 pisze:
e gadacie, ja plus pożyczyłem sobie od centralnego zamka i śmiga do teraz, żadnych problemów. nie pamietam dokładnie z którego miejsca, ale 100% od centralnego zamka, bo gdy był zamknięty to tam plusa nie było dzięki temu jak zamkne auto to na 100% nic nie świeci, choć brakuje mi teraz jakiegoś wyłącznika, gdy coś robie w aucie to wszystko świeci i prąd ciągnie....a akumulator nowy nie jest Tutaj fotka jak to wygląda u mnie: [ wiadomość edytowana przez: Kacper85 dnia 2007-10-24 15:00:12 ]



Mnie się tak działo gdy się podłączyłem do centralnego w tylnych drzwiach. Zamknięcie centralnym powodowało zaświecenie się czerwonych lampek w tylnych drzwiach!
  
 
jesli sie nie myle to w fordach centralny sterowany jest masa wiec na + powinno byc caly czas napiecie wiec nie powinien fikksowac. Pisze oczywiscie o wersji mk VII bo u mnie na 100% centralny dziala na mase, nie wiem jak w wersjach wczesniej i jesli masz nie oryginalny centralny sterowany + fo fakt moze fiksowac.. jak minie zima i znajde czas to zrobie to u siebie i bede sluzyl rada.. jesli chodzi o przeciaganie kabelka przez wiazke w drzwiach to trzeba miec stalowe nerwy w calibrze myslalem ze drzwi urwe i deske rozdzielcza z nerwow choc tam bylo wiecej miejsca na wepchanie glowy...