Okazalo sie ze mam kolektor wydechowy od lanosa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie, przegladalem allegro w poszukiwaniu wydechu, i natrafilem na kolektor wydechowy oraz dwururke i w opisie niby ze do 1,5 DOHC, patrze i na niego i nijak on mi nie pasuje do mojego

Zaczalem szukac swojego po allegro i strzelajac markami i modelami trafilem na kolektor od Lanosa 1,6 i wlasnie taki mam.

Podstawowa roznica wizualna miedzy nimi jest taka, ze przy wyjsciu z kolektora na tlumiki Lanos ma jeden otwor, a Espero dwa.

Pytanie brzmi, jaki to moze miec wplyw pozytywny/negatywny i czy zmieniac na taki jak ma byc do tego silnika czy zostawic ten co mam?
  
 
Masz kolektor od espero!! Od bodaj połowy 1997 roku wprowadzono nowy typ, własnie taki jak masz, czyli 4-1. Wcześniejsze roczniki miały kolektory 4-2-1, czyli kolektor miał wyjście na dwie rury, które potem przed plecionką łączyły sie w jedną. Podobno espero ze starszym typem wydechu jest mocniejsze.

Uwagi te odnoszą sie do wszystkich wersji silnikowych.
  
 

Nic bardziej błędnego.W espero były stosowane 2 rodzaje kolektorów tzw.dwururka do rocznika 96 i LANOSOPODOBNY, ale tylko podobny od 97 w górę
  
 
dzieki za info, bo juz myslalem ze kolejny bubel odwalil poprzedni wlasciciel

  
 
Espero Machy z 96' ma właśnie jedną rurkę i wogóle inną misę olejową niż inni (1.5 16V) - brakuje "żeberek"
  
 
Cytat:
2007-10-25 19:30:57, krzychu_ch pisze:
Espero Machy z 96' ma właśnie jedną rurkę i wogóle inną misę olejową niż inni (1.5 16V) - brakuje "żeberek"


Ja mam 1,5 16V z 1997 i tez mam jednorurke .
A o jakich żeberkach piszezsz przy misie olejowej? Moja jest od spodu gładka , zadnych żeberek nie ma , jesli o to chodzi.
  
 
w sumie to miche tez mam bez zeberek (jesli sa widoczne na zewnatrz)
  
 
A mój 1.5 97' ma dwie rurki i mise żebrowaną. Widać od spodu
  
 
Cytat:
2007-10-26 15:15:40, krzychu_ch pisze:
A mój 1.5 97' ma dwie rurki i mise żebrowaną. Widać od spodu


Zarzuć fotki
  
 
Cytat:
2007-10-26 15:21:42, Adam4302 pisze:
Zarzuć fotki



może jutro
  
 
Cytat:
krzychu_ch pisze:

Espero Machy z 96' ma właśnie jedną rurkę i wogóle inną misę olejową niż inni (1.5 16V) - brakuje "żeberek"

A mój 1.5 97' ma dwie rurki i mise żebrowaną. Widać od spodu



Małe sprostowanie
Po oględzinach okazało się że espero Machy ma dwie rury i misę olejową gładką - jak zwykła stalówka, natomiast moje espero ma jedną rurę i misę jakby aluminiową w dolnej części (spód) użebrowaną

Coś na wzór elektronicznego radiatora tranzystorów



Za błędne informacje przepraszam - kaczor dziennikarski