Gdzie te filtry i co do czego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panowie.

Po pierwsze, to chcę się przywitać bo jesten "nowy" na tym forum.

A po drugie, nie jątrzcie na mnie, ale przekopałem forum i dostałem tyle odpowiedzi (w których i tak nie było tej informacji o jaką mi chodzi), że do Wigilii bym tego nie przeczytał. Spytam się więc wprost:

1.
Parownik "Tomasetto AGC". Sa dwa pokrętełka do regulacji. W odpowiedziach znalazłem, ze jedno do wolnych obrotów, a drugie do czegoś tam z membraną (nie szukam teraz co dokładnie było napisane). To już wiem, ale... które jest które?
Wstawiam fotkę swojego parownika, i jakby ktoś był miły powiedział do czego służy [1] a do czego [2]? Ułatwiło by mi to rozpoznanie.



2. Gdzie jest filtr (filtry?) gazowe które trzeba wymieniać?

PS: samochód kupiłem 3 tyg. temu i żre LPG jakby się wściekł. Podejrzewam coś z filtrami, bo wymieniame były przy 120tys.km, a teraz mam prawie 160tys km na liczniku :/, więc "wypadało" by tam zajrzeć. Filtr powietrza (ten zwykły) jest juz nowy).
  
 
Na tym drugim zdjęciu z płynem do spryskiwacza złapałeś w samym rogu (prawym dolnym) zawór w którym jest filtr fazy ciekłej gazu. Jak sam nigdy nie widziałeś jak się go wymienia lepiej może niech Ci ktoś pokaże co i jak.
  
 
Ad1: 1 by-pass, 2 czułość membrany
  
 
by-pass to regulacja obrotow, tak?

Co do filtra, juz go znalazlem, ale dzieki za info . Znalazłem też dokladny opis co i jak przywymianie. Nie bedzie problemow.
  
 
teoretycznie tak, w silniku sterowanym elektronicznie wzbogacisz tylko skład mieszanki, a obroty nie wzrosną, będą niestabilne. w większości przypadków ta śrubka jest zakęcona na maxa
  
 
No właśnie :/ . Pytam, bo podąłczyłem interfejs LPG do centralki (AL700) i przy ustawianiu wypisał "reguluj obroty tak, aby były niskie ale silnik pracował równo", a na końcu "ustaw obroty tak, aby skład mieszanki był pomiędzy ubogą a bogatą.". Ta śrubka u mnie też jest wkręcona do oporu (ledwo ją ruszyłem), a odkręcając ją, nic sie nie zmieniało w programie - cały czas mieszanka LPG była jako "bogata". Wkręciłem spowrotem do oporu i... sie poddałem, bo nie wiem jak to ustawić :/.
Dodatkowo, przy próbie wykrycia typu sondy lambda, wywala info, że sondy nie rozpoznał (czy jakoś tak), w każdym razie sondy "nie ma". (??).

Program to "A-Mon 1.7", interfejs "Viaken LPG", silnik to "Felicia 1.3MPI", reduktor "Tomasetto AGC", elektronika "AL-700".

Jakieś podpowiedzi?

I drugie pytanie:
Co to jest ten "cut-off"? Po podłączeniu laptopa, soft pokazał, że "cut-off nieaktywny" i czerwony pasek na skali zaczynał się od 0 obr/min. Czy "cut-off" to odcięcie zasilania LPG gdy puszczę pedał gazu gdy obroty są wysokie? Np. jadę na V, mam 2400 obr/min, puszczam pedał i LPG jest odcięte do momentu dojscia do nastawionych np. 1500 obr/min? Bo jakoś tak to rozumiem, ale nie wiem czy dobrze :| .